Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Hij vergelijkt de 7D met de 5DmkII, en de 1Dmk3 komt niet in de picture voor. (wees nu eerlijk, die is voor een ander doelgroep)
    Toch maar eens de begintopic lezen. Hij kan een 7D vergelijken met een 5DmkII en een 1DmkIII, omdat hij ze heeft gebruikt.

@ Matthias, BD word te groot volgens mij. Een open gesprek met open dialogen zit er niet meer bij. Steeds weer die enkelingen die de boel overhoop gooien. En de reaktie van die mod in dit topic is er inderdaad wat over. Maar laat jouw dit niet ontmoedigen, AUB.
    Mocht ik mod zijn, had ik er al lang een paar terechtgewezen. Maar het ontbreekt hier aan durf denk ik .

Comment

Hij vergelijkt de 7D met de 5DmkII, en de 1Dmk3 komt niet in de picture voor. (wees nu eerlijk, die is voor een ander doelgroep)
      mathias komt van 1dIII en 5D mark II en hij heeft deze beiden vervangen door 7d en geeft hieromtrent zijn bevindingen

Ik kan alleen rdb maar bijtreden door te zeggen dat 1d mark III nog steeds top is zowel qua body als qua sensor. 7d is goed toestel maar 1d is echt van een ander niveau. Als je ziet dat je tweedehandse 1d mark III voor iets meer dan nieuwe 7d kan kopen dan zou mijn beslissing in 1/1000 van een seconde gemaakt zijn
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Heb recent een 7D aangeschaft na te twijfelen over 5DmkII, wie kan me nu eens fotos tonen om het verschil tussen deze twee aan te tonen ?
        Eos 5D mkII, Canon EF 85 1.8, Sigma 15-30 ASP DG, EX430 II

Comment

Dit is nu eens een interessant vergelijk (al de zever buiten rekening gehouden)- er zal ooit wel eens een update komen van m'n 5D classic en de twee kanshebbers op de markt zijn tot hier toe toch wel de 7D of 5DMII.
          Hoewel m'n eerste gevoel toch meer voor de 5D gaat ben ik wel benieuwd wat je ondervindingen zijn tov de 7D.

@ Matthias: Posten die handel

Mvg,
          SB
          Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
            mathias komt van 1dIII en 5D mark II en hij heeft deze beiden vervangen door 7d en geeft hieromtrent zijn bevindingen

Ik kan alleen rdb maar bijtreden door te zeggen dat 1d mark III nog steeds top is zowel qua body als qua sensor. 7d is goed toestel maar 1d is echt van een ander niveau. Als je ziet dat je tweedehandse 1d mark III voor iets meer dan nieuwe 7d kan kopen dan zou mijn beslissing in 1/1000 van een seconde gemaakt zijn
            Hierin ga ik romulus en rdb volgen, door de 'lage' 2e hands prijs van de 1d3 wordt het een concurrent van de 7D.

De technologie staat niet stil, dus ik ben ook zeker benieuwd naar de punten die beter bevonden worden op de 7D tov de 1D3.

Een voordeel voor de 7D bvb vind ik de 1,6x sensor tov de 1,3x bij telegebruik waar elke mm telt.
            Er zijn er ongetwijfeld andere (ik denk maar aan de kwaliteit, resolutie en kleuren van het schempje, ergonomie, bediening, gewicht...)

Comment

Ik sta op het punt een 5dII te kopen om mijn 40D te vervangen ... maar twijfel om dan een 7d bij te kopen of gewoon in het begin al een 1dIV te kopen.

Iedereen roemt de 1d modellen gigantisch, maar wat maakt hen nu zo goed ?
              Ik heb de 350D gebruikt en nu enkele jaren de 40D, ik heb ondertussen de 5dII en de 7d kunnen testen, en dit zijn zeker goede camera's met elk hun eigen toepassingsgebied. Ik heb jammer genoeg nog nooit met een 1d gewerkt

Maar waarom is een 1dIV nu driemaal zo goed als een 7d ? (want de prijs is ongeveer x3)

Ik heb op FredMiranda een hele thread gelezen, en uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat het verschil in prijs niet opweegt tegenover het verschil in kunnen

Volgende week bestel ik ... en ik zou nu eindelijk eens een degelijke reden willen horen om voor een 1dIV te kiezen in plaats van een 7d/5dII combinatie ...

