Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Nikon D3 en D3s.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Verschil tussen Nikon D3 en D3s.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dan heb je duidelijk niet op hoge iso en 100% gekeken.
    Dat is toch ook nooit de bedoeling geweest...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

D3 is helemaal niet slecht heb er hier nog ergens een te koop zien staan voor €2000,00 maar de D3s is in mijn ogen best een waardige opvolger. Geen revolutie maar zeker zijn geld waard.
      - Frederik Herregods Photography -
      Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
        Ook bedankt voor uw reactie. D700 was op voorhand al geen optie. Het begint er steeds meer naar uit te zien dat het helemaal niet verkeerd is om van D2x naar D3 te gaan, tenzij er een zeer scherp geprijsde D3s in de aanbieding is.

Als iemand kan bevestigen dat de D3s een stukken betere scherpstelling heeft dan de D3, graag even laten weten. Het verschil tussen D2x en D2xs moet volgens de testers namelijk een flink verschil zijn, wie weet tussen D3 en D3s dus ook.
        Welk "stukken beter" verschil verwacht je dan precies? De AF prestaties tussen D300s, D700 (evt + grip), D3 , D3s en D3X liggen immers veel dichter bij mekaar dan wat sommigen hier graag laten uitschijnen. Al deze toestellen zijn een pak doeltreffender dan de D2X, behalve misschien dan op het centrale AF punt in quasi donker. Ik haal bv met de D300s en D700 >99% scherpe foto's met de bedieningsfouten er tussenuit (te lage sluitertijd - verkeerde AF modus).

Welke objectieven gebruik je overigens?

Edit: wat de testers vertellen over D2X en D2Xs kan volgens mij niet anders dan flink aangedikt zijn...
        Last edited by frank207be; 21 juni 2011, 17:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Welk "stukken beter" verschil verwacht je dan precies? De AF prestaties tussen D300s, D700 (evt + grip), D3 , D3s en D3X liggen immers veel dichter bij mekaar dan wat sommigen hier graag laten uitschijnen. Al deze toestellen zijn een pak doeltreffender dan de D2X, behalve misschien dan op het centrale AF punt in quasi donker. Ik haal bv met de D300s en D700 >99% scherpe foto's met de bedieningsfouten er tussenuit (te lage sluitertijd - verkeerde AF modus).

Welke objectieven gebruik je overigens?

Edit: wat de testers vertellen over D2X en D2Xs kan volgens mij niet anders dan flink aangedikt zijn...
          Het AF verschil tussen D3 en D3s. Minimaal?

Comment

Alles wat je in vergelijkingen leest tussen de twee toestellen gaat over die befaamde hoge ISO, en dat zegt toch genoeg

Graag had ik nog wat meer info over je favoriete onderwerpen, hun snelheid, je afstand tot hen...

Edit: en wat ook met de cropfactor die je gaat verliezen?
            Last edited by frank207be; 21 juni 2011, 17:22.

Comment

Alles wat je in vergelijkingen leest tussen de twee toestellen gaat over die befaamde hoge ISO, en dat zegt toch genoeg

Graag had ik nog wat meer info over je favoriete onderwerpen, hun snelheid, je afstand tot hen...

Edit: en wat ook met de cropfactor die je gaat verliezen?
              De onderwerpen zijn autosport, Challenge, GT, Proto Types en Formule auto's. Daarnaast, maar dat komt er de laatste tijd niet van, natuur fotografie.

Snelheiden zitten afhankelijk van de hoek en het gewenste effect tussen de 1/30 en 1/1250.

Bij de autosport heb ik altijd een accreditatie. Bij natuurfotografie probeer ik zo dicht mogelijk bij het onderwerp te komen. (Een paar jaar terug de ijsvogel op 3 meter gehad, en 2x op m'n hand, 1x op m'n schouder. De schuilhut was ook haar schuilhut, haha.)

Lenzen zijn in mijn footer tekst te lezen. Moet zeggen dat de 500mm zonder 1,5 crop factor ook lekker werkt. Met crop factor is er vaak meer scherpte verlies, zeker als de benzine dampen boven de baan blijven hangen. Maar goed dat is dan ook 750mm.

Comment

Lees nog eens de bijvoeging #103 inderdaad minimaal.

