Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-Drive II - Inbouwen HD ervaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-Drive II - Inbouwen HD ervaringen?

Ik heb een X-Drive II besteld zonder HD, deze wilde ik los ergens anders kopen (goedkoper).

Nu moet ik deze straks in gaan bouwen. Iemand hier ervaringen mee?
    Ook mensen nog andere tips?
    (lees veel gezeur met de adapter, misschien een andere adapter aanschaffen?)

Thanks!
    :: www.digifotolog.nl - freeware / software / informatie / reviews over digitale fotografie | http://www.digifotolog.nl ::

Sorry en met alle respect, maar is het dan niet eenvoudiger om toch maar een hele set aan te schaffen.

Is er dan zo een groot verschil in prijs op die mini HD's dat het dat waard is ?

Comment

Je moet er op letten dat de HD niet dikker is dan 9.5 millimeter, de meeste IBM travelstars voldoen aan die eis. Voorts moet de schijf gepartitioneerd worden, 1 partitie, meer kan de X-drive niet aan. En dan natuurlijk formatteren, fat32 ondersteund tot 32 gigabyte als ik me goed herinner. Als je windows 2000 draait kun je dat allemaal met schijfbeheer als de schijf al in de x-drive zit en aangesloten is.

Dan de schijf inbouwen, dat kan maar op 1 manier, de flatcable moet je even voorzichtig buigen, hij zit namelijk niet recht voor de hd contactjes.

Kind kan de was doen

Comment

Originally posted by Plofkop
        Je moet er op letten dat de HD niet dikker is dan 9.5 millimeter, de meeste IBM travelstars voldoen aan die eis. Voorts moet de schijf gepartitioneerd worden, 1 partitie, meer kan de X-drive niet aan. En dan natuurlijk formatteren, fat32 ondersteund tot 32 gigabyte als ik me goed herinner. Als je windows 2000 draait kun je dat allemaal met schijfbeheer als de schijf al in de x-drive zit en aangesloten is.

Dan de schijf inbouwen, dat kan maar op 1 manier, de flatcable moet je even voorzichtig buigen, hij zit namelijk niet recht voor de hd contactjes.

Kind kan de was doen
        Plofkop: bedankt voor je beschrijving!! k'Ga nu rustig wachten totdat ie binnen is. Ben benieuwd..
        teddy-bear: Ja, verschil is aardig groot!
        :: www.digifotolog.nl - freeware / software / informatie / reviews over digitale fotografie | http://www.digifotolog.nl ::

Comment

He Gaitje,

Laat het eindresultaat eens weten! Kan je ook zeggen over welk prijsverschil je spreekt?.

__Romain______________________________________________..

Comment

Originally posted by Romain
            He Gaitje,

Laat het eindresultaat eens weten! Kan je ook zeggen over welk prijsverschil je spreekt?.
            Vandaag de X-Drive II ontvangen, nu alleen de HD nog, deze ga ik vrijdag ophalen, een 20GB IBM. Heb intussen al een 800mb IBM HD geprobeert en werkt perfect!! Inbouwen en klaar is kees!

Comment

Gaitje,
              De HD die je in de xdrive plaatst, is dat een met PCMCIA afmetingen?
              Heb je daar een merk en/of typenummer van?
              Ik wil me ook een xdrive aanschaffen, maar vind het eigenlijk nogal duur, vooral omdat ik deze enkel maar nodig heb als ik op verlof ga, dus maximaal 1 tot 3x per jaar...

Comment

Originally posted by Romain
                Gaitje,
                De HD die je in de xdrive plaatst, is dat een met PCMCIA afmetingen?
                Heb je daar een merk en/of typenummer van?
                Ik wil me ook een xdrive aanschaffen, maar vind het eigenlijk nogal duur, vooral omdat ik deze enkel maar nodig heb als ik op verlof ga, dus maximaal 1 tot 3x per jaar...

De HD is een standaard 2,5" notebook HD. Wel opletten dat hij 9,5mm dik is en geen 12mm (oude standaard)!

Ik heb X-drive II bij PIN gekocht en de HD 2e hands.
                X-drive II (incl verzendsk.) = +/- € 105,-
                20GB HD IBM Travelstar = € 65,- (nieuwprijs meer dan € 100,-!)

Alles zelf geplaatst en werkt perfect!! Nog geen problems gehad met adapter of wat dan ook..

Comment

Bedankt voor je informatie, en succes met je aankoop
                  MVG
                  Romain

Comment

Complete set bij Pin € 202,- Incl. HD 30 Gig. incl. verzendkosten incl. top garantie, de HD een gevoelig onderdeel tweedehans geen garantie.
                    Voor € 32,- ; 10 gig meer en voledige garantie en zelf niet hoeven sleutelen.
                    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Working...
                    X