Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij keuze tele 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp bij keuze tele 300D

Zo, de 300 D heb ik. De standaardlens valt wel mee, maar nu wil ik een deftige Telelens.
    Mijn fotograaf zegt me dat ik best de 50/200 II USM (van Canon)zou kopen, vrienden vertellen me dat ik best een 75/300 USM van Canon of gelijkwaardige lens van Tamron of Sigma moet aanschaffen.
    Wel hoef ik geen IS, wegens ietwat te duur. De lens mag een 300 à 400 € max. kosten.
    Wie heeft er ervaring met deze lenzen, welke koop ik het best ?
    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Hoi... Ik heb vandaag de SIGMA 28-300 gekocht en ik moet zeggen, lekker snelle focus, en een goede scherpte.. zondag ga ik hem eens flink aan de tand voelen... De lens kost hier in Nederland €295,-.
    Mijn keuze heb ik gemaakt nadat ik de albums gezien had van JAJA op de homepage..
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Originally posted by demark
      Zo, de 300 D heb ik. De standaardlens valt wel mee, maar nu wil ik een deftige Telelens.
      Mijn fotograaf zegt me dat ik best de 50/200 II USM (van Canon)zou kopen, vrienden vertellen me dat ik best een 75/300 USM van Canon of gelijkwaardige lens van Tamron of Sigma moet aanschaffen.
      Wel hoef ik geen IS, wegens ietwat te duur. De lens mag een 300 à 400 € max. kosten.
      Wie heeft er ervaring met deze lenzen, welke koop ik het best ?

Ik lees inderdaad goede dingen van die 55-200 usm II, en kwa prijs, bereik , gewicht past ie perfekt bij de 300 kit. (en ook in jou budget)

Comment

[/quote]Bedankt, had die ook overwogen, maar zie door het lenzenbos...de lenzen niet meer.
        Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

[quote]Originally posted by mauske
          Hoi... Ik heb vandaag de SIGMA 28-300 gekocht en ik moet zeggen, lekker snelle focus, en een goede scherpte.. zondag ga ik hem eens flink aan de tand voelen... De lens kost hier in Nederland €295,-.
          Mijn keuze heb ik gemaakt nadat ik de albums gezien had van JAJA op de homepage..

Laat je me nog 's iets weten over je 28-300 ?
          Denk dat ik mij die ook ga aanschaffen als je er tevreden over bent.

Comment

nu, ikzelf heb die sigma niet, maar vind die lens niet echt scherp aan het album van jaja te zien, jaja zelf zijn reactie was als ik me niet vergis (is al een tijdje geleden) dat de lens wel treffelijk presteerd maar vanaf 200mm wordt ze wel wat soft.
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by fredericrom
              dat de lens wel treffelijk presteerd maar vanaf 200mm wordt ze wel wat soft.
              is dat geen algemeen kenmerk van die "grote-range-zooms" ?? De canon 75-300 en 100-300 zouden daar ook last van hebben.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

is dat geen algemeen kenmerk van die "grote-range-zooms" ?? De canon 75-300 en 100-300 zouden daar ook last van hebben.
                in princiepe wel, maar je hebt soft en soft he, bv mijn 100-400L die is beestachtig scherp tussen de 100 en de 300mm, en na 300mm wordt ie inderdaad een beetje softer maar is nog steeds goed scherp (wijd open).
                Bij die sigma zou ie zo net een beetje te soft kunnen uitvallen na 200mm, anders eens kijken wie hier nog die lens in huis heeft en eens vragen om u een beetje vb op te sturen, een paar wijd open en een paar een beetje toegestopt.
                Voordeel van de lens (heb ze wel al gezien) ze is supercompact en licht

Comment

Als je moet kiezen tussen de 55-200 en de 28-300 ben je misschien toch beter af met deze laatste...ik heb gehoord dat deze het tussen de 200mm en de 300mm heel goed doet in vergelijking met de 55-200
                  Mark (300D)

Comment

Ik moet helaas overdag werken... zondag kan ik de lens lekker gaan uitproberen, maar ik denk, zo te zien bij de foto's die ik nu ff snel snel geschoten heb, dat het met het softe wel meevalt...

