Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

    Hey,

    ik heb een klein vraagje rond een instelling op mijn Canon 500D en ik vond het niet onmiddellijk in de handleiding terug (verkeerd gekeken ofzo).

    Normaal schiet ik altijd in RAW in M, Tv of Av, maar voor sommige zaken kan het al eens handig zijn de burst te kunnen gebruiken van 170 die de Canon 500D normaal zou moeten kunnen (weliswaar is dat dan aan de minste kwaliteit).

    Weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken voor ik deze burst-mode kan gebruiken?
    Ik weet hoe ik de camera moet instellen voor bursts in RAW te nemen en ik heb dit dan ook zo ingesteld en vervolgens de kwaliteit gewijzigd van RAW naar JPEG fijn (kleinste formaat), maar dit waren geen 170 foto's, ver van!

    Iemand een idee?

  • #2
    Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

    wel de knop blijven indrukken he

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

      Als je kaartje snel genoeg is dan kun je blijven schieten tot de kaart vol is met 3,4 fps.
      Ik snap overigens de vraag niet helemaal, als je de continu mode hebt geactiveerd dan blijft die geactiveerd, of je nu in RAW of JPG fotografeert.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Ik snap overigens de vraag niet helemaal, als je de continu mode hebt geactiveerd dan blijft die geactiveerd, of je nu in RAW of JPG fotografeert.
        en is het vrij logisch dat je met RAW een heel pak minder foto's in de buffer krijgt dan met JPG (mijn 1DmkIII kan er maar een stuk of 24 aan, dus jouw 500D gaat zeker geen 170 halen)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

          Ik heb geen 500D, maar volgens DPReview kun je met een snelheid van 3,4 fps 11 RAW foto's opslaan en als de buffer vol is dan daalt die snelheid tot 1 fps, ook tot de kaart vol is denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Ik heb geen 500D, maar volgens DPReview kun je met een snelheid van 3,4 fps 11 RAW foto's opslaan en als de buffer vol is dan daalt die snelheid tot 1 fps, ook tot de kaart vol is denk ik.
            het getalletje 11 zegt mij ook wel iets uit de tijd dat ik een 500D had, lijkt mij ook vrij aannemelijk en ik zie hoegenaamd ook helemaal niet in waarom je meer dan 11 foto's van een actie moet hebben... (11 foto's is al 3.2 sec, en dat is echt lang hoor voor één of andere actie)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

              Volgens de specificaties kan je 170 JPEG's schieten.
              Ik weet dat de beperking van RAW op 11 ligt door de buffer en dergelijke,
              maar ik zoek dan ook geen functie om zo lang mogelijk foto's na mekaar te kunnen nemen zonder dat de buffer volloopt. Ik zoek een functie om in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk foto's te nemen, in een pak mindere kwaliteit weliswaar (en met de spiegel waarschijnlijk naar boven blijvend).
              De bedoeling is om van een heel snelle actie (korter dan een seconde) veel foto's te hebben, dus in de burst zit dan de foto (normaal) van het moment dat je echt wou vastleggen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500D JPEG burst mode (hoe?)

                Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                Volgens de specificaties kan je 170 JPEG's schieten.
                Ik weet dat de beperking van RAW op 11 ligt door de buffer en dergelijke,
                maar ik zoek dan ook geen functie om zo lang mogelijk foto's na mekaar te kunnen nemen zonder dat de buffer volloopt. Ik zoek een functie om in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk foto's te nemen, in een pak mindere kwaliteit weliswaar (en met de spiegel waarschijnlijk naar boven blijvend).
                De bedoeling is om van een heel snelle actie (korter dan een seconde) veel foto's te hebben, dus in de burst zit dan de foto (normaal) van het moment dat je echt wou vastleggen.
                je wil dus gewoon meer bps (zeg dat dan )
                dat is spijtig genoeg niet mogelijk

                (tenzij je met 2mp genoeg hebt, dan kan je gewoon filmen in Full HD tegen 20bps )
                5DmkIII en wat glas

                Comment

                Working...
                X