Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over zoomcamera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Voor de S7000 zijn er een reeks mogelijkheden van tele-convertors. Ik gebruik die van Fuji (x1.5) en die geeft mij een reach van +/- 310 mm aan een scherpe kwaliteit. Andere vind je bij Olympus (x1.7) en ook bij Raynox. Die laatste schijnen dan weer van mindere kwaliteit te zijn.

    Dezelfde accessoires die voor de S602Z gebruikt worden, zijn ook van toepassing op de S7000...

    Succes toegewenst bij je keuze
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #17
      Originally posted by CooMa

      Dezelfde accessoires die voor de S602Z gebruikt worden, zijn ook van toepassing op de S7000...
      Is de lens van de S602Z dan hetzelfde als die van de S7000?
      Want de lens van de S5000 had een redelijke slechte review...

      Succes toegewenst bij je keuze
      Bedankt!

      Garfield007
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment


      • #18
        Zie antwoord op je andere thread.

        Het ziet er naar uit dat het inderdaad dezelfde lens is, maar dat is echter nog niet bevestigd.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #19
          Hier een voorbeeldje van de S602z in combinatie met de TCON-17 tele van Olympus...

          http://www.pbase.com/image/19223347

          Als je wil stuur ik 'm je wel eens full size

          Comment


          • #20
            Originally posted by Tony smeT
            Hier een voorbeeldje van de S602z in combinatie met de TCON-17 tele van Olympus...

            http://www.pbase.com/image/19223347

            Als je wil stuur ik 'm je wel eens full size

            Hoe ver stond je er vandaan? Mooie foto!!
            Stuur me de foto maar op!

            Garfield007
            Garfield007 **BD0188BE**
            Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

            Comment


            • #21
              Originally posted by Telekees
              ...ook Fuji S5000/Minolta Z1 /Panasonic FZ10, dze hebben een relatief kleine CCD met de bekende nadelen, van deze lijkt de Minolta nog het beste compromis, hoewel een lelijk ding...
              Ik denk dat je je hierin vergist... van al de camera's die je opnoemt heeft de Panasonic wel degelijk de grootste CCD: 1/2.5" t.o.v. 1/2.7" voor de andere én de lens die het meeste licht doorlaat en dus toelaat op een lagere ISO waarde te schieten => de Pana zal dus in theorie 't minst ruis opleveren.
              Al blijven deze camera's duidelijk in de lagere categorie zitten (met de kleinste CCD's).
              De S7000 heeft een veel grotere CCD: 1/1.7" en kan dus in theorie veel minder ruisgevoelig zijn.

              Maar de reviews afwachten geeft natuurlijk meer zekerheid op een goede koop.
              ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

              Comment


              • #22
                Originally posted by Tommer
                Originally posted by Telekees
                ...ook Fuji S5000/Minolta Z1 /Panasonic FZ10, dze hebben een relatief kleine CCD met de bekende nadelen, van deze lijkt de Minolta nog het beste compromis, hoewel een lelijk ding...
                Ik denk dat je je hierin vergist... van al de camera's die je opnoemt heeft de Panasonic wel degelijk de grootste CCD: 1/2.5" t.o.v. 1/2.7" voor de andere én de lens die het meeste licht doorlaat en dus toelaat op een lagere ISO waarde te schieten => de Pana zal dus in theorie 't minst ruis opleveren.
                Al blijven deze camera's duidelijk in de lagere categorie zitten (met de kleinste CCD's).
                De S7000 heeft een veel grotere CCD: 1/1.7" en kan dus in theorie veel minder ruisgevoelig zijn.

                Maar de reviews afwachten geeft natuurlijk meer zekerheid op een goede koop.
                Het is eigenlijk niet zozeer de CCD grootte die de hoeveelheid ruis beinvloed, wel de pixeldensiteit op die CCD (pixels per vierkante mm). Een derde reden waarom de panasonic dus mogelijk minder ruis zou geven is het feit dat er maar 2 mpix op die CCD staan ipv 3 op de S5000 & Z1. Vraag is dan weer hoeveel ruis een naar 2Mpix gedownsizede ruisige 3Mpix afbeelding nog heeft...
                zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

                Comment


                • #23
                  Klopt! Maar het is echt niet makkelijk ruis te beoordelen afgaande op de neergeschreven eigenschappen.
                  Zo speelt ook de gebruikte technologie in de sensor een grote rol: CMOS zal zowiezo lagere ruis hebben.
                  Ook zal zoals bij chips de gebruikte technologie bij fabricage
                  (10um, 15um, ...) een grote rol spelen.

                  Verder gebruiken de fabrikanten allemaal nog hun eigen speciale methoden om beter beeld te krijgen: bv: superCCD van Fuji.

                  De Panasonic bv. gebruikt miljoenen mini-lensjes op de CCD om meer licht te laten invallen op één fotocel.



                  Enige betrouwbare methode is dus vergelijkende testen.

                  Wat wel duidelijk is dat er verschillende categorieën CCD's bestaan:
                  - ~1/2.5"
                  - ~1/1.8"
                  - 2/3 full frame
                  - full frame.

