Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic VS Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic VS Canon

Na heel weinig reactie (als in geen) op m'n vorig topic stel ik m'n vraag nu eens een beetje anders.
    Ik ben op zoek naar een compactje voor de momenten dat ik m'n reflex niet wil meesleuren. Niet alleen voor feestjes maar bijvoorbeeld ook als ik ga zeilen of klimmen.
    Daarom had ik gedacht aan een waterdicht toestelletje. Zowiezo zou het toestel altijd als er geen foto's gemaakt worden in een waterdichte ton zitten dus waterdicht hoeft niet maar mag wel.
    Wat moet het toestelletje kunnen:
    -Iets of wat manueel kunnen instellen (met de iso en flits kunnen spelen is al een begin).
    -redelijk compact zijn: een LX3 lijkt me zalig maar deze kan je niet meer echt klein noemen
    -Niet te duur, ik betaal graag iets meer voor kwaliteit maar 300 euro is echt de uiterste limiet en liefst zo weinig mogelijk geld voor de beste kwaliteit. Het is tenslotte maar als tweede toestel naast een 7D: hier weer die LX3 en S90 lijken fantastisch maar zijn veel te duur.
    -liefst canon of panasonic, deze lijken mij zowel op esthetisch als kwalitatief vlak de beste

Kan er iemand tips geven in welke richting ik moet kijken? Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende modellen op de markt

Groetjes
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Re: Panasonic VS Canon

wil je echt goede kwaliteit van een "compact" waarmee je alles kan instellen net zoals bij je dslr kijk dan niet verder dan de LX3, ok hij is duurder dan 300 € maar hij is zijn prijs meer dan waard. Een niet te onderschatten voordeel van dit toestel is dat je er RAW opnames kan mee maken waardoor er veel meer uit te halen is. Ook de hotshoe is bijzonder handig, zo gebruik ik wel eens een SB900 aangestuurd door een cactus trigger.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Ik moet mijn voorganger hier in volop bijtreden. Indien je foto's wenst die (onder goede
      omstandigheden genomen) met je 7D kunnen wedijveren, zodat je niet telkenmale spijt
      hebt dat je je 7D niet bij had, dan kom ik toch ook bij de LX3 terecht. Prijs/kwaliteit
      lijkt dit toestel me een faire deal met heel veel mogelijkheden, een fijn lichtsterk lensje
      en de mogelijkheid tot Raw, externe flits, enz. Indien te duur, misschien tweedehands...

Comment

Hmmm, dat een LX3 het beste is dacht ik ook. Ik ben vandaag eens binnengelopen in de fnac om eens wat verschillende toestellen vast te houden. Een LX3 evenals een TZ6/7 lijken me toch wat groot om in je broekzak te steken en als ik em zowiezo constant moet vasthouden dan loop ik nog liever met m'n reflex rond eigenlijk.
        Ik ben dus echt op zoek naar het kleinste toestelletje waar je semimanueel mee kan werken (dit omdat die autotoestanden niet werken volgens mij).
        Toch al bedankt om te reageren ;-)
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Ik kom met met mijn Panny TZ7 ook al een heel end, deze camera heeft voldoende kwaliteiten, zoom, auto focus. Een echte DSRL laat zich toch niet vervangen door een compact. Qua compactheid hij past goed ergens in een binnenzak van een jas.
          test

Comment

Ik heb net gisteren mijn canon S90 binnengekregen ... Ik heb die via eBay nieuw gekocht in HK voor 300 euro, verzending inbegrepen. Uiteraard heb ik er nog niet veel mee kunnen spelen, maar als ik zo even een paar snapshots op het scherm bekijk, dan ben ik MEER dan tevreden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
              Ik heb net gisteren mijn canon S90 binnengekregen ... Ik heb die via eBay nieuw gekocht in HK voor 300 euro, verzending inbegrepen. Uiteraard heb ik er nog niet veel mee kunnen spelen, maar als ik zo even een paar snapshots op het scherm bekijk, dan ben ik MEER dan tevreden
              Deze heeft inderdaad een goede reputatie. Als ik op dpreview kijk, heeft deze veel positieve gebruikersreacties. En je kan in raw fotograferen. Ik ga dit toestel ook een beetje volgen.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Deze heeft inderdaad een goede reputatie. Als ik op dpreview kijk, heeft deze veel positieve gebruikersreacties. En je kan in raw fotograferen. Ik ga dit toestel ook een beetje volgen.

Comment

lx3

Comment

Working...
                  X