Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 7d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop 7d ?

    Goeeiavond iedereen

    Ik ben mijn Canon 400d wat ontgroeid. En daarom ben ik op zoek naar een degelijker toestel. In feite een toestel met meer mogelijkheden.

    De 7d lijkt me een ideaal toestel. Nu , ik zit momenteel met een lichtsterke lens van sigma 18-50 F2.8 .

    Nu luidt mijn vraag , is deze lens kwaliteitsvol genoeg om op die 7d te steken.
    OF investeer ik beter in de kitlens die bij de 7d zit ? CANON 17-80 (fwaarde ontgaat me)

    Kortom , zou dit een aanwinst zijn of brengt dit toestel extra investeringen met zich mee ,

    Alvast bedankt voor de reacties

    Gr O.
    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

  • #2
    Re: Aankoop 7d ?

    Die overstap zou ik ook gemaakt hebben (maar bij mij was het 400D -> 50D), en ik zou zeker alleen de body genomen hebben en eerst uitkijken of de lenzen die ik heb goed genoeg presteren.
    Je hebt een 2.8en dus lichtsterke lens, of ie kwaliteitsvol genoeg is zie je snel genoeg. De 15-85 die tegenwoordig in kit meegeleverd wordt is niet slecht maar zeker net spectaculair beter dan wat je hebt.
    En pas op, de 60D is er bijna, de 7D is zeker een super body, maar misschien k je zo besparen voor L lenzen van Canon gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop 7d ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      En pas op, de 60D is er bijna
      Is dat zo ?

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop 7d ?

        ik meen mij te herinneren dat die 15-85 vrij duur is... (iets boven de 600€)
        waarom kijk je dan niet uit voor een 24-105 of iets dergelijks? 2de hands zie je ze vaak voor zo'n 750€, wat iets meer is, maar zeker het verschil waard.
        je andere lens kan je dan gerust nog gebruiken als breedhoek
        Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop 7d ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht
          Is dat zo ?
          De geruchten worden weer hardnekkig, ja. http://www.canonrumors.com/2010/01/60d-new-rebel/

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop 7d ?

            zou die 60d dan zoveel beter zijn ? of blijft de 7d bovendrijven ?

            gr O.
            BD1570BE CALUWIER OLIVIER
            fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
            please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop 7d ?

              eerst moet je uitmaken waarom je je toestel bent ontgroeid, en de niewe camera deze tekortkomingen laten opvullen. Als deze met een 50D, of tweede hands 40D opgevangen kunnen worden, dan zou ik de 7D niet aanschaffen.
              Het objectief zou ik behouden. Maar ik vermoed dat je met andere merken dan canon de focuscorrectie niet kunt gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop 7d ?

                Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
                zou die 60d dan zoveel beter zijn ? of blijft de 7d bovendrijven ?

                gr O.
                Als de specs correct zijn, maar dat betwijfel ik. dan steekt de 7D er nog altijd bovenuit.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop 7d ?

                  het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een XXD camera beter zullen maken dan de XD camera die er rechtstreeks mee concurreert...
                  al vraag ik me wel af aan welke prijs ze die zullen introduceren... meestal was het rond 1300, maar dit is slechts iets minder dan de huidige 7D prijs...
                  Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop 7d ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    eerst moet je uitmaken waarom je je toestel bent ontgroeid, en de niewe camera deze tekortkomingen laten opvullen. .
                    Dat is het hem nu net. Ik kan inderdaad een toestel kopen die net voldoet aan mijn verwachtingen , maar binnen enkele maanden ga ik hem misschien ook wat ontgroeien.

                    Daarom koop ik liever ineens een toestel die teveel functies of kwaliteiten heeft ( voor mij) die ik dan pas later kan benutten.

                    gr O.
                    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
                    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
                    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop 7d ?

                      Over welke specifieke functies hebben we het dan? Veel mensen denken dat een duurdere body ook ineens spectaculaire veranderingen gaan teweegbrengen. Ik heb al zalige foto's getrokken met een 350d + 50mm lens.

                      Zodus: vraag die je u moet stellen; waarom wil ik een nieuwe camera; welke functies spreken mij aan of welke zouden mij kunnen aanspreken.
                      Mijn website | Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop 7d ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
                        Dat is het hem nu net. Ik kan inderdaad een toestel kopen die net voldoet aan mijn verwachtingen , maar binnen enkele maanden ga ik hem misschien ook wat ontgroeien.

                        Daarom koop ik liever ineens een toestel die teveel functies of kwaliteiten heeft ( voor mij) die ik dan pas later kan benutten.

                        gr O.
                        Wie zegt dat je een 7D ook niet snel ontgroeid zal zijn ? Ik ben er zeker van dat er op de volgende modellen nog meer gadgets gaan staan. Als je gadget minded bent, dan is het nooit genoeg he

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop 7d ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
                          Over welke specifieke functies hebben we het dan? Veel mensen denken dat een duurdere body ook ineens spectaculaire veranderingen gaan teweegbrengen. Ik heb al zalige foto's getrokken met een 350d + 50mm lens.

                          Zodus: vraag die je u moet stellen; waarom wil ik een nieuwe camera; welke functies spreken mij aan of welke zouden mij kunnen aanspreken.
                          De 7D heeft niet alleen een betere beeldkwaliteit dan de xxxD reeks, hij is ook robuuster en sneller. een groot verschil Tov de 40D, waar ik mee kan vergelijken, dus spectaculair tov de 350 en 400 denk ik dan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop 7d ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
                            Dat is het hem nu net. Ik kan inderdaad een toestel kopen die net voldoet aan mijn verwachtingen , maar binnen enkele maanden ga ik hem misschien ook wat ontgroeien.

                            Daarom koop ik liever ineens een toestel die teveel functies of kwaliteiten heeft ( voor mij) die ik dan pas later kan benutten.

                            gr O.
                            Als je alleen maar die Sigmalens hebt zie ik niet goed in waarom de 400D niet goed meer zou zijn en je met een 7D betere fotos zou nemen

                            De body zal veel sneller verouderd zijn dan jij hem bent ontgroeid
                            Koop er zeker geen om jaren gerust te zijn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop 7d ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                              De 7D heeft niet alleen een betere beeldkwaliteit dan de xxxD reeks, hij is ook robuuster en sneller. een groot verschil Tov de 40D, waar ik mee kan vergelijken, dus spectaculair tov de 350 en 400 denk ik dan.
                              Snelheid moet je altijd relativeren. 7D is inderdaad goed voor sportfotografie; maar de snelheid van een xxD lijkt me voor de meeste mensen te volstaan.

                              Ik ben onder andere voor de 50D gegaan omdat die inderdaad veel beter aanvoelt dan een xxxD.

                              Dat er een groot beeldkwaliteitsverschil is tussen de xxD en de 7D betwijfel ik.
                              Tussen een xxxD zal je het verschil hoogstwaarschijnlijk wel kunnen zien.

                              In ieder geval; mijn punt was: de functies op een camera zijn niet zo verschillend als men wel durft denken. Bouwkwaliteit en snelheid zie ik niet direct als een functie van het toestel.
                              Mijn website | Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X