Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opladen canon batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• opladen canon batterij

kort vraagje :

is het beter voor een canon batterij dat ze volledig leeg is vooralleer je ze oplaad

of

kan je ze gerust tussendoor opladen. (dus zonder dat de 'life time' van de batterij verkort wordt(
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Maakt niet zoveel uit. Het memory effect is bij dit soort batterijen verwaarloosbaar. Wel is het zo dat elke laadcyclus telt in de levensduur, dus als een batterij ongeveer 1000 keer kan worden opgeladen, maakt dat niet uit of ze nu 1000 keer volledig of slechts gedeeltelijk opgeladen wordt.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
      Wel is het zo dat elke laadcyclus telt in de levensduur, dus als een batterij ongeveer 1000 keer kan worden opgeladen, maakt dat niet uit of ze nu 1000 keer volledig of slechts gedeeltelijk opgeladen wordt.
      oke, dus toch beter wachter tot ze leeg is.

dat getal van 1000 ... is dat zowat de levensduur of is dat maar 'als voorbeeld'
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Originally posted by Perrush
        dat getal van 1000 ... is dat zowat de levensduur of is dat maar 'als voorbeeld'
        Was als voorbeeld bedoeld omdat ik dacht aan de verpakkingen van AA batterijtjes van GP; daar staat "1000 cycles" op. Hoeveel het nu precies is met een BP511, weet ik niet - zou het moeten opzoeken in de handleiding of zo - maar normaal gezien mag je met 3 batterijen ongeveer 2 jaar intensief gebruik rekenen, denk ik. Als je maar 1 batterij gebruikt, zal het wel wat sneller gaan.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
        X