Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Zoals ik reeds zei, ik vond dat puur op beeldkwaliteit de 7D zich niet kan meten met de beelden die uit m'n 1D3 komen, persoonlijk hou ik zelfs meer van een 1D3 beeld dan een 5D2 ( als je de resolutie even achterwege laat), vooral in de donkere partijen scoort de 1D3 nog steeds beter. Los daarvan is de 1D3 gewoonweg een handiger camera in gebruik, kan tegen een stootje, is snel enz... Da's puur m'n mening hé. ALs je echt zo twijfelt waarom huur je er dan eens niet ééntje, een ander kan toch niet vertellen waar jij je goed mee moet voelen ?
    ik ben wederom akkoord met rdb, sensor van 1d mark III levert beste kwaliteit van alle sensoren die ik tot nu toe heb gehad/getest. Wetende dat toestel al 3-tal jaar op de markt is toch straf vind ik.
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Ik heb hier de 1dIV vermeld omdat als ik de nieuwprijs van de 1dIII bekijk bij konijn (die heeft nog oude stock blijkbaar) met die van de 1dIV die ik kan kopen niet veel verschilt, tweedehands is alleen een optie als de verkoper een factuur kan opmaken

Daarom dus mijn vraag : laat eens zien waarom een 1d nu zoveel beter is dan een 7d, de 5dII is een camera die je voor bepaalde doeleinden gebruikt (studio, portrait, photoshoot ed) dat heb ik al begrepen, dus die komt er zowiezo, maar ik twijfel nog altijd tussen een 7d (incl grip en extra LP-E6) en een 1dIV die dan ongeveer het dubbele kost ... is de 1d dit waard ?

En een antwoord van : als je het moet vragen is het niet moeite voor je, daar heeft niemand iets aan hé, laat eens vb-en zien waar de 1d (III of IV maakt me niet uit) zijn superioriteit laat zien tegenover een 7d en dus zijn meerprijs waard is.

Mark
      -de 5d en de 7d zijn populaire toestellen, terwijl de 1d(s) reeks pro toestellen zijn, van de tweede reeks ligt de productie lager wat invloed heeft op de productie en marketing kosten en toestel zo al duurder maakt.
      -normaal mag je voor pro reeks een pro dienst na verkoop verwachten (vervangmateriaal bij grote evenementen en vervangingstoestel tijdens onderhoud/reparatie, weet niet hoe dit precies verloopt bij Canon maar dat is wat je normaal wel mag verwachten voor dit type toestellen, best navragen)
      -zowel de 7d en de 5d zijn vrij licht van constructie en zullen veel minder de schokken opvangen dan een 1d's
      -sluiter van de 1d's is van hogere kwaliteit en wordt gegarandeerd van veel meer opnames aan te kunnen dan 7en 5 reeks.
      -water en stofbestendigheid zou beter moeten zijn (pro niveau)
      -zowel lichtmeting en AF (tracking) van de 1d reeks is nauwkeuriger
      -snelheid licht hoger
      -algemene beeldkwaliteit van de 1d's is beter.
      -1dmkiii (1dmkiv en 1ds buiten beschouwing gelaten) heeft volgens mij zeer aangename kleuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        -snelheid licht hoger
        Voor zover ik weet is de snelheid van het licht een constante.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          Voor zover ik weet is de snelheid van het licht een constante.
          Nee, hoor ...
          Gurdy

Comment

ok vraag aan Matthias

KOM TERUG AUB

nee echt, toen ik je zoekertje zag met je 5D én je 1D III te koop om een 7D aan te schaffen dacht ik van: euh.. mega-DOWNgrade ??
            Heb je daar niet ontzettend veel spijt van dan ?

