Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van de body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grootte van de body

Vraag van TS is heel terecht

Ik denk dat het vooral met marketing te maken heeft
    Een dure camera hoort toch wel wat gewicht te hebben

De enige feature die meer weegt is het glazen prisma (XXXD's hebben spiegels) voor de rest is alles electronisch
    Ik zie niet in waarom een kunststof body minder stevig zou zijn dan een magnesium
    Ooit gehoord van een gebarsten 350D of 400D ?
    Last edited by palombian; 8 februari 2010, 22:55. Reden: spiegels

Comment

Zou het ook niet gewoon kunnen dat ze het evenwicht willen houden met het gewicht van betere lenzen, die waarschijnlijk eerder op een duurdere body geschroeft worden, dan op de basisversies...
      Aan een 1000D zou ik niet direct een 100-400L lensje plakken...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumtuv Bekijk bericht
        ☻IK spreek niemand tegen. Als iemand iets niet weet is hij niet per definitie dom.
        ☻IK neem graag dingen aan van mensen waarvan ik iets kan leren. Maar een vraag is nooit dom, het antwoord kan soms veel dommer zijn.
        ☻ Jij zou ook de in jouw ogen domme vragen kunnen negeren, Meneer Kees....
        Ik heb niemand dom genoemd, slechts dat er wel eens domme vragen worden gesteld.
        Een domme vraag is een vraag die met even wat zelfstandig zoekwerk simpel te beantwoorden is, en dat komt gewoon voor.

De vraag van de TS viel daar voor mij niet onder, vandaar dat ik er ook op inging.

Comment

Als dat geen marketingverhaal is (dikke lens, dikke body)
          Heb aan die lens (100-400) zonder probleem een 400D gehangen hoor
          Je ondersteunt het geheel onder de lens (laat die statiefring er maar af), het gewicht van de body heeft dan geen belang, integendeel
          Last edited by palombian; 8 februari 2010, 23:24. Reden: 100-400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Waarom niet, die lens hou je gewoon met links vast, geen enkel probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              't heeft met kwaliteit te maken... steviger bouw (magnesium-alloy), meer knoppen, meer electronica, sneller processing, sneller focusing, snellere shutter... meer aanslutingen... compact flash ipv SD card... groter LCD... vergelijk maar eens een D60 met een D300
              kan ook in een compacte body ingebouwd worden hoor..

maakt dus niets uit..

kwaliteit heeft dus weinig met grootte van de body te maken..

een 1dmkIII is groter, vanwege de ingebouwde grip.. mijn amateur-a200 met opschroef accugripje is zelfs groter dan de 1dmkIII, en mijn ouwe leicaflex sl is zonder grip nog een stukkie zwaarder dan beiden..en even groot.... heeft dus niets met kwaliteit of ingebouwde electronica te maken..

Comment

heeft vooral met gevoel te maken

een grotere body voelt beter aan
                tenzij voor mensen met kleine handen

zelf heb ik graag wat volume in de handen
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  kan ook in een compacte body ingebouwd worden hoor..

maakt dus niets uit..

kwaliteit heeft dus weinig met grootte van de body te maken..
                  ik denk het wel! neem nu de shutter... van een D3 tegenover een shutter van een D50, die een electronische shutter heeft... of D60, die een tragere shutter heeft... daar zit een kleiner, minder krachtiger motortje... in om maar één voorbeeld te noemen... en zo zijn er talloze... de viewer bijvoorbeeld... LCD, een extra LCD... meer knoppen... da's allemaal kwaliteit...

Als je binnen in een D3 kijkt, dan heb je echt geen ruimte over...

ik denk niet dat je een D3 in een D60 krijgt...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

Als je een instap openvijst, en een pro-body, dan valt mij op dat een pro meer metaal in de body heeft, en wat extra dichtingen. Dus de behuizing is hierdoor groter. Heeft niets met gevoel te maken, dat is persoonlijk.
                    Extra knoppen op de body vragen meer oppervlakte, dus groter ; Een groter display, dus groter; grotere viewfinder, dus groter. enzo.....
                    Een groter sensor, dus groter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

Dat is allemaal een keuze van de ONTWERPafdeling.

Comment

shutter[/URL]... van een D3 tegenover een shutter van een D50, die een electronische shutter heeft... of D60, die een tragere shutter heeft...
                        ik denk niet dat je een D3 in een D60 krijgt...
                        Alle reflexen hebben sowieso een mechanische spleetsluiter naast misschien iets elektronisch.
                        Geen argument.
                        Een serieuze fabrikant, die een topbody in een kleine behuizing wil maken, kan dat ook (Pentax) , zelfs met een groter sensor zou het kunnen, maar je moet het WILLEN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Alle reflexen hebben sowieso een mechanische spleetsluiter naast misschien iets elektronisch.
                          Geen argument.
                          neen hoor

een d50, D40 en D70 hebben geen mechanische shutter... doch een electronische!
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Werkt anders wel perfect (zelf heb ik die combinatie een tijdje gebruikt)

Comment

neen hoor

een d50, D40 en D70 hebben geen mechanische shutter... doch een electronische!
                              Wat was dat dingetje met lamellen dan dat ik zag als ik de spiegel oplichte bij de D50 3n D70?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Wat was dat dingetje met lamellen dan dat ik zag als ik de spiegel oplichte bij de D50 3n D70?
                                Geachte heren hjanssen en Telekees, in de D70 (evenals in de D50 en de D40) zit een hybride sluiter, nl. gordijn in combinatie met een electronische sluiter, die o.m. zeer snelle flitssynchronisatie mogelijk maakt - bij de D70 zelf geprobeerd 1/4000.

Comment

Working...
                                X