Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Moet je toch eens beter kijken, er zijn veel foto's gemaakt met de 5DmkII
    Ik pluk deze uit SC...4e van boven. De beeldkwaliteit is gewoon fantastisch en die DOF....om te smullen, maar deze fotograaf bebruikt prachtige lenzen.

5DmkII:
    http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ss-296765.html
    Ik heb goed gekeken

En jij toont met deze foto net wat ik bedoel, de foto is gemaakt met een 500mm lens, dat is een lens van om en bij de 6000 euro.
    Ik weet niet hoe ver deze foto nog gecropped is van het origineel, maar een uil is een stuk groter dan bvb een meesje.

Ik zei ook duidelijk dat ik helemaal niet twijfel aan de beeldkwaliteit van de 5D tov de 7D, maar vogelfotografie (met betaalbare lenzen) is nu eenmaal geen terrein voor de 5D2.

Edit:
    Ik lees dat je zoekt naar vogel/natuur foto's die met 300-400mm lenzen zijn gemaakt en de 5DmkII, excuus. Die vind je hier vollop:

Ik wil niet zeggen dat de 5DmkII De camera is voor vogelfotografie. Maar volgens mij kan een goede fotograaf met bijna elke camera prachtige foto's maken. Soms zal soms de 7D (laat staan 1DmkIII) handiger zijn en soms is de 5DmkII zalig vanwege de kwaliteit. Ik lees vaak dat natuurfotografen die met een 1Dxxxx fotograferen, vaak een 5dMKII ernaast hebben voor als ze wat minder zwaar bepakt willen zijn.
    Bij zijn materiaal staat er ook een 500 F4.0, ik durf wedden dat hij voor een vogeltje deze zal gebruikt hebben en niet de 300 die deze fotograaf ook bezit.
    Een goede fotograaf kan inderdaad met verschillende toestellen een mooie foto maken, maar voor een volgeltje heb je nu eenmaal de mm's nodig en daar kan je gewoon niet onderuit.
    Voor de hobbyfotograaf met 'beperkt' budget (hoe goed deze ook is), is een 400mm de laatste betaalbare lens.
    7D met 400mm (640mm FF) kost je ong 2500 euro.
    5D2 met 500mm is onbetaalbaar voor de meesten onder ons.
    Last edited by photome; 10 februari 2010, 16:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
      Ik heb goed gekeken

En jij toont met deze foto net wat ik bedoel, de foto is gemaakt met een 500mm lens, dat is een lens van om en bij de 6000 euro.
      Ik weet niet hoe ver deze foto nog gecropped is van het origineel, maar een uil is een stuk groter dan bvb een meesje.

Ik zei ook duidelijk dat ik helemaal niet twijfel aan de beeldkwaliteit van de 5D tov de 7D, maar vogelfotografie (met betaalbare lenzen) is nu eenmaal geen terrein voor de 5D2.
      oke oke, ik ga voor je spitten, eigenwijs
      Waanzinnig trouwens he zo'n lens? Wow....als je toch zoiets zou bezitten

Comment

Matthias, ik vind je stukjes altijd erg prettig om te lezen en heb er best veel aan gehad...juist omdat ik zo lang getwijfeld heb tussen een 7D en een 5DmkII. Mijn tenen krommen ook wel als ik zie dat je weer schrijft dat een 5D plastiekerig aanvoelt, want in mijn handen voelt de 5DmkII aan als een tank. Dat lijkt mij een nogal subjectieve waarneming...
        Als je nooit eerder een 1D(s) gehanteerd hebt, kan die uitspraak van Matthias inderdaad wat vreemd overkomen. Een 5D/xxD zit stevig in elkaar en voelt solide aan. Maar als je dan een 1D(s) vastneemt, voelt dat eerder aan alsof je een massief blok metaal vasthebt. 't Is toch nog iets anders dan een 5D. Als je ooit eens de kans hebt, gewoon zo'n 1D vastpakken en mee spelen.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Zo dan

5DmkII, 300mm Prime en 1.4 converter
          Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Comment

oke oke, ik ga voor je spitten, eigenwijs
            Waanzinnig trouwens he zo'n lens? Wow....als je toch zoiets zou bezitten
            Moet prachtig (EN zwaar) zijn om zo een lens te bezitten en te kunnen gebruiken
            Met zo een lens zou ik inderdaad niet twijfelen om de 5D2 aan te schaffen.

Comment

Ben ook aan het overwegen om een canon eos 7D bij te kopen als tweede body naast mijn 1 D Mark II ,de 7D moet dienen voor formule 1 speedboten en andere snelle sporten ,en zou toch voor ik de aankoop doen graag wat meer lezen over ervaringen met de Canon Eos 7 D.

Dus Matthias laat je bevindingen maar komen ,vindt het super dat je hier de voor en nadelen van het toestel neerschrijft uit je eigen ervaringen .

