Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare spiegelreflex voor beginners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betaalbare spiegelreflex voor beginners

Hallo

Ik ben nieuw in de fotografiewereld.

Na veel andere mensen bezig te zien en de spiegelreflex van een kennis eens te hebben uitgeprobeerd, ben ik nu van plan om mijn eigen camera aan te kopen.

Waar ben ik precies naar op zoek?

-Een betaalbare Canon ( naar verluidt is Canon het beste merk?)
    -Een camera die handelbaar is voor beginners, maar ook niet te min voor gevorderden. ( kwestie van er een hele tijd mee voort te kunnen)
    - Iets in de buurt van 10 megapixels

Dit zijn zo de punten die ik belangrijk vind.

Iemand een ideetje?

Alvast bedankt!

Re: Betaalbare spiegelreflex voor beginners

Welkom in de fotografiewereld .
    Canon is niet HET beste merk. Dat is een cliché

In de canon branche zal een 1000D met kitlens volstaan dan. Is betaalbaar, en het is een reflex.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeyyounit11 Bekijk bericht
      Hallo

-Een betaalbare Canon ( naar verluidt is Canon het beste merk?)
      !
      Dat zijn gevaarlijke uitspraken hoor.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

/offtopic: ... maar Canon heeft wel beter betaalbare lenzen dan Nikon, toch?

Kan je misschien iets meer vertellen? Wat is je budget en wat wil je voornamelijk fotograferen?
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
          toch niet als we het over kitlenzen hebben... de Nikon 400mm f/2.8G ED VR AF-S vermoedelijk wel

denk zelfs dat de kitlenzen van nikon over 't algemeen beter zijn (kan me vergissen)
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            toch niet als we het over kitlenzen hebben... de Nikon 400mm f/2.8G ED VR AF-S vermoedelijk wel

denk zelfs dat de kitlenzen van nikon over 't algemeen beter zijn (kan me vergissen)
            Ik weet niet hoe goed de kitlenzen van Nikon zijn, maar de Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS en de EF-S 55-250 IS zijn ook helemaal niet slecht.

Op dit ogenblik zullen alle instapcamera's + kitlenzen wel ongeveer hetzelfde presteren. De kleine verschillen zal je nooit kunnen vinden op een afdruk.

Dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijker om de juiste keuze te maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
              Dat zijn gevaarlijke uitspraken hoor.
              Anders gezegd: De meeste mensen die ik ken hebben een Canon en zijn er zeer tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht

Kan je misschien iets meer vertellen? Wat is je budget en wat wil je voornamelijk fotograferen?
                Mijn budget voor enkel de camera dus zonder extra lenzen etc ligt ongeveer rond de 600 euro.

Voornamelijk voor urbex fotografie.

Comment

naar verluidt is Canon het beste merk
                  De fabeltjeskrant gelezen zeker
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Anders gezegd: De meeste mensen die ik ken hebben een Canon en zijn er zeer tevreden over.
                    da's een echt goede reden om canon te kiezen... dan kan je lenzen en ervaring uitwisselen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Mijn budget voor enkel de camera dus zonder extra lenzen etc ligt ongeveer rond de 600 euro.

Voornamelijk voor urbex fotografie.

Vergelijk op http://dpreview.com de instapmodellen van Canon (1000d, 450d en 500d) eens met die van NIKON (d3000 en d5000). Je zal zien dat verschillen in megapixels, filmen of niet, snelheid, ... zit. Bekijk wat voor jou belangrijk is en of je er meer voor wil geven. Persoonlijk zou ik eerder de goedkoopste body kopen en de rest aan lenzen spenderen. Heb je veel meer aan!

Comment

Voor €599 heb je www.cameranu.nl een Pentax Kx met 18-55 en 50-200 kitlens.
                        Uitstekende instapcamera, voor deze prijs heb je geen canon of nikon met deze 2 lenzen
                        It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

-Douglas Adams-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nermal Bekijk bericht
                          Voor €599 heb je www.cameranu.nl een Pentax Kx met 18-55 en 50-200 kitlens.
                          Uitstekende instapcamera, voor deze prijs heb je geen canon of nikon met deze 2 lenzen
                          Inderdaad een waardig alternatief. Pentax mag dan niet de naam en faam hebben van een Nikon of Canon maar het is een geduchte concurrent. Ik ben zelf een Nikon shooter maar het beetje ervaring die ik heb gehad met een Pentax waren ronduit positief (bouwkwaliteit alsook de fotokwaliteit).
                          Voor de rest is Nikon uiteraard de beste camera zonder twijfel

Comment

Kijk maar eens naar:
                            Canon: 1000D, 450D
                            Nikon: D3000
                            http://www.mariorentmeester.nl &
                            http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                            | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijker om de juiste keuze te maken.
                              Of juist weer wel, aangezien ze allemaal goed zijn. Kun je natuurlijk ook moeilijk een
                              echt verkeerde keuze maken. Vandaar dat ik naast de voor de hand liggende Nikon en Canon
                              toch ook eens bij de kleinere spelers a la Sony, Pentax en Olympus zou gaan zien. Ook zij
                              bieden allen mooie instappers met goede kitlenzen, soms met image stabilisation in de
                              body, kantelbare schermpjes, enz. Misschien een lijstje maken met wat je nu zoal denkt
                              dat belangrijk voor je is, of je graag zou hebben, en dan zien welk toestel daar het dichts
                              bij in de buurt komt. Veel succes.

Comment

Working...
                              X