Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d mark ii of 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5d mark ii of 7d

Het is altijd hetzelfde. Als iemand het over een Canon heeft, dan staan de Nikon fan boys steeds te roepen dat het niet kan, en dat je Nikon moet kopen.

Die D700 is zeker een betere body. Het belangrijkste volgens mij is nog steeds beeld kwaliteit. En voor mij steekt de 5Dii er dan toch boven.

Je zal ook altijd horen dat 12MP meer dan voldoende is. Dat is natuurlijk omdat Nikon bijna geen bodies heeft met meer pixels. Zij die bij hetzelfde merk zijn gebleven en kunnen vergelijken met 6MP en 15MP en 21MP, zullen u altijd vertellen dat meer beter is. Ik heb dit verhaal al van voldoende Canon en Sony gebruikers gehoord.

Hier een test D700 versus 5Dii.
    In my prior quick and dirty comparison of the Canon 5D Mark II and Nikon D700, we looked at some sample images taken from these two cameras and relied largely on each camera’s autofocus and b…

En hier 5Dii tegenover D3.
    Introduction The long awaited replacement for the EOS 5D finally arrived on the streets end of last month. It took 3 years for Canon to replace the original 5D with the 5D Mark II. Most people woul…

Je kan ook de 5D classic overwegen, dan kan je gelijk ineens de beste lenzen aanschaffen en de beeldkwaliteit van die camera is nog steeds een referentie.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      21Mpixels is gewoon heel fijn (niet altijd nodig), het is ongelofelijk hoeveel detail je ermee vastlegt. Klik voorbeeld
      knappe foto.. mooie bewerking. ik houd echt van dat effect..

PS met welke lens gemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Het is altijd hetzelfde. Als iemand het over een Canon heeft, dan staan de Nikon fan boys steeds te roepen dat het niet kan, en dat je Nikon moet kopen.
        En jij ben ook niet een klein klein beetje Canon fanboy?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          hé hé :-) da's een voorbeeld waarom ik geen 5D zou pakken... focus niet helemaal juist.. de oogjes zijn niet scherp
          Kijk gewoon eens rond op dit forum...dan kan je zien hoe scherp de foto's van een 5D MII zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Het is wel waar en hop hop daar komen de Nikon liefhebbers. Zo zijn er meerdere topics actief, waarin een TS aangeeft voor een canonbody te willen gaan en overtuigd wordt om een Nikon aan te schaffen. Andersom zie ik dat toch weinig. Heb ik het mis als ik zeg dat Canon gebruikers wat minder fanatiek zijn wat hun merk betreft? Prima hoor...de markt is een kwestie van vraag en aanbod, dus minder Canon gebruikers: betere prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winvir Bekijk bericht
              Bedankt iedereen voor het commentaar. Op het moment neig ik, mede door de mooie foto's, naar de D700. Nogmaals bedankt
              Ik denk dat die mooie foto's meer zeggen over de fotograaf dan over het toestel
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Het is wel waar en hop hop daar komen de Nikon liefhebbers. Zo zijn er meerdere topics actief, waarin een TS aangeeft voor een canonbody te willen gaan en overtuigd wordt om een Nikon aan te schaffen. Andersom zie ik dat toch weinig. Heb ik het mis als ik zeg dat Canon gebruikers wat minder fanatiek zijn wat hun merk betreft? Prima hoor...de markt is een kwestie van vraag en aanbod, dus minder Canon gebruikers: betere prijzen.
                Dit doet me denken aan 3-4 jaar terug op dit forum. Toen werden de Nikon gebruikers door Canon "adepten" steevast weggedrukt met telkens weer hetzelfde argument: hoge ISO ruis Het zal waarschijnlijk wel wat te maken hebben met de zelfzekerheid van de huidige Nikon gebruikers, niet?

Zelf vind ik de 7D en 5DII ook wel mooie toestellen Ik heb wel meer moeite met de AF van de 5DII die beter zou kunnen.
                Last edited by frank207be; 10 januari 2010, 12:05.

Comment

Dit doet me denken aan 3-4 jaar terug op dit forum. Toen werden de Nikon gebruikers door Canon "adepten" steevast weggedrukt met telkens weer hetzelfde argument: hoge ISO ruis Het zal waarschijnlijk wel wat te maken hebben met de zelfzekerheid van de huidige Nikon gebruikers, niet?

