Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D

    Hey iedereen,

    Kben e nieuwke hier en meteen al een eerste vraag voor jullie klaar

    Onlangs kochten mijn vriend en ik een Canon T1i rebel in de VS, beter bekend als 500D
    Geen van beide kent er ook maar iets van af, maar ik zou me wel heel graag gaan bezighouden met hobbyfotografie.

    Gisteren bestelde ik het boek "fotograferen met een 500D" van Jeroen Horlings, op aanraden van een kennis, in de hoop hier al een basiskennisje mee op te doen.

    Zijn er volgens jullie andere en misschien zelfs betere manieren om zo snel en zo goed mogelijk te leren werken met dat ding? De handleiding zelf én mijn technische kennis zijn beide namelijk uiterst beperkt

    Groetjes,
    Lies
    Canon 500D * EF-S 18-55 IS * EF 75-300 IS

  • #2
    Re: Canon 500D

    Zijn er volgens jullie andere en misschien zelfs betere manieren om zo snel en zo goed mogelijk te leren werken met dat ding?
    1.000.000 maal op het ontspanknopje drukken bvb...
    of een cursus volgen.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D

      Over dat volgen van een cursus heb ik ook al nagedacht, maar heb je daar geen basiskennis voor nodig? Ik heb die écht (nog) niet eh
      Canon 500D * EF-S 18-55 IS * EF 75-300 IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D

        Er bestaan cursussen voor absolute beginners hoor! En die brengen je meestal ver genoeg om "naar nog" te smaken.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D

          Op sommige cursussen komen de cursisten met de doos nog dicht en komen dan met de eerste les erachter dat de accu's niet in het Verre Oosten worden opgeladen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Op sommige cursussen komen de cursisten met de doos nog dicht en komen dan met de eerste les erachter dat de accu's niet in het Verre Oosten worden opgeladen.
            Zoiets zou ik ook nog kunnen voorhebben

            Waar vind ik zo'n cursus in de regio Antwerpen? Wie kan mij er eentje aanraden?
            Canon 500D * EF-S 18-55 IS * EF 75-300 IS

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500D

              Ik zag op dit forum:
              Forum voor aankondigingen over -voor de fotograaf interessante- evenementen. Festiviteiten, luchtshows, musea en cultuur etc. Voor 'Shooting-Day informatie', gelieve het daartoe bestemde forum te gebruiken.


              Hier kan je gratis een cursus volgen.
              CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500D

                Oorspronkelijk geplaatst door janfotos Bekijk bericht
                Ik zag op dit forum:
                Forum voor aankondigingen over -voor de fotograaf interessante- evenementen. Festiviteiten, luchtshows, musea en cultuur etc. Voor 'Shooting-Day informatie', gelieve het daartoe bestemde forum te gebruiken.


                Hier kan je gratis een cursus volgen.
                Sint Truiden is nu niet meteen in de buurt, maar ik heb een geweldig alternatief vlakbij huis gevonden, toch bedankt !
                Canon 500D * EF-S 18-55 IS * EF 75-300 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500D

                  Deze is in Bergen op Zoom en ik was erghg tevreden over de gevorden cursus en hoorde daar ook vele lovende berichten over de beginnerscursus.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 500D

                    Analoge fotografie en digitale fotografie, zitten echt niet zo héél ver uit mekaar hoor.
                    Ik stam nog uit de tijd dat we gingen zoeken hoe iets moest, nu gaan ze het vragen op een forum. Toch is de dag van vandaag, de bib nog altijd open, en der staat nog altijd een ruim aanbod van boeken, die je stap voor stap begeleiden in de wondere wereld van de fotografie. Kom is van je luie krent, en onderneem zelf is iets om je kennis te verruimen. Als er dan een beetje basiskennis in het koppeke gekropen is, kan je ook meer concrete vragen stellen, en ook meer concrete antwoorden verwachten van de forumleden.

                    Oh ... dan vergeet ik der nog bij te zeggen, dat je veel geluk hebt dat ik vandaag in een bijzonder goede bui ben, want ik ben een gekende bullebak op het forum.
                    En iets meer pittigere en gekruide antwoorden van mij, zijn normaal meer de gangbare taal.

                    Succes en veel leesgenot !
                    MVG, Jeff c.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 500D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Analoge fotografie en digitale fotografie, zitten echt niet zo héél ver uit mekaar hoor.
                      Ik stam nog uit de tijd dat we gingen zoeken hoe iets moest, nu gaan ze het vragen op een forum. Toch is de dag van vandaag, de bib nog altijd open, en der staat nog altijd een ruim aanbod van boeken, die je stap voor stap begeleiden in de wondere wereld van de fotografie. Kom is van je luie krent, en onderneem zelf is iets om je kennis te verruimen. Als er dan een beetje basiskennis in het koppeke gekropen is, kan je ook meer concrete vragen stellen, en ook meer concrete antwoorden verwachten van de forumleden.

                      Oh ... dan vergeet ik der nog bij te zeggen, dat je veel geluk hebt dat ik vandaag in een bijzonder goede bui ben, want ik ben een gekende bullebak op het forum.
                      En iets meer pittigere en gekruide antwoorden van mij, zijn normaal meer de gangbare taal.

                      Succes en veel leesgenot !
                      MVG, Jeff c.
                      Haha Jeff, bedankt om mij te sparen Maar als ik eerlijk mag zijn, ik heb liefst mensen die me zeggen waaraan en waaraf, dan weet ik tenminste waar ik sta

                      Ik bén trouwens al van mijn luie kont gekomen hoor, kheb een boek gekocht van Jeroen Horlings (Fotograferen met een Canon 500D), dat vond ik al een mooi begin, want de handleiding op zich stelt niet veel voor. Schijnt een goed basisboek te zijn?

                      Geniet nog verder van je bijzonder goede bui en tot de volgende!
                      Canon 500D * EF-S 18-55 IS * EF 75-300 IS

                      Comment

                      Working...
                      X