Misschien kan het zijn dat het een nieuwe versie van de lens is, dat staat in ieder geval wel op het doosje... NEW... maar ja, echt zekerheid heb je er niet van..
                    Ik denk wel dat het in de prijsklasse van 300 euro wel een van de betere lenzen is die je kunt krijgen voor de canon... Maar ja, wie ben ik he...hihi

Zelf vond ik het album van Jaco met de Sigma 70-300mm op de nikon veel minder scherpe foto's leveren op 300mm dan bij JAJA's album met de 28-300mm.

Maar ja, ik kan hem dus pas zondag echt aan de tand gaan voelen....

Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

[quote]Originally posted by mauske
                      Ik moet helaas overdag werken... zondag kan ik de lens lekker gaan uitproberen, maar ik denk, zo te zien bij de foto's die ik nu ff snel snel geschoten heb, dat het met het softe wel meevalt...

Misschien kan het zijn dat het een nieuwe versie van de lens is, dat staat in ieder geval wel op het doosje... NEW... maar ja, echt zekerheid heb je er niet van..
                      Ik denk wel dat het in de prijsklasse van 300 euro wel een van de betere lenzen is die je kunt krijgen voor de canon... Maar ja, wie ben ik he...hihi

Zelf vond ik het album van Jaco met de Sigma 70-300mm op de nikon veel minder scherpe foto's leveren op 300mm dan bij JAJA's album met de 28-300mm.

Maar ja, ik kan hem dus pas zondag echt aan de tand gaan voelen....

Ik wacht met spanning je test af.

Comment

Originally posted by fredericrom
                        in princiepe wel, maar je hebt soft en soft he, bv mijn 100-400L die is beestachtig scherp tussen de 100 en de 300mm, en na 300mm wordt ie inderdaad een beetje softer maar is nog steeds goed scherp (wijd open).
                        Bij die sigma zou ie zo net een beetje te soft kunnen uitvallen na 200mm, anders eens kijken wie hier nog die lens in huis heeft en eens vragen om u een beetje vb op te sturen, een paar wijd open en een paar een beetje toegestopt.
                        Voordeel van de lens (heb ze wel al gezien) ze is supercompact en licht
                        Zeg fredericom redelijk blijven he

sigma 28-300 = 269€
                        canon 100-400L IS = 1975€

Vermits je lens meer dan 7x duurder is zou het maar erg zijn moest ze niet over het hele bereik een stuk scherper zijn dan die sigma he.
                        En natuurlijk is die sigma geen toplens en zal ze soft zijn aan 300mm maar als je kijkt naar Jaja zijn foto's valt dat heel goed mee moet ik zeggen. Maar je mag natuurlijk niet de scherpte van een L lens verwachten he.

Ik heb al wel testen gelezen tussen deze sigma en de vergelijkbare Tamron XR en deze laatste (wel de XR versie hebben) kwam als de ietsje betere uit de test. Is ook wel ietje duurder.

Comment

Ik heb ook een vraag omtrent lenzen voor de D 300. Ik heb nu een EOS 100 met daarbij een 35 - 135 (1 : 4-5.6) en een 100 - 300 (1 - 4.5 - 5.6) lens. Zijn die nog steeds goed voor de D 300? Want ik heb niet veel goesting om samen met die D 300 weer nieuwe lenzen te moeten kopen.
                          www.i-mac.be
                          http://www.cerclebrugge.be

Comment

Ik heb ook een vraag omtrent lenzen voor de D 300. Ik heb nu een EOS 100 met daarbij een 35 - 135 (1 : 4-5.6) en een 100 - 300 (1 - 4.5 - 5.6) lens. Zijn die nog steeds goed voor de D 300? Want ik heb niet veel goesting om samen met die D 300 weer nieuwe lenzen te moeten kopen.
                            Canon EOS 100 werkt met EF lenzen dus deze zijn 100% compatibel met de 300D. Hou er wel rekening mee dat je met 1,6 moet vermenigvuldigen dus je tele wordt bvb. een 160 - 480mm.
                            Mark (300D)

Comment

Zeg fredericom redelijk blijven he

sigma 28-300 = 269€
                              canon 100-400L IS = 1975€

Vermits je lens meer dan 7x duurder is zou het maar erg zijn moest ze niet over het hele bereik een stuk scherper zijn dan die sigma he.
                              En natuurlijk is die sigma geen toplens en zal ze soft zijn aan 300mm maar als je kijkt naar Jaja zijn foto's valt dat heel goed mee moet ik zeggen. Maar je mag natuurlijk niet de scherpte van een L lens verwachten he.

wel ja, vergelijk gaat misschien niet echt goed op

Comment

Working...
                              X