Greetz

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb hier dezelfde vraag, ik heb nu een 30D die aan vervanging toe is.
                De 7D steekt mijn ogen uit door de paar features die ik in de 30D mis, maar wat is er nu zo extra aan de 1dIV tov de 7D

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik sta op het punt een 5dII te kopen om mijn 40D te vervangen ... maar twijfel om dan een 7d bij te kopen of gewoon in het begin al een 1dIV te kopen.

Ik heb de 350D gebruikt en nu enkele jaren de 40D, ik heb ondertussen de 5dII en de 7d kunnen testen, en dit zijn zeker goede camera's met elk hun eigen toepassingsgebied. Ik heb jammer genoeg nog nooit met een 1d gewerkt

Maar waarom is een 1dIV nu driemaal zo goed als een 7d ? (want de prijs is ongeveer x3)

Ik heb op FredMiranda een hele thread gelezen, en uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat het verschil in prijs niet opweegt tegenover het verschil in kunnen

Volgende week bestel ik ... en ik zou nu eindelijk eens een degelijke reden willen horen om voor een 1dIV te kiezen in plaats van een 7d/5dII combinatie ...

Greetz

Mark

Comment

Greetz

Mark

Kwaliteit verhoudt zich nu eenmaal niet recht evenredig met de prijs.
                  Dat merk je in lenzen ook, dat tikkeltje meer kost soms honderden euro's meer.

De 1D3 is op dit moment een concurrent voor de 7D dankzij zijn 2e hands prijs.
                  De AF van de 7D komt nu heel dicht in de buurt van de 1D3, maar de sensor van de 1D3 is volgens mij toch een stuk beter: algemene beeldkwaliteit, contrast, scherpte,...

Volgens mij is de 1D3 gelijk aan een 7D met de 5D2 beeldkwaliteit
                  Bij de 1D3 hoef je geen keuze te maken tussen de ultieme beeldkwaliteit en snelheid/AF, hij heeft van beide werelden het beste.

(Echter heb ik ook nog geen 1D in mijn handen gehad, ik ga enkel uit van wat ik geleerd heb uit de vele uren dat ik er al over gelezen/gezien heb.)

Comment

Greetz

Mark
                    Er wordt hier niet gesproken over een 1D4 , die zou ik nu zeker nog niet kopen, simpelweg te duur voor een amateur. Waarom ik voor een 1D3 zou kiezen ? Simpel, omdat er voor mij nog steeds de mooiste beelden uitkomen ( niet alleen de ruis maar ook de kleuren zijn top ) , omdat het een zalige camera is qua bediening, AF , robustheid, snelheid enz... Ik heb een 1D3 en 5D2 en een 7D gehad. Enkel een 1D3 zou ik ook niet willen, je wil niet altijd op stap met een dergelijk zware camera, m'n 5D2 is de perfecte aanvulling
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Wachten op de 3D hé ;-) <-endatiseenvetteknipoog

Comment

De 7D en de 5DmkII lijken me toch ook camera's voor een verschillende doelgroep?
                        Een studio/portretfotograaf zal voor de 5DmkII gaan vanwege de zeer hoge kwaliteit van de foto's. Het is verbluffend wat deze camera presteert onder moeilijke
                        lichtomstandigheden en hogere ISO's ( 3200 ISO bv )
                        De aktiefotograaf daar in tegen zal zeker voor de AF en andere features van de 7D kiezen.
                        Ik zie overigens ook prachtige vogelfoto's op BD die gemaakt zijn met de 5DmkII in SC dieren. De juiste objectieven doen wonderen

Matthias, ik vind je stukjes altijd erg prettig om te lezen en heb er best veel aan gehad...juist omdat ik zo lang getwijfeld heb tussen een 7D en een 5DmkII. Mijn tenen krommen ook wel als ik zie dat je weer schrijft dat een 5D plastiekerig aanvoelt, want in mijn handen voelt de 5DmkII aan als een tank. Dat lijkt mij een nogal subjectieve waarneming...neemt niet weg dat ik het heeeel jammer zou vinden als je dit topic laat doodbloeden. Zet even door
                        Last edited by Monica; 10 februari 2010, 15:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Ik zie overigens ook prachtige vogelfoto's op BD die gemaakt zijn met de 5DmkII in SC dieren. De juiste objectieven doen wonderen
                          De juiste objectieven idd, maar dit is totaal niet haalbaar voor de gemiddelde hobbyfotograaf.
                          Een 300mm F4 geeft je (bijna) dezelfde focal length en lichtsterkte op een 7D als een 500mm F4 op een 5D2. Hier spreken we dan wel over een lens die makkelijk het 5-voud kost. Om dan nog maar te zwijgen over een 400mm (= betaalbaar) op een 7D wat resulteert in 640mm.