Comment

Lees nog eens de bijvoeging #103 inderdaad minimaal.
                  Ok, dat zou bij autosport niet echt een probleem mogen zijn. Die gaan normaal gezien allemaal dezelfde richting uit. Alleen foto's van de achterkant blijft lastig naar mijn mening.

Voor voetbal zou een iets directere, snellere AF wel handig zijn. Zeker omdat ik voor de lol af en toe de lokale amateur club in beeld breng. Die zijn toch net iets minder goed ingespeeld op elkaar als Barcelona.

Maar uit uw comment kan ik opmaken dat het verschil niet direct 1000 to 1500 euro waard is. Ik ben geen full time pro. Anders had ik gewoon 2 nieuwe D3s'n met 400 2.8, 70/200 VRII en 24/70 gekocht ;-)

Comment

De onderwerpen zijn autosport, Challenge, GT, Proto Types en Formule auto's. Daarnaast, maar dat komt er de laatste tijd niet van, natuur fotografie.

Snelheiden zitten afhankelijk van de hoek en het gewenste effect tussen de 1/30 en 1/1250.

Bij de autosport heb ik altijd een accreditatie. Bij natuurfotografie probeer ik zo dicht mogelijk bij het onderwerp te komen. (Een paar jaar terug de ijsvogel op 3 meter gehad, en 2x op m'n hand, 1x op m'n schouder. De schuilhut was ook haar schuilhut, haha.)

Lenzen zijn in mijn footer tekst te lezen. Moet zeggen dat de 500mm zonder 1,5 crop factor ook lekker werkt. Met crop factor is er vaak meer scherpte verlies, zeker als de benzine dampen boven de baan blijven hangen. Maar goed dat is dan ook 750mm.
                    12MP FF is inderdaad vergevensgezinder naar onscherpte toe Overigens zal een 5,5MP crop van FF met bijhorende hoge ruiskwaliteiten en DR op ISO800 niks moet onderdoen voor de 12MP DX van de D2X.

f/2.8 AF-D objectieven ( 80-200mm neem ik aan) zullen natuurlijk heel veel baat hebben bij de nog sterkere AF motor van de D3

Ik wil zelf ook meer tijd voor natuurfotografie!!!

Comment

12MP FF is inderdaad vergevensgezinder naar onscherpte toe Overigens zal een 5,5MP crop van FF met bijhorende hoge ruiskwaliteiten en DR op ISO800 niks moet onderdoen voor de 12MP DX van de D2X.

f/2.8 AF-D objectieven ( 80-200mm neem ik aan) zullen natuurlijk heel veel baat hebben bij de nog sterkere AF motor van de D3

Ik wil zelf ook meer tijd voor natuurfotografie!!!
                      Ja, 17/55 AF-S 2.8 en 80/200 AF-S 2.8.

Trouwens op Le Mans ook een uurtje de Nikkor 300mm 2.8 VR op de D3s gehad. 1/80 uit het handje... Op den duur wel een lamme arm van al dat glas Prachtige lens, maarja budget gebonden heh :-(

Het ziet er naar uit dat het toch D3 gaat worden. Bedankt voor de info.

Comment

Rudy zijn D3 staat te koop KLIK

Comment

Rudy zijn D3 staat te koop KLIK
                          Dat is ook de reden waarom ik nu met mijn vragen kom. Heb mijn interesse al getoond, en het enige wat nog gedaan moet worden is een afspraak maken en de camera zelf even proberen. Ohja, en ik dat Rudy nog een beetje geld in ruil wil

Comment

Dat is ook de reden waarom ik nu met mijn vragen kom. Heb mijn interesse al getoond, en het enige wat nog gedaan moet worden is een afspraak maken en de camera zelf even proberen. Ohja, en ik dat Rudy nog een beetje geld in ruil wil
                            Ahzo, 't is deze van de Rudy, vriendelijk en behulpzame persoon.

Comment

Ahzo, 't is deze van de Rudy, vriendelijk en behulpzame persoon.
                              Ter info; Ik bezit nu de D3 van Rudy. Woensdag en donderdag de eerst foto's op de Nurburgring maken. Het ziet mij er een goede camera uit

Comment

Ter info; Ik bezit nu de D3 van Rudy. Woensdag en donderdag de eerst foto's op de Nurburgring maken. Het ziet mij er een goede camera uit
                                Daar moet je niet aan twijfelen, heeft hij nu een D3S? Zo ja, dan heb je toch even de tijd gehad om het verschil te testen?
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X