Groetjes

Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Zo dan

5DmkII, 300mm Prime en 1.4 converter
                http://forum.belgiumdigital.com/f44/...je-297152.html
                Haha, inderdaad een 300mm, maar een F2.8 icm een 2x converter (= 600mm + behoud AF).
                Wederom een combinatie van meer dan 4000 euro's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Als je nooit eerder een 1D(s) gehanteerd hebt, kan die uitspraak van Matthias inderdaad wat vreemd overkomen. Een 5D/xxD zit stevig in elkaar en voelt solide aan. Maar als je dan een 1D(s) vastneemt, voelt dat eerder aan alsof je een massief blok metaal vasthebt. 't Is toch nog iets anders dan een 5D. Als je ooit eens de kans hebt, gewoon zo'n 1D vastpakken en mee spelen.
                  Owhjee...ik geloof je meteen...ik weet het ook Ik heb wel eens mogen spelen met de 1Ds van een kennis van me. Prachtig. Daar kan ik alleen maar van dromen.
                  Mijn punt is meer dat elke camera zijn goede specifieke punten heeft, maar ook dat je met elke camera wel alles kunt fotograferen. Je kiest een camera uit om de fotografie die je aantrekt beter / prettiger / makkelijker te kunnen uitoefenen...toch?

Comment

Moet je toch eens beter kijken, er zijn veel foto's gemaakt met de 5DmkII

5DmkII:
                    Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
                    Voor zover ik weet gaat het hier wel over een tamme vogel. Kleine maar niet onbelangrijke nuance.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
                      Haha, inderdaad een 300mm, maar een F2.8 icm een 2x converter (= 600mm + behoud AF).
                      Wederom een combinatie van meer dan 4000 euro's
                      Grrrr
                      Deze dan? http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=167972

of deze op 320mm (met teleconverter)

Vogelfoto's en vogelfotografie forum / Bird pictures and bird photography forum

Op birdpix staan er veel, maar ik kan ze niet copieren (copyright)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Voor zover ik weet gaat het hier wel over een tamme vogel. Kleine maar niet onbelangrijke nuance.
                        LOL...die vliegen minder snel en zijn AF vriendelijker?

Ik lijk onderhand wel het promotieteam voor de 5DmkII...en dat is eigenlijk niet mijn bedoeling. Ik zou de 5DmkII , 7D , 1D(s)...allemaal wel willen hebben. Het zijn gewoon prachtige camera's...wat zijn we verwend eigenlijk vandaag de dag met het aanbod en de mogelijkheden van camera's en objectieven, niet?

Comment

Grrrr
                          Deze dan? http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=167972

of deze op 320mm (met teleconverter)

Vogelfoto's en vogelfotografie forum / Bird pictures and bird photography forum

Op birdpix staan er veel, maar ik kan ze niet copieren (copyright)
                          1ste: 700mm

2de: 500mm+TC (ISO = 320)

Blijven zoeken ...
                          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                          - Isaac Asimov-

Comment

Ondertussen nog een paar dingetjes opgeruimd, zodat de conversatie terug op een respectvolle manier verder kan . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Er wordt hier niet gesproken over een 1D4 , die zou ik nu zeker nog niet kopen, simpelweg te duur voor een amateur. Waarom ik voor een 1D3 zou kiezen ? Simpel, omdat er voor mij nog steeds de mooiste beelden uitkomen ( niet alleen de ruis maar ook de kleuren zijn top ) , omdat het een zalige camera is qua bediening, AF , robustheid, snelheid enz... Ik heb een 1D3 en 5D2 en een 7D gehad. Enkel een 1D3 zou ik ook niet willen, je wil niet altijd op stap met een dergelijk zware camera, m'n 5D2 is de perfecte aanvulling
                              Ik heb hier de 1dIV vermeld omdat als ik de nieuwprijs van de 1dIII bekijk bij konijn (die heeft nog oude stock blijkbaar) met die van de 1dIV die ik kan kopen niet veel verschilt, tweedehands is alleen een optie als de verkoper een factuur kan opmaken

Daarom dus mijn vraag : laat eens zien waarom een 1d nu zoveel beter is dan een 7d, de 5dII is een camera die je voor bepaalde doeleinden gebruikt (studio, portrait, photoshoot ed) dat heb ik al begrepen, dus die komt er zowiezo, maar ik twijfel nog altijd tussen een 7d (incl grip en extra LP-E6) en een 1dIV die dan ongeveer het dubbele kost ... is de 1d dit waard ?

En een antwoord van : als je het moet vragen is het niet moeite voor je, daar heeft niemand iets aan hé, laat eens vb-en zien waar de 1d (III of IV maakt me niet uit) zijn superioriteit laat zien tegenover een 7d en dus zijn meerprijs waard is.

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

En een antwoord van : als je het moet vragen is het niet moeite voor je, daar heeft niemand iets aan hé, laat eens vb-en zien waar de 1d (III of IV maakt me niet uit) zijn superioriteit laat zien tegenover een 7d en dus zijn meerprijs waard is.

Mark
                                Zoals ik reeds zei, ik vond dat puur op beeldkwaliteit de 7D zich niet kan meten met de beelden die uit m'n 1D3 komen, persoonlijk hou ik zelfs meer van een 1D3 beeld dan een 5D2 ( als je de resolutie even achterwege laat), vooral in de donkere partijen scoort de 1D3 nog steeds beter. Los daarvan is de 1D3 gewoonweg een handiger camera in gebruik, kan tegen een stootje, is snel enz... Da's puur m'n mening hé. ALs je echt zo twijfelt waarom huur je er dan eens niet ééntje, een ander kan toch niet vertellen waar jij je goed mee moet voelen ?
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                                X