Dit (en ook de AF voor actiefoto's) is dan ook de enige reden waarom een (vogel)fotograaf kiest voor een 7D (of andere crop), anders zou ik ook voor de 5D2 gaan vanwege de beeldkwaliteit.
                          Last edited by photome; 10 februari 2010, 15:17.

Comment

Dat kun je zo niet stellen. Er zijn vogelfotografen die gaan voor de 7D, maar er zijn er ook genoeg die fotograferen met de 5DmkII. Geloof me, ik heb van alle foto's exif's uitgeplozen in mijn zoektoch naar een nieuwe camera.

De 7D heeft dan de cropfactor, de 5DmkII geeft weer zulke zuivere foto's dat je makkelijk kan croppen en op die manier weer lengte wint. Tenminste....dit is wat een bekende vogelaar en fotograaf op BD mij verteld heeft
                            Daarnaast is het nemen van mooie vogelfoto's niet ALLEEN een kwestie van mm's, maar ook van camoufleren en veeeel geduld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Dat kun je zo niet stellen. Er zijn vogelfotografen die gaan voor de 7D, maar er zijn er ook genoeg die fotograferen met de 5DmkII. Geloof me, ik heb van alle foto's exif's uitgeplozen in mijn zoektoch naar een nieuwe camera.

De 7D heeft dan de cropfactor, de 5DmkII geeft weer zulke zuivere foto's dat je makkelijk kan croppen en op die manier weer lengte wint. Tenminste....dit is wat een bekende vogelaar en fotograaf op BD mij verteld heeft
                              Daarnaast is het nemen van mooie vogelfoto's niet ALLEEN een kwestie van mm's, maar ook van camoufleren en veeeel geduld.
                              Ik heb ook veel foto's bekeken in mijn zoektocht, maar ik weet toch geen enkele knappe vogelfoto die gemaakt is met een 5D(2) icm 300/400mm.

300 of 400mm is op crop al nipt om een vogeltje duidelijk in beeld te krijgen, laat staan met een beeld dat 1,6x kleiner is.
                              Zelfs op een crop zoals de 7D (die ook enorm veel details laat zien en zeer goed presteert bij < ISO800) wordt er nog verder in het beeld gecropped om een vogeltje duidelijk te laten zien.

Dus, ik zou graag een voorbeeld zien van een 5D2 icm 300/400mm waar een vogeltje mooi in beeld wordt gebracht.
                              Ik kan er namelijk geen vinden zonder 500+ milimeter lenzen (met tele converters ertussen).

De kwaliteit en ruisprestaties van een 5D2 zijn beter dan die van een 7D, maar niet dat er tot 2x verder gecropped kan worden.
                              Last edited by photome; 10 februari 2010, 15:47.

Comment

Moet je toch eens beter kijken, er zijn veel foto's gemaakt met de 5DmkII
                                Ik pluk deze uit SC...4e van boven. De beeldkwaliteit is gewoon fantastisch en die DOF....om te smullen, maar deze fotograaf bebruikt prachtige lenzen.

5DmkII:
                                Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Edit:
                                Ik lees dat je zoekt naar vogel/natuur foto's die met 300-400mm lenzen zijn gemaakt en de 5DmkII, excuus. Die vind je hier vollop:

Ik wil niet zeggen dat de 5DmkII De camera is voor vogelfotografie. Maar volgens mij kan een goede fotograaf met bijna elke camera prachtige foto's maken. Soms zal soms de 7D (laat staan 1DmkIII) handiger zijn en soms is de 5DmkII zalig vanwege de kwaliteit. Ik lees vaak dat natuurfotografen die met een 1Dxxxx fotograferen, vaak een 5dMKII ernaast hebben voor als ze wat minder zwaar bepakt willen zijn.
                                Last edited by Monica; 10 februari 2010, 15:57.

Comment

Working...
                                X