Als je nu de hoge ISO niet nodig hebt zou ik nog zeggen: ok de 7D is lichter. En .. dat lijkt me dan het enige verschil dat het voor MIJ waard zou zijn om een 7D te kopen. Wat ik dus niet van plan ben want na het werken met een 5D in slechte lichtomstandigheden (ISO prestaties) is er enkel nog een 1D die me interesseert..
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Altijd leuk om een mens zijn impressies te lezen

En het toont weer eens aan dat smaken verschillen. Toen ik de eerste keer de 7D vastnam was het gevoel onmiddellijk ik heb mijn 20D terug vast, die grip die toch iets minder goed in de hand ligt dan die van de 5D. Net zoals die van de 10D beter was dan die van de 20D.
              Niets om je druk over te maken hoor alleen verbaast het mij wel dat anderen dat toch weer anders aanvoelen. Maar dat is eerder een goeie zaak he

Comment

voor de vogel liefhebbers is dit misschien interessant
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

Deze beelden tonen dat je met elk toestel mooi opnames kunt maken van vogels in vlucht.

Foto's die er volgens mij qua technische kwaliteit uitspringen (kleur, contrast algemene beeldkwaliteit) zijn volgens mij deze gemaakt met de Nikon d3, d2x d200 en zelfs d40, de pentax k20d , en de canon 1dsmkiii. Natuurlijk gebruikte lens en invallend licht is ook vrij bepalend voor de beeldkwaliteit.

Voor diegene die twijfelen tussen 1dmk en 5d of 7d raad ik aan naar deze beelden eens te bekijken, opnames met 1dmkiii
                I captured this image of a female bald eagle close to her nest (with one juvenile bald eagle in the nest). I had been watching the nest for several weeks. I have many pictures (including in flight images of both parents and the juvenile bald eagle) posted in my Flickr gallery.

en te vergelijken met bvb 7d opnames
                I took this picture in Missouri by the Mississippi River. The eagle has a fish and has blood on its tail feathers from the fish.

is een enorm verschil in kleurweergave en in beeldkwaliteit in het algemeen, verschil in contrast is al heel zichtbaar op dit formaat. Overgangen bij 7d zijn volgens mij minder aangenaam als bij de 1d3.

de winnaar van de wedstrijd met een 500 ISO beeld gemaakt met de 5dmkii
                Taken at lock and dam 14 in Iowa. It was very cold and the eagles where active that day.

ik persoonlijk vind dit beeld kwalitatief beter dan de 7d opnames , alhoewel dat de algemene kwaliteit niet op niveau zit van de 1d3's. (binnen klein formaat )
                Last edited by puerte; 11 februari 2010, 16:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  v

Voor diegene die twijfelen tussen 1dmk en 5d of 7d raad ik aan naar deze beelden eens te bekijken, opnames met 1dmkiii
                  I captured this image of a female bald eagle close to her nest (with one juvenile bald eagle in the nest). I had been watching the nest for several weeks. I have many pictures (including in flight images of both parents and the juvenile bald eagle) posted in my Flickr gallery.

en te vergelijken met bvb 7d opnames
                  I took this picture in Missouri by the Mississippi River. The eagle has a fish and has blood on its tail feathers from the fish.

is een enorm verschil in kleurweergave en in beeldkwaliteit in het algemeen, verschil in contrast is al heel zichtbaar op dit formaat. Overgangen bij 7d zijn volgens mij minder aangenaam als bij de 1d3.
                  De links naar de foto's met de 1DIII zijn niet echt een goede reclame voor dit toestel naar mijn mening. De kleuren zijn flets en de scherpte en daarmee samenhangend contrast (of andersom) is nogal flou, zeker in de eerste foto.
                  Wat de foto's van de 7D betreft, die eerste is zeker héél erg goed, scherp, mooie kleuren, enz.
                  De tweede is ofwel een crop, maar zonder verstand van zaken, ofwel een slechte downsizing van deze foto... now way dat die zo uit de 7D komt... Daar geloof ik niks van!

Comment

Leuk om te zien
                    De 1DmkIII past jammer genoeg niet in mijn budget (bummer)

Comment

Ik heb deze topic een beetje gevolgd ....de argumentering dat een 5DmkII geen geschikte camera is voor vogelfotografie is is heel kort door de bocht. De 7D zal je inderdaad door de cropfactor een grotere weergave geven indien je met eenzelfde brandpuntafstand een klein vogeltje fotografeerd......maar indien je pixelpeept(en daar gaat deze topic toch over) dan zal je snel zien dat een 7D niet echt zo capabel is om fijne details weer te geven......wat je wint aan vergroting gaat voor een stuk verloren aan detail.

