Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax optio W80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax optio W80

Beste,

Ik zoek een goed alround fototoestel dat toch ook behoorlijke prestaties levert op macro fotografie (binnenhuis metalen voorwerpen fotograferen) en scherpte van grotere afstanden.
    Het moet absoluut niet te vergelijken zijn met een spiegelreflex, maar een gewone simpel compact fototoestel dat liefst vanal waterdicht (of toch tegen een fikse regenbui) is en dat kan blijven presteren in een zanderige omgeving.
    Deze zal gebruikt moeten worden tijdens buitenwerk in zandhopen en kuilen waar een plotse regen bui best onverwacht kan komen...

Daarom is mijn blik gevallen op de W80
    Deze staat momenteel in promotie met een 4GB kaartje voor 250euro.
    En dat is ongeveer het budget dat ik kan vrijmaken voor zo'n fototoestel.

Ik weet het voor jullie gaat zoiets slecht zijn voor wat ik wil. Maar voor mij is nogal snel iets spectaculair...

Welke raden jullie mij aan?

Groeten

Re: Pentax optio W80

wat leesvoer:

Ikzelf zocht zo'n compactje voor op wintervakantie en heb uiteindelijk voor de Canon gekozen omwille van de grotere knoppen. (= gemakkelijker bij bediening met handschoenen aan) Voor in uw zanderige omgeving zullen waarschijnlijk andere kenmerken zwaarder doorwegen. Qua beeldkwaliteit, zoombereik, functies, prijs, blahblah zijn ze eigenlijk allemaal quasi gelijk.
    blog

Comment

Alvast bedankt! Ik zal het eens doorlezen!
      De mju serie heeft een lampje dat brand bij de supermacro stand, heeft de pentax of andere moddellen dit ook?

Groeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen V. Bekijk bericht
        Alvast bedankt! Ik zal het eens doorlezen!
        De mju serie heeft een lampje dat brand bij de supermacro stand, heeft de pentax of andere moddellen dit ook?

Groeten!
        de panasonic lumix FT-1 alleszins wel al
        5DmkIII en wat glas

Comment

Goed compact toestelletje. Ik heb er zelf zo eentje voor de hoogst uitzonderlijke gevallen da'k m'n DSLR niet bij heb. Het doet wat het moet doen en het is stevig behuisd.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Heeft deze dan ook zo'n lampje voor de macro functie?
            Het voordel is dat deze inclusief 4GB kaartje nu te koop staat voor 250 euro!

Groeten

Comment

Working...
            X