Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over snelkoppeling statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over snelkoppeling statief


    Ik ben op het internet wat aan het kijken naar diverse statieven. Nu kom je vaak de term 'snelkoppeling' tegen. Wat is dat nu precies, en hoe werkt het?

    Zelf heb ik een simpel statief van het merk Luxon en hierbij draai je met een soort schroef aan de onderkant je kamera vast. Ik begrijp eigenlijk niet hoe het anders zou kunnen...

    Domme vraag misschien, maar je zal er maar mee zitten...

  • #2
    Bij statieven met quick release plate heb je een plaatje dat aan de onderkant van de camera wordt geschroefd. Dat plaatje wordt dan met een snelkoppeling aan het statief bevestigd.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Een snelkoppeling is een extra plaatje tussen de statiefkop en de body. Dit plaatje schroef je gewoon vast aan de onderkant van je camera. Daarna wordt het geheel op de statief geklikt.

      Je kunt de camera heel gemakkelijk erop en eraf zetten. Een snelkoppeling dus.

      Djuu, ben weer te laat met reply
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #4

        Ah, natuurlijk!
        Bedankt voor de uitleg.

        Comment


        • #5
          wat dus zeer handig is als je de camera van 't statief snel wilt nemen of terugplaatsen...

          een voordeel van zo'n plaatje ... je kan bv dat ook gebruiken om ipv de camera op een natte of vuile ondergrond neer te zetten de camera met het plaatje op de ondergrond te zetten

          waar je wel moet naar kijken.. Met sommige grote plaatjes is het moeilijk om het batterijvak open te krijgen omdat ze een deel bedekken.

          Comment

          Working...
          X