Hier een foto gemaakt met een 5DmkII en een 300mmf4 L IS. het beeld is inderdaad niet gevult met het kleine vogeltje ook al was de afstand slechts 3 meter.
                      Maar indien je uit deze foto een passende uitsnede haald krijg je toch nog steeds meer dan voldoende scherpe details. De tweede foto is een 100%crop.....beide foto zijn niet nabewerkt of verscherpt. De foto is gemaakt op iso 800.
                      Last edited by RUPSELKOPKE; 11 februari 2010, 17:27.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Maar indien je uit deze foto een passende uitsnede haald krijg je toch nog steeds meer dan voldoende scherpe details. De tweede foto is een 100%crop.....beide foto zijn niet nabewerkt of verscherpt. De foto is gemaakt op iso 800.
                        Applausje voor de scherpte!!! Heeft iemand een vergelijkbare foto die met een 7D gemaakt is? Want met deze beelduitsnede is mijn keuze toch wel zeer sterk aan het overhellen... alleen de lenzen hè!

Voor 7D zou het 17-40 f4 en 70-200 f4 IS worden, maar voor de 5DII heb ik geen alternatief voor deze range...helaas. De 24-105 f4 is wel een mooie wandellens, maar geen tele hè (betaalbaar dan).

Comment

Trouwens jongens en meisjes,

is het jullie ook opgevallen dat Matthias nogal een man van zijn woord is? (helaas)
                          Nadat hij heeft gezegd dat hij het voor bekeken houdt is ie niet meer terug geweest in dit topic...

Edit: hij is ook niet meer in een ander topic verschenen...

@ Viewfinder: Ne welgemeende dikke merci! (voor het geval ge het niet snapt: 't is uw schuld dat ie weg is en dat hier nu tientallen mensen op hun honger zitten wachten... echt waar, bedankt!)
                          Last edited by Galdie; 11 februari 2010, 17:12. Reden: Extra info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                            Applausje voor de scherpte!!! Heeft iemand een vergelijkbare foto die met een 7D gemaakt is? Want met deze beelduitsnede is mijn keuze toch wel zeer sterk aan het overhellen... alleen de lenzen hè!

Voor 7D zou het 17-40 f4 en 70-200 f4 IS worden, maar voor de 5DII heb ik geen alternatief voor deze range...helaas. De 24-105 f4 is wel een mooie wandellens, maar geen tele hè (betaalbaar dan).
                            De 100-400 L IS bijv. ? De 70-200 is beter maar de 100-400 is nu toch ook niet slecht he.

Comment

Ik heb deze topic een beetje gevolgd ....de argumentering dat een 5DmkII geen geschikte camera is voor vogelfotografie is is heel kort door de bocht. De 7D zal je inderdaad door de cropfactor een grotere weergave geven indien je met eenzelfde brandpuntafstand een klein vogeltje fotografeerd......maar indien je pixelpeept(en daar gaat deze topic toch over) dan zal je snel zien dat een 7D niet echt zo capabel is om fijne details weer te geven......wat je wint aan vergroting gaat voor een stuk verloren aan detail.
                              Al hebben ze minder MP, ik heb exact dezelfde ervaring FF vs APS-C bij Nikon

Comment

Hier een foto gemaakt met een 5DmkII en een 300mmf4 L IS. het beeld is inderdaad niet gevult met het kleine vogeltje ook al was de afstand slechts 3 meter.
                                WAUW dat is echt verbluffend....ik bedoel maar (nu helpen de fotograaf en de lens ook een flink handje mee hier , denk ik zo). OEhhh...nog een paar weken dan heb ik mijn 5DmkII.
                                Rondje van mij dan hoor

Comment

Working...
                                X