                  (voor alle duidelijkheid de FZ10 heeft 4Mpix, waar de anderen slechts 3 Mpix hebben en zou dus ruisgevoeliger zijn bij eenzelfde CCD-grootte dan de anderen. het effect van verkleinen van de foto weet ik niet, maar kan alleen maar serieus positief uitdraaien op ruisinhoud verwacht ik.)
                  ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Tommer
                    Originally posted by Telekees
                    ...ook Fuji S5000/Minolta Z1 /Panasonic FZ10, dze hebben een relatief kleine CCD met de bekende nadelen, van deze lijkt de Minolta nog het beste compromis, hoewel een lelijk ding...
                    Ik denk dat je je hierin vergist... van al de camera's die je opnoemt heeft de Panasonic wel degelijk de grootste CCD: 1/2.5" t.o.v. 1/2.7" voor de andere én de lens die het meeste licht doorlaat en dus toelaat op een lagere ISO waarde te schieten => de Pana zal dus in theorie 't minst ruis opleveren.
                    Al blijven deze camera's duidelijk in de lagere categorie zitten (met de kleinste CCD's).
                    De S7000 heeft een veel grotere CCD: 1/1.7" en kan dus in theorie veel minder ruisgevoelig zijn.

                    Maar de reviews afwachten geeft natuurlijk meer zekerheid op een goede koop.
                    Die Panasonic heeft 4 MP op een 1/2,5 "CCD en dus de hoogste pixeldichtheid.
                    BTW, ik had het over een RELATIEF kleine CCD (wie kan lezen is duidelijk in het voordeel)

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Telekees
                      Originally posted by Tommer
                      Originally posted by Telekees
                      ...ook Fuji S5000/Minolta Z1 /Panasonic FZ10, dze hebben een relatief kleine CCD met de bekende nadelen, van deze lijkt de Minolta nog het beste compromis, hoewel een lelijk ding...
                      Ik denk dat je je hierin vergist... van al de camera's die je opnoemt heeft de Panasonic wel degelijk de grootste CCD: 1/2.5" t.o.v. 1/2.7" voor de andere én de lens die het meeste licht doorlaat en dus toelaat op een lagere ISO waarde te schieten => de Pana zal dus in theorie 't minst ruis opleveren.
                      Al blijven deze camera's duidelijk in de lagere categorie zitten (met de kleinste CCD's).
                      De S7000 heeft een veel grotere CCD: 1/1.7" en kan dus in theorie veel minder ruisgevoelig zijn.

                      Maar de reviews afwachten geeft natuurlijk meer zekerheid op een goede koop.
                      Die Panasonic heeft 4 MP op een 1/2,5 "CCD en dus de hoogste pixeldichtheid.
                      BTW, ik had het over een RELATIEF kleine CCD (wie kan lezen is duidelijk in het voordeel)
                      Telekees,

                      met je 'wie kan lezen is duidelijk in het voordeel' gedoe:
                      dit forum is niet de plaats om denigrerend en betweterig te gaan doen... bedankt.
                      zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

                      Comment


                      • #26

                        met je 'wie kan lezen is duidelijk in het voordeel' gedoe:
                        dit forum is niet de plaats om denigrerend en betweterig te gaan doen... bedankt.
                        Mee eens. Ik probeer er zo veel mogelijk van te leren. Mss komen er dan nog eens domme vragen aan te pas, maar zoals m'n leraar altijd zei:
                        Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden
                        Ik denk dat de 'wie kan lezen is duidelijk in het voordeel'-zin een voorbeeld daarvan is

                        Garfield007
                        Garfield007 **BD0188BE**
                        Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by garfield007

                          met je 'wie kan lezen is duidelijk in het voordeel' gedoe:
                          dit forum is niet de plaats om denigrerend en betweterig te gaan doen... bedankt.
                          Mee eens. Ik probeer er zo veel mogelijk van te leren. Mss komen er dan nog eens domme vragen aan te pas, maar zoals m'n leraar altijd zei:
                          Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden
                          Ik denk dat de 'wie kan lezen is duidelijk in het voordeel'-zin een voorbeeld daarvan is

                          Garfield007
                          Ik geef hiermee aan dat mijn verhaal gewoon niet goed gelezen is......., that's all...

                          Comment


                          • #28

                            Ik geef hiermee aan dat mijn verhaal gewoon niet goed gelezen is......., that's all...
                            Ik wil dermee ook niet brut overkomen, maar mensen die "nieuw" zijn, niet alles direct snappen of direct verbanden leggen...
                            We appreciëren ten zeerste dat je meewerkt aan dit forum, maar soms vraagt het een beetje geduld

                            Garfield007
                            Garfield007 **BD0188BE**
                            Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by garfield007
                              Met 6.3MP kan je ook je digitale zoom eens gebruiken...
                              Verklaar deze redenering eens aub, ik begrijp hieronder ... hoe meer megapixels, hoe meer je digitaal kan/mag inzoomen

                              Hoeveel mp's je ook hebt, digitaal inzoomen is altijd inboeten aan scherpte en dus kwaliteit!!

                              Comment


                              • #30
                                Hoeveel mp's je ook hebt, digitaal inzoomen is altijd inboeten aan scherpte en dus kwaliteit!!
                                Is het niet zo dat als je 2x digitaal inzoomt er nog altijd beter van kwaliteit uitkomt dan bv een 2MP of een 3MP-camera? Of verlies je effectief ook scherpte? Kan de camera maar automatisch scherpstellen op zijn optisch-gezoomde beeld of kan hij ook op het digitaal gezoomde beeld scherpstellen?
                                Als hij dat niet kan, begrijp ik dat digitaal zoomen niet zo best is. Als hij het wel kan, mag je toch ietsje je digitale zoom gebruiken. Voor standaard10x15 of 11x15 fotos mag dit toch geen probleem geven? Zelfs bij vergrotingen tot A4 zie ik met een 6.3MP-camera weinig problemen...
                                Of sla ik de bal (weeral eens) volledig mis??

                                Garfield007
                                Garfield007 **BD0188BE**
                                Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                                Comment

                                Working...
                                X