Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40d!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 40d!!!

hoi,

ik heb pas een canon 40d gekocht, ik heb de canon 50mm f1.8 en tokina 16-50mm f2.8 lenzen. Als ik de lenzen erop doe, zie ik helmaal niks door de zoeker, gewoon zwart. maar ik zie wel de groene cijfers enzo. ik kan zelf geen foto maken als de lens op autofocus staat! ze blijven gewoon heen en weer focussen.
    De lenzen werken wel gewoon op een andere camera.
    Ik denk dat het iets is aan de instellingen, maar in het boekje vind ik ook niets.
    Help aub!!!

groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Re: Canon 40d!!!

lenskapje? opgeklapte spiegel?
    wat zie je als de lens er af is?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Wis alle camerainstellingen

Comment

ja ik zou alle instellingen wissen.. en eens kijken als je de lens eraf haalt of de spiegel op 45 graden staat.
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

firmware update doen en 50% kans dat het opgelost is als dit een softwarematig probleem is, anders herstelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
            firmware update doen en 50% kans dat het opgelost is als dit een softwarematig probleem is, anders herstelling.
            ??? een firmware update ??OMG!? en 50% kans ??? de Normandiers noemen dat "peut êt bien, peut êt pas" of zoveel als "'t kan vriezen, 't kan dooien" LOL!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
              Firmware kan normaal niet defect geraken, dat kan de reden niet zijn

Gewoon in het handboek zoeken hoe je de via het menu de camera terug in de fabrieksinstellingen zet (heb geen 40D bij de hand, sorry)

Werkte het toestel normaal toen je het kocht ?

Comment

opgeklapte spiegel, live-view.
                Haal de lens eraf, zie je iets door de zoeker?
                Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Hoi,

als de camera gewoon af staat, eventueel batterij verwijderd, ziet u dan beeld door de zoeker?
                  Zoniet, dan wordt het een gang naar de hersteller...
                  Zoja, dan is/was het gewoon een kwestie van opgeklapte spiegel (in alle waarschijnlijkheid)

Groet
                  Adrie

Comment

hallo, bedankt voor de reacties, ik zag inderdaad niets door de zoeker, en er zat geen spiegel toen ik de lens eraf was.
                    Ik heb hem nu naar canon gebracht, 6 weken wachten en 150euro armer...
                    Dat was dus wel een tegenvaller, zeker nadat ik net 2 nieuwe lenzen had gekocht.

groeten Joep
                    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

150 Euro betaald Ik lees dat je de 40D pas gekocht had.
                      Is dat dan geen garantiegeval?
                      Of heb je de camera tweedehands gekocht?
                      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

da's nie normaal!
                        waar heb je die gekocht?
                        wat was de oorzaak van de opklap?

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                          150 Euro betaald Ik lees dat je de 40D pas gekocht had.
                          Is dat dan geen garantiegeval?
                          Of heb je de camera tweedehands gekocht?
                          Jep ik hem hem 2de hands gekocht,toch heb ik nog een jaar garantie, maar het viel niet onder de garantie... Maar de persoon waarvan ik hem heb gekocht is zeker te vertrouwen, het is dus waarschijnlijk tijdens de verzending gebeurt... Of zou het kunnen van fotos nemen zonder lens erop? (wel met bodycap!) dat lijkt me vrij sterk, maar het zou de enige reden zijn die ik kan bedenken...

Comment

Ik bezit natuurlijk geen 40d, maar bij mijn D90 is foto's nemen met de bodydop erop, dus zonder lens perfect mogelijk. Ik heb op de avondschool fotografie die ik volg zelfs gefotografeerd met mijn D90 met een bodydop erop met in't midden een gaatje geboord. En wonder boven wonder, daar krijg je ook foto's mee.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                              een bodydop erop met in't midden een gaatje geboord. En wonder boven wonder, daar krijg je ook foto's mee.
                              da's de pinhole-camera ...
                              met zo'n gaatje is het allemaal begonnen

mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"

Comment

Working...