Originally posted by Tommer
Prima, heerlijk hoe je de gelaatsuitdrukkingen nog kan lezen vanaf 100m afstand!
Dat beloofd veel goeds voor de dagen met wat meer licht.
Van wat ik kan lezen op't net betekent dit dat je toch wel een vaste hand hebt als je met 1/200sec sluiter kan schieten op 380mm zonder trillingsonscherpte...normaal zou je de dubbele snelheid nodig hebben om gegerandeerd trillingsvrij te zijn.
Klopt die regel moet je ervaring gisteren? De meeste mensen gebruiken in zo'n situatie burst-mode en kiezen de stabielste foto eruit.
Prima, heerlijk hoe je de gelaatsuitdrukkingen nog kan lezen vanaf 100m afstand!
Dat beloofd veel goeds voor de dagen met wat meer licht.
Van wat ik kan lezen op't net betekent dit dat je toch wel een vaste hand hebt als je met 1/200sec sluiter kan schieten op 380mm zonder trillingsonscherpte...normaal zou je de dubbele snelheid nodig hebben om gegerandeerd trillingsvrij te zijn.
Klopt die regel moet je ervaring gisteren? De meeste mensen gebruiken in zo'n situatie burst-mode en kiezen de stabielste foto eruit.
Wat de trillingsonscherpte betreft, het is echt meer een kwestie van geluk. Die voetbalfoto is zeker de best getime-de, maar niet de scherpste van de 10 die ik daar op de 2 minuutjes getrokken heb.
Wel een goede tip van die burst mode, zal ik onthouden!
@black diamond: het motregende serieus van achter mijn rug, vandaar heb ik de zoeker gebruikt. Ik heb gemerkt dat ik buiten meestal de zoekr gebruik, het staat ook minder onnozel vind ik...
Comment