Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van de body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Grootte van de body

Niet dat dit belangrijk is maar deze vraag schoot me onlangs te binnen. Een goedkope cropcamera en een dure cropcamera hebben een sensor die even groot is. Hoe komt het dan dat de dure cropcamera veel groter is ? Prisma, sluiter, accu, ... Zowat alle elementen zijn in elk model toch min of meer even groot ? Of niet ?

Tom.

Re: Grootte van de body

Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht
    Niet dat dit belangrijk is maar deze vraag schoot me onlangs te binnen. Een goedkope cropcamera en een dure cropcamera hebben een sensor die even groot is. Hoe komt het dan dat de dure cropcamera veel groter is ? Prisma, sluiter, accu, ... Zowat alle elementen zijn in elk model toch min of meer even groot ? Of niet ?

Tom.
    Dat heeft geen technische achtergrond , maar een commerciele..., ontwerpkeus.
    Mensen die een goedkope camera/beginnerscamera zoeken, willen over het algemeen geen grote, zware camera, dus zorgen de fabrikanten voor een kleine lichte en veel knoppen heeft die ook niet nodig want er wordt wat meer in het menu gestopt.

Dat had je toch zelf wel kunnen bedenken?

Comment

Ik vond de vraag best goed.

Domme vragen, leerde wij vroeger, bestaan niet.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht

Tom.
        't heeft met kwaliteit te maken... steviger bouw (magnesium-alloy), meer knoppen, meer electronica, sneller processing, sneller focusing, snellere shutter... meer aanslutingen... compact flash ipv SD card... groter LCD... vergelijk maar eens een D60 met een D300
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          't heeft met kwaliteit te maken... steviger bouw (magnesium-alloy), meer knoppen, meer electronica, sneller processing, sneller focusing, snellere shutter... meer aanslutingen... compact flash ipv SD card... groter LCD... vergelijk maar eens een D60 met een D300
          Het heeft niets met kwaliteit te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumtuv Bekijk bericht

klopt..wel de antwoorden.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vond de vraag best goed.

Ik vond de vraag niet dom, noemde het ook niet zo en heb het enige juiste antwoord gegeven.

Overigens bestaan er wel degelijk domme vragen.....en ook die worden hier gesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Het heeft niets met kwaliteit te maken.
                dus alles wat d_oracle opnoemt heeft niets met de kwaliteit van een camera te maken?
                raar...

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

TeleKees wrote:
                  Overigens bestaan er wel degelijk domme vragen
                  Teruglezend op dit forum denk jij in ieder geval best veel van jezelf.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                    dus alles wat d_oracle opnoemt heeft niets met de kwaliteit van een camera te maken?
                    raar...

G
                    Als je goed leest, dan lees je erin dat IMO de grootte niets met kwaliteit heeft te maken.

d_oracle koppelt allerlei dingen aan de grootte, maar dat kan ook allemaal in een kleine body dus het is....ontwerpkeus.
                    Nikon kan ook de techniek van een D300 in de body van een D60 stoppen, ... als men dat zou willen.
                    Consumenten die veel techniek willen, hebben geen probleem met een grote, zware body en beginners vaak wel >ontwerpkeus.

Ben ik zo duidelijk genoeg?
                    Last edited by Keeskanon; 7 februari 2010, 22:58.

Comment

TeleKees wrote:

Teruglezend op dit forum denk jij in ieder geval best veel van jezelf.....

Je kan 3 dingen doen:
                      *Mij tegenspreken als je het beter weet en als je goeie argumenten hebt, dan neem ik dat gewoon van je aan.
                      *Iets van mij aannemen als je vindt dat ik goeie argumenten heb.
                      *Negeren als je het niet bevalt wat ik schrijf.

Comment

Als ik mijn Canon 1D mketc naast mijn 5d zet,en ik denk de zware batterij onderaan weg,of ik vergelijk de 5d met zijn grip erop,dan ontlopen deze twee bodies elkaar niet zoveel.De 5d met grip is zelfs wat hoger,enkele mm..
                        Verschil zit bij deze camera's vnl in de batterij.
                        Qua prestaties verder niet met elkaar te vergelijken;

Comment

Tja, ik kan er niet aan doen dat ik zo dom ben.

Voor de rest, iedereen bedankt voor de reacties. Het was gewoon even iets waarover ik aan het peinsen was.

Groeten uit Uruguay, Tom.

Comment

Je kan 3 dingen doen:
                            *Mij tegenspreken als je het beter weet en als je goeie argumenten hebt, dan neem ik dat gewoon van je aan.
                            *Iets van mij aannemen als je vindt dat ik goeie argumenten heb.
                            *Negeren als je het niet bevalt wat ik schrijf.
                            ☻IK spreek niemand tegen. Als iemand iets niet weet is hij niet per definitie dom.
                            ☻IK neem graag dingen aan van mensen waarvan ik iets kan leren. Maar een vraag is nooit dom, het antwoord kan soms veel dommer zijn.
                            ☻ Jij zou ook de in jouw ogen domme vragen kunnen negeren, Meneer Kees....

Comment

Denk vooral, hoe groter de body, hoe eenvoudiger het is om een herstelling (indien defect)te doen.
                              Dus hoe minder lang dat het duurt vooraleer de herstelling is uitgevoerd.

Hoe groter de body, hoe beter de grip, men meer knoppen op het toestel kan plaatsen voor eenvoudige instelling (zonder dat men veel in de menu moet gaan bladeren)

Just my 2 cents
                              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
                              X