Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 7d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop 7d ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
    Snelheid moet je altijd relativeren. 7D is inderdaad goed voor sportfotografie; maar de snelheid van een xxD lijkt me voor de meeste mensen te volstaan.

    Ik ben onder andere voor de 50D gegaan omdat die inderdaad veel beter aanvoelt dan een xxxD.

    Dat er een groot beeldkwaliteitsverschil is tussen de xxD en de 7D betwijfel ik.
    Tussen een xxxD zal je het verschil hoogstwaarschijnlijk wel kunnen zien.

    In ieder geval; mijn punt was: de functies op een camera zijn niet zo verschillend als men wel durft denken. Bouwkwaliteit en snelheid zie ik niet direct als een functie van het toestel.
    Goed maar canon moet de kloof tussen de reeksen wel zo ruim mogelijk houden, anders lijken ze op elkaar, en hebben de reeksen geen nut meer. Maar bouwkwaliteit en snelheid zijn wel een van deze punten waarbij de reeksen van elkaar te onderscheiden zijn. Met een 350 zou ik niet durven beginnen aan indoorsporten zonder flits. Met een 40D is het enigszinds mogelijk mits inboeten van kwaliteit. Bij de 7D is de kwaliteit dan weer goed. Extra gadgets zoals de draadloze flitsaansturing en elektronische waterpas zijn ook een van de extra"s die de 7D als eerste van de reeksen kreeg. Ook is de focus enorm verschillend te noemen tov een 350/400 en zelfs een 40/50D.
    Ik kan perfect in de sneeuw en motregen met mijn combinaties foto's maken, zonder me druk te maken over beschadiging, terwijl dat bij een 350/400 ook een van de redenen is niet in regen buiten te komen. Dus het kan wel je grenzen verleggen op dat punt.
    Enerzijds is het zo dat een 350/400 goede foto's maakt, dat onken ik niet. Maar als de omstandigheden wat extremer worden, dan komt het besef dat je een betere body gaat aanschafffen wil je dit ook kunnen. Ben je dus tevreden met wat je nu kan, dan heb je geen andere body nodig.
    Een upgrade naar de 50 had ik ook kunnen doen na de 40D voor bovenstaande redenen, maar de focus en de zeer lovende commentaar over de nieuwe sensor en display hebben me de 7 doen kiezen. De sensor van de 50D tov de 40D had maar weinig verandering gebracht waardoor op dat punt de 50 afviel.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop 7d ?

      Het gaat me inderdaad ook om die nieuwe sensor en zoeker. OOk las ik dat de AF functies zeer goed waren.

      Volgens mij ben ik met een 7d wel een tijdje zoet ( nu heb ik +- 4 jaar mijn 400d).

      gr O.
      BD1570BE CALUWIER OLIVIER
      fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
      please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop 7d ?

        Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
        KNIP OOk las ik dat de AF functies zeer goed waren.
        KNIP
        Wat die focus zo goed maakt zijn ik de extra AF-sensoren en de manier van instellen.
        Let wel op dat dit wat kennis/ervaring nodig heeft om de juiste te kiezen.
        Een voordeel is de focus - snelheid die je kan instellen. Stel je bent een speler op het veld aan het tracken, en de scheids loopt plots in beeld, dan hebben de camera's de neiging de scheids te tracken. Maar de 7D kan je zodanig instellen dat hij dit niet doet. Sommige noemen dit de AI servo 2.

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop 7d ?

          Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
          Het gaat me inderdaad ook om die nieuwe sensor en zoeker. OOk las ik dat de AF functies zeer goed waren.

          Volgens mij ben ik met een 7d wel een tijdje zoet ( nu heb ik +- 4 jaar mijn 400d).

          gr O.
          Ik was niet erg tevreden over de AF prestaties van de 400D, de 50D was hierin sneller, alhoewel mijn techniek ondertussen ook verbeterd was
          De 7D is weer een (heel) stuk efficienter, als je leert hoe ermee om te gaan
          (best mogelijk dat de 60D de in dit draadje reeds vermelde regelbare reactiesnelheid zal hebben, eerder dan de verschillende AF modes)

          TS, ik twijfel of de AF van je Sigma 55-200 een 50D of 7D zal kunnen volgen bij tracking

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop 7d ?

            Maar ik vermoed dat je met andere merken dan canon de focuscorrectie niet kunt gebruiken
            Werkt evengoed met Sigmalenzen op 50D en 7D
            Belangrijke reden om een 50D te kopen ipv een 40D

            Comment

            Working...
            X