Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage Z1: eerste indrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tommer
    Prima, heerlijk hoe je de gelaatsuitdrukkingen nog kan lezen vanaf 100m afstand!

    Dat beloofd veel goeds voor de dagen met wat meer licht.

    Van wat ik kan lezen op't net betekent dit dat je toch wel een vaste hand hebt als je met 1/200sec sluiter kan schieten op 380mm zonder trillingsonscherpte...normaal zou je de dubbele snelheid nodig hebben om gegerandeerd trillingsvrij te zijn.

    Klopt die regel moet je ervaring gisteren? De meeste mensen gebruiken in zo'n situatie burst-mode en kiezen de stabielste foto eruit.
    meer dan een meter of 30 was het niet hoor, het was een duiveltjes-veldje.
    Wat de trillingsonscherpte betreft, het is echt meer een kwestie van geluk. Die voetbalfoto is zeker de best getime-de, maar niet de scherpste van de 10 die ik daar op de 2 minuutjes getrokken heb.
    Wel een goede tip van die burst mode, zal ik onthouden!

    @black diamond: het motregende serieus van achter mijn rug, vandaar heb ik de zoeker gebruikt. Ik heb gemerkt dat ik buiten meestal de zoekr gebruik, het staat ook minder onnozel vind ik...
    zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

    Comment


    • #17
      Heb vanaf 5 oktober mijn vriendin ook de z1 kadeau gedaan. Meteen mee naar de zoo genomen, en het toestel en aan de test onderworpen. Binnenkort zal ze haar album hier tentoonstellen (Cootjes eerste ).

      Mijn eerste indrukken waren zeer positief. Camera is zeer gebruiksvriendelijk, en maakt op auto mooie foto's. Nadeel is hier al een beetje genoemd, want met ISO op auto, gaat deze nogal gemakkelijk te hoog, wat snel ruis opleverd. Doet mijn Nikon trouwens ook.
      Nadeel wat ik ook vind, is dat de cam een beetje gammel en goedkoop aanvoelt. Als je ermee schud dan voel je de lens bewegen !
      Wat opvalt is de levensduur van de batterijen. De meegeleverde batterijen hebben de hele shooting op de zoo overleefd !!!

      Het LCD scherm is ook erg scherp (scherper en sneller dan de mijne). De zoeker laat zwarte vlekken zien wanneer het donker wordt, en dus zo goed als onbruikbaar. In het licht werkt deze prima.

      Mijn indrukken van het toestel zijn dus tiptop in orde. En voor de prijs zeker een topper.

      Hier alvast een voorbeeld foto. De foto is precies hoe deze uit het toestel komt en dus totaal onbewerkt. Grote is 700kb met 1 stap onder de fine stand.


      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

      Comment


      • #18
        Originally posted by monsi

        ...
        Nadeel wat ik ook vind, is dat de cam een beetje gammel en goedkoop aanvoelt. Als je ermee schud dan voel je de lens bewegen !
        ...
        die zwevende lens is blijkbaar opzettelijk zo gedaan, de olympus C-7x0 reeks heeft dat trouwens ook, en dat heeft te maken met het zeker niet laten klemmen of vastlopen van de lens, en met het principe "wat buigt/meebeweegt kraakt niet". Ik vind het zeker niet storend.

        prachtige foto trouwens , ik ben benieuwd naar de rest van het album!
        zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

        Comment

        Working...
        X