Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compacte camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compacte camera

    Dag allemaal,

    Ik zou een nieuwe digitale, compacte camera willen kopen maar het aanbod overdondert me zo een beetje.
    Tot op heden heb ik een Sony (weet het type niet meer, is 4 jaar oud) maar het is zo goed als onmogelijk om een scherp beeld van mijn 3-jarige dochter te trekken.
    Waar moet ik nu op letten? De sluitersnelheid? Of de vertraging tussen afdrukken en trekken?
    Het model Ixus 200IS en de Powershot SX 200 IS spreken me enorm aan: iemand enige ervaring mee?
    Bovendien: wat is het grote verschil tussen een kleurenfilter die bestaat uit grondkleuren of primaire kleuren: wat is het beste?

    Elke ervaring en opmerking is welkom: het belangrijkste is dat ik een toestel koop die gemakkelijk goede beelden trekt van bewegende kinderen.

    Bedankt!
    1groentje

  • #2
    Re: compacte camera

    Eén raad wat mij betreft, je gaat geen compactje vinden dat goede beelden neemt van je bewegende kinderen. Ik heb zelf 2 kids en echte goede resultaten haal je er niet mee en ik denk dat ik toch al wel wat compactjes gehad heb (G7, G9, G10, SX1, TZ5, TZ7, S5 IS, Powershot's, Ixus-en, etc...). Koop je een instapDSLR en je zal al snel tevreden zijn, de kitlens voldoet.

    Je hebt tegenwoordig nog een nieuwe Nikon D40 + 18-55 voor €299. Ok de technologie dat erin zit is een paar jaar oud maar doet nog steeds heel goed zijn werk. Die heb ik er momenteel even bijgekocht omdat mijn D90 in herstelling is en tevreden van. Lekker klein en toch goede kwaliteit van foto's. Met 3fps (frames per seconde) geen absoluut snelheidsmonster maar voldoende.

    Succes

    Comment


    • #3
      Re: compacte camera

      hallo,
      een nieuwe d40 waar kan ik die nog vinden??
      Mvg
      olivier
      Aan het werk kent men de meester

      Comment


      • #4
        Re: compacte camera

        hallo,
        een nieuwe d40 waar kan ik die nog vinden??
        Mvg
        olivier
        Ik heb er nog eentje op de kop kunnen tikken in de Carrefour, €299 nieuw met 18-55 lensje erbij.

        Comment


        • #5
          Re: compacte camera

          zouden ze er nog hebben???
          olivier
          Aan het werk kent men de meester

          Comment


          • #6
            Re: compacte camera

            Ter aanvulling wil ik vermelden dat mijn buurman een compact Canon Powershot S90 heeft en die kan daar toch prachtige haarscherpe foto's mee maken van zijn kinderen.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #7
              Re: compacte camera

              zouden ze er nog hebben???
              olivier
              Waar ik woon was het de laatste. Misschien toch eens effe checken bij het algemeen nummer van de Carrefour. Ze kunnen misschien via de computer de stock checken?

              Comment


              • #8
                Re: compacte camera

                jammer ze hebben er geen meer
                Mvg
                Olivier
                Aan het werk kent men de meester

                Comment

                Working...
                X