Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over zoomcamera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Voor een 10/11x15 foto kan je dan ook achteraf nog croppen, ik mijd digitaal zoomen als de pest
    Je toestel stelt wel prima scherp, maar gaat pixels 'uitvinden' wat nooit een goede zaak is!

    Een 2 megapixel is voldoende voor een deftige 10/11x15 afdruk, dus ...

    Comment


    • #32
      Maar stelt de camera (als je automatisch scherpstellen gebruikt) niet scherp op het voorwerp dat in de digitale zoom zit? Stel dat je iets wilt trekken en op de voorgrond staat een boom. Gaat die dan niet scherpstellen op die boom, ipv als je je digitale zoom gebruikt en alleen het onderwerp zichtbaar is, dat die dan alleen op het onderwerp gaat scherpstellen?

      Garfield007
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment


      • #33
        Originally posted by garfield007
        Maar stelt de camera (als je automatisch scherpstellen gebruikt) niet scherp op het voorwerp dat in de digitale zoom zit? Stel dat je iets wilt trekken en op de voorgrond staat een boom. Gaat die dan niet scherpstellen op die boom, ipv als je je digitale zoom gebruikt en alleen het onderwerp zichtbaar is, dat die dan alleen op het onderwerp gaat scherpstellen?

        Garfield007
        Ik weet niet hoe het bij andere digicams is, maar bij de Z1 heb je centraal een scherpstelkader waarin hij een onderwerp zoekt om scherp te stellen.
        Bij het digitaal inzoomen vergroot dat kader gewoon mee. Maar dat doet er eigenlijk niet toe, want bij het inzoomen op je onderwerp net naast de boom 'verdwijnt' die boom zowiezo naast het scherpstelkader. En je kan desnoods na scherpstellen (half indrukken of op manueel focus zetten) trouwens altijd herkadreren.
        zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

        Comment


        • #34
          Mijn S50 momenteel stelt dikwijls scherp op 4 of 5 punten tegelijk (verschijnen er zo'n 4 of 5 groene kaderkes). Waarschijnlijk zal het dan wel op het digitaal gezoomde beeld zijn, aangezien hij die kaderkes ook geeft als ik digitaal inzoom (heb het gemerkt bij een airshow...)

          Garfield007
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

          Comment

          Working...
          X