Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
voor zijn geld een vrij goede camera, maar ik zou verder sparen voor een instap dslr zoals de canon eos 1000d kost een kleine 500€ tegenover de 300€ voor de HP
Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II
Ik zou voor de sony a200 of a300 gaan. a200 is goedkoper maar heeft geen live view. a300 wel. Scheelt wel een hoop geld. Kijk anders op http://www.sony.nl/hub/dslr
Daar staan ze allemaal. Voor beginners is dat een prima camera. Ik zelf ben net beginner af. ben zelf begonnen met a350. Ben er nog steeds er tevreden mee. Heb mijn body + 18-70 lens uitgebreid met een tamron 70-300
Maar wat mijn voorganger al zij over die canons. Vergelijkbare camera's alleen de een is van canon en de ander van sony. Dat zijn persoonlijke voorkeuren.
Ik ben een beginner op het vlak van fotografie,en ik zou graag weten of mijn fototoestel goed genoeg is:
Mijn Fototoestel is een HP Photosmart R717 met 6.2Megapixel
1-Goed genoeg waarvoor? Zonder dat > raden maar.
2-Jijzelf moet bepalen of het goed genoeg is, dat kan men toch niet zomaar op afstand even net voor de aardappels op tafel komen hier neerkwakken?
1-Goed genoeg waarvoor? Zonder dat > raden maar.
2-Jijzelf moet bepalen of het goed genoeg is, dat kan men toch niet zomaar op afstand even net voor de aardappels op tafel komen hier neerkwakken?
Eet je aardappels vandaag ? Bij mij is het spagettidag. Lekker.
Wat verwacht je van fotografie ?
Je hebt het over mijn fototoestel, dus er is geen stap terug.
Ik heb een 7D met 24-70 objectief. Is dat eigenlijk goed genoeg.
Ik heb dit filmpje gefilmd met een sony camera maar blijkbaar kan deze geen snelle beelden aan. De framerate lijkt me te laag te zijn, wat kan ik hier aan veranderen?
Oorspronkelijk geplaatst door alexidesbuquoisBekijk bericht
Ik heb dit filmpje gefilmd met een sony camera maar blijkbaar kan deze geen snelle beelden aan. De framerate lijkt me te laag te zijn, wat kan ik hier aan veranderen?
Wat ik me afvraag is, hoe je nu weet dat je beginner af bent? M.a.w., hoe je jezelf plots
als gevorderd fotograaf beschouwd?
Als je weet hoe je een foto maakt.
Als je leert manueel te werken.
Weet wat compositie is.
Durft te experimentern en weet wat je doet
Risico's neemt
Je een CPS lidkaart hebt.
Je eens een woordje uitleg mag geven her en der, en er voor betaald word.
Andermans werk weet te aprecieren en er goede dingen over kan zeggen zonder te kwetsen.
Kritiek met een korrel zout neemt
Je ook geresepecteerd word buiten de familiekring.
En kan zo wel door gaan
...........
Als je weet hoe je een foto maakt.
Als je leert manueel te werken.
Weet wat compositie is.
Durft te experimentern en weet wat je doet
Risico's neemt
Je een CPS lidkaart hebt.
Je eens een woordje uitleg mag geven her en der, en er voor betaald word.
Andermans werk weet te aprecieren en er goede dingen over kan zeggen zonder te kwetsen.
Kritiek met een korrel zout neemt
Je ook geresepecteerd word buiten de familiekring.
En kan zo wel door gaan
...........
Oké, oké, het was maar een vraag. En die is hierbij afdoende beantwoord.
Comment