Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s Goed idee om te veranderen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300s Goed idee om te veranderen ?

Momenteel fotografeer ik met een D80 met nog vrij weinig clicks op de teller.

Een vriend van mijn ruilde zijn D60 in voor een D90 en is daar erg over te spreken.

Nu overweeg ik mijn D80 body te verkopen en over te stappen op een nieuwe D300s.

Een paar vraagjes :
    - Hoeveel "praktische" zin heeft dat ?
    - Hoeveel ga ik erop vooruit ?
    - Hoeveel kan mijn D80 body nog opbrengen ?

Dank U,

Henri
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Re: D300s Goed idee om te veranderen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Een vriend van mijn ruilde zijn D60 in voor een D90 en is daar erg over te spreken.

Nu overweeg ik mijn D80 body te verkopen en over te stappen op een nieuwe D300s.

Een paar vraagjes :

Dank U,

Henri
    kortelings komt er waarschijnlijk opvolger van d90 en ik veronderstel voor september een opvolger van de d300s
    als je wat kunt wachten zou ik voor de opvolger d90 gaan

Comment

gemiddelde marktwaarde van een gebruikte D80 is ong.350€
      Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Een paar vraagjes :

Dank U,

Henri
        Wat wil je er mee doen?
        Indien je niet zoveel fotografeert met je D80, zou ik gewoon met dat toestel blijven verder werken, tenzij je ook video-opnames wil maken...
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Een paar vraagjes :
          1- Hoeveel "praktische" zin heeft dat ?
          2- Hoeveel ga ik erop vooruit ?
          1-De D300s heeft een veel betere sensor en hoge ISO eigenschappen
          2- minimaal 2 stoppen, of dat voor jou interessant is moet je zelf bepalen.

Comment

Antwoorden die me niet echt tot een beslissing dwingen.

Komaan, er moeten toch meer D300s gebruikers op het forum zitten die me kunnen verder helpen ?

Comment

Besluiten moet je zelf doen......

Comment

Misschien moet je voor jezelf eens de vraag omdraaien:
                Wat stoort er je aan je D80, wat zijn z'n beperkingen die je onuitstaanbaar vind en je aansporen om te veranderen.
                Als je nog niet veel clicks hebt zijn er twee mogelijkheden: ofwel gebruik je het toestel niet veel en is er weinig nut om te veranderen (tenzij je geld over hebt) of het was een complete miskoop en voldoet het toestel helemaal niet voor wat je wil en dan moet je toch de beperkingen kennen om te zien of een andere model je wel verder zal helpen. Of niet?
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

maw een overstap is eigenlijk niet echt nodig maar meer omdat je gewoon nieuw speelgoed wilt.
                  Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

Comment

Mijn D80 heeft geen active D Lighting, wel een passieve.
                    Op de D90 van mijn vriend is dat wel een erg handige feature.

Comment

Mijn D80 heeft geen active D Lighting, wel een passieve.
                      Op de D90 van mijn vriend is dat wel een erg handige feature.
                      Active D lighting maakt helemaal geen betere foto's... veel foto's maken, dat helpt je betere foto's maken...

ik heb ook active D lighting in m'n toestel... heb er ooit eens naar gekeken toen ik voor de eerste keer m'n handleiding las, en dat was ook de laatste keer... Ik heb het absoluut niet nodig...

wat fotografeer je zoal?
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        kortelings komt er waarschijnlijk opvolger van d90 en ik veronderstel voor september een opvolger van de d300s
                        als je wat kunt wachten zou ik voor de opvolger d90 gaan
                        D90 gaat bijna zeker eerst komen, maar ik ben benieuwd welke sensor Nikon gaat gebruiken. De 15MP Sony sensor is blijkbaar niet de meest indrukwekkende performer

(alweer) Van Thom Hogan op DPR:
                        Essentially, DX is defined by Sony sensors. From what I've seen of Sony's >12mp sensors, there isn't anything there worth adopting at the moment. Thus, the D300s update is weaker than the D3s update, further spreading the DX/FX gap.

Comment

'k heb Active D-lightning een paar keer gebruikt op de D300, meestal uit nieuwsgierigheid of experimentje. In normale doen staat die af; dan heb ik zelf veel meer controle en vrijheid en bereik een beter resultaat.
                          Ik zeg niet dat die waardeloos is, maar voor mij heeft die zeker geen toegevoegde waarde en is het zeker geen mirakel funtie.
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                            'k heb Active D-lightning een paar keer gebruikt op de D300, meestal uit nieuwsgierigheid of experimentje. In normale doen staat die af; dan heb ik zelf veel meer controle en vrijheid en bereik een beter resultaat.
                            Ik zeg niet dat die waardeloos is, maar voor mij heeft die zeker geen toegevoegde waarde en is het zeker geen mirakel funtie.
                            Bij mij op low, en dan kan ik het nog altijd afzetten of hoger pushen in CNX2 (NEF). Als de functie uit staat is er geen mogelijkheid om 'm terug te activeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              Active D lighting maakt helemaal geen betere foto's... veel foto's maken, dat helpt je betere foto's maken...

ik heb ook active D lighting in m'n toestel... heb er ooit eens naar gekeken toen ik voor de eerste keer m'n handleiding las, en dat was ook de laatste keer... Ik heb het absoluut niet nodig...

wat fotografeer je zoal?
                              Landschappen en mensen.
                              Soms trek ik er 's avonds op uit met statief en ga ik in steden fotograferen.
                              Voor de rest op vakantie.

Comment

Working...
                              X