Zelf vind ik de 7D en 5DII ook wel mooie toestellen Ik heb wel meer moeite met de AF van de 5DII die beter zou kunnen.
                  Ik denk het niet Frank. Zelfverzekerdheid gaat niet gepaard met het aftroeven van andere merken en het kapen van Canontopics, dat wijst eerder op onzekerheid.
                  Dit is overigens niet op jouw persoontje gericht, maar op een tendens die hier aan de gang is, over en weer.
                  Zo ben ik bevriend met fotografen waarvan de een Nikon gebruikt (en echt prachtige spullen heeft) en de andere gebruikt Canon EN Nikon. Nooit is er enig gezeur over elkaars spullen (zelfs niet over mijn stenentijdperk materialen)
                  We zijn het er toch over eens dat zowel Nikon-, Canon- en andere merkenliefhebbers, de meest prachtige foto's kunnen maken? Laten we DAAR de nadruk op leggen

Comment

De goede oude tijd... Toen was alles nog veel beter.
                    Dit is volledig gestopt met de D3.

Maar is er nu 1 Nikon gebruiker die na de D3 nog steeds volhoudt dat lage ruis, hoog dynamisch bereik en full frame totaal onbelangrijk zijn voor Nikon ?

En vandaag blijft er nog 1 detail over. De al of niet noodzaak aan meer dan 12 MP.
                    En ik verwacht (hoop) dat ook dit heel binnenkort verleden tijd is.

De AF van de 5DII is inderdaad verouderd. Maar deze AF is nog heel wat beter dan wat voor de tijd van de D3 en D300 de standaard AF was.
                    Last edited by Jan_10D; 10 januari 2010, 13:53.

Comment

Misschien wel, maar ik heb nog nooit in een topic waar iemand vraagt welke 2 van deze Nikons zou ik kiezen, de raad gegeven om een Canon te kopen. Ik probeer dan uit te leggen waarom ik die ene Nikon boven die andere zou kiezen.

En de laatste tijd is elk topic waar een Canon vraag wordt gesteld ineens een strijd tussen de 2 grootste merken.

Monica moest in haar topic tot 2/3 maal toe zeggen dat ze niet wenst over te stappen op Nikon en toch nog kwamen er nog steeds berichten dat ze een D700 moest overwegen.

Post iemand een bericht dat er een nieuwe EF 70-200 L IS uitkomt van Canon. En ineens staan daar berichten om te insinueren dat de Nikon 70-200 eigenlijk beter is.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Misschien wel, maar ik heb nog nooit in een topic waar iemand vraagt welke 2 van deze Nikons zou ik kiezen, de raad gegeven om een Canon te kopen. Ik probeer dan uit te leggen waarom ik die ene Nikon boven die andere zou kiezen.

En de laatste tijd is elk topic waar een Canon vraag wordt gesteld ineens een strijd tussen de 2 grootste merken.

Monica moest in haar topic tot 2/3 maal toe zeggen dat ze niet wenst over te stappen op Nikon en toch nog kwamen er nog steeds berichten dat ze een D700 moest overwegen.

Post iemand een bericht dat er een nieuwe EF 70-200 L IS uitkomt van Canon. En ineens staan daar berichten om te insinueren dat de Nikon 70-200 eigenlijk beter is.
                        Je hebt overschot van gelijk, maar toch blijft het een beetje vreemd aanvoelen, gewoon omdat het enkele jaren terug net andersom was zoals Jan ook bevestigde.

Hopelijk wordt het ooit beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winvir Bekijk bericht
                          Goedemorgen. Onlangs zijn mijn Nikon camera's (d2x, d200) plus lenzen 17-55 f2.8 en 70-200 F2.8 gestolen door inbraak. Over het algemeen maak ik portretfoto's en foto's van basketbal. Doordat ik graag een full frame camera wil hebben kom ik bij Nikon uit op de D3 of D700 ieder 12 MP. Nu heeft Canon dus de 5d mark ii en de 7d (welke niet FF is, maar wel een popup flitser, grid en wat sneller is). Ik kom er niet meer uit en vraag uw hulp hierin.
                          Gezien ik overnieuw kan/mag beginnen en Canon wat goedkoper is neig ik naar de Canon.
                          Ik hoop op uw advies. Alvast heel hartelijk bedankt.
                          Ik zat met hetzelfde dilemma als jij.
                          Ik fotografeer vooral mensen (kinderen) buiten en binnen (studio), maar vind het ook heerlijk om de natuur in te trekken en wat aktiefoto's van (water)vogels te maken. Ik zou de sensor van de 5D MII gecombineerd willen zien met de AF van de 7D, zonder het geld kwijt te zijn voor een 1D MIII Dus dat betekent: keuzes maken. Ik maak toch vooral kinderportretjes dus heb besloten voor de 5D MKII te gaan. De aktiefoto's moeten dan maar met de zogenaamd tragere AF van de 5D MK II Als jij vooral snelle aktiefoto's maakt en minder portretten, zou ik de 7D kiezen. Luxe probleem he?

Comment

Working...
                          X