Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony advies

Inderdaad het zoveelste topic, maar er is ook zoveel keuze

Wij zijn al langere tijd bezig om onze eerste DSLR aan te schaffen.
    En onze keuze is gevallen op de Sony. Alleen heb je daar natuurlijk verschillende modellen van.

Wat kunnen we het beste doen:
    Sony A330, A500 of A550?

En met welke kitlens?

Re: Sony advies

Het gemakkelijkste deel van je vraag is ivm de kitlens :
    De 18-55 SAM is een prima lens: gewoon erbij nemen.
    Wil je meer bereik, dan is ook de 55-200 een goedkope en vrij goede oplossing.

Qua toestel moet je zelf even zien wat je ervan verwacht, en zeker ook de 3- en 5-reeks eens vastnemen, want qua gebruik (knoppen/menu), grootte, gewicht, grip,... zijn er toch wel wat verschillen.
    Wil je gewoon goeie foto's voor de beste prijs, dan is het simpel: neem een instapper (2- of 3-reeks) met kitlenzen, en je hebt er op dit moment ook nog een €50 cash-back-promotie op.
    Wil je meer gebruiksgemak, meer functionaliteit, eventueel een sensor die nog iets minder ruis oplevert bij hoge iso,... dan kan je naar een a450-a500-550.

Succes met je keuze !
    Last edited by K-2; 8 februari 2010, 22:40.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De interessantste toestellen zijn de A500 en A550...

De A5xx reeks heeft:
      -algeheel betere beeldkwaliteit (vooral hoge iso's zijn dag en nacht verschil, A330 heeft wel een iso100...een klein gemis op de A5xx reeks)
      -snellere autofocus
      -Beter en groter scherm (VEEL beter op de A550)
      -sneller (bv beelden per seconde, algeheel snellere werking, etc...)
      -uitgebreidere live-view zodat fotograferen met het scherm (dat nog verder kantelbaar is trouwens) nog beter wordt (bv face detection, live-view specifiek voor macrofotografie,...)
      -betere zoeker
      -meer (nuttige) toeters en bellen zoals: uitgebreide DRO, HDR, ...
      -batterij om van te doen (meer dan 1000 foto's per lading)
      -etc etc etc...

Natuurlijk is er ook een keerzijde:
      -Prijs (en dit is niet van goed, maar van omhoog )
      -zwaarder
      -groter (kan en is voor meesten een voordeel)

Er gaat 50 euro af van de winkelprijs op de A230/A330/A380...maakt het wel interessanter natuurlijk! Maar ik wou nog steeds voor een A5xx reeks gaan

Wat is verschil A500 - A550:
      -buffergrootte
      -scherpte scherm
      -5beelden / sec ipv max 7

veel plezier!

Comment

Heb zelf de a550 met de twee kit lenzen ...

Over het toestel ben ik zeer enthousiast ... snel, gebruiksvriendelijk, zeer goed beeld, ...
        Over de lenzen ... ben niet echt super fan ... zijn wel meer dan behoorlijk van beeldresultaat maar ergens liggen ze me niet (persoonlijke smaak) ... denk dat ik kwalitatievere lenzen gewoon ben (spijtig voor mijn bankrekening zijn die echt wel duurder .... VEEEL duurder) ...

Pro's van de a550:
        - snelheid (om aan te zetten, bij afdrukken, aantal beelden per seconde, scherpstelling, ... )
        - zeer goede anti shake in body
        - sensor van hoge kwaliteit (ruisonderdrukking, 14M pixel detail, goede kleurendiepte, ... )
        - prachtig lcd scherm (en dat in combinatie met live view ... laatste is maar sporadisch dat ik dit gebruik)
        - smile detectie dat echt werkt (dacht dat ik het nooit ging gebruiken, maar met kinderen is dit een zegen ... )
        - baterijduur (wow ... )
        - gewicht OK
        - grote van de body (voor mij mag het iets groter ... maar het is zeker niet slecht)
        - prijs (vindt het waar voor zijn geld)
        - DRO en HDR ... echt fantastisch ... gebruik dit regelmatig ... HDR dan op stilstaande beelden

Tussen a500 en a550 is er bijna geen verschil ... komt er op neer dat snelheid en resolutie iets beter zijn ... rest van toeters en bellen is +- hetzelfde.

Comment

Working...
        X