Sedert jaren volg ik met interesse de berichten op dit forum en ben soms met verstomming geslagen door de prachtige foto's van sommige leden. Als adolescent was ik al met fotografie bezig en bracht ook heel wat tijd door in mijn doka tot ik afgestudeerd was en er door mijn werk vrijwel geen tijd meer restte voor mijn hobby. Een vijftal jaar geleden heb ik dan een digitaal compactje gekocht maar stootte al snel tegen de beperkingen aan. Nu heeft de microbe mij weer te pakken en wil ik opnieuw met een reflexcamera en een paar lenzen aan de slag.
Ik twijfel tussen de Nikon D90 en D700 en raak er maar niet uit. Enerzijds trekt het compacte formaat van de eerste mij aan en anderzijds springen de kwaliteiten van de tweede er uit maar ook de ruime afmetingen en het forse gewicht (zeker met bv. een 24-70). Mijn hart wil de beste en mijn verstand gaat voor de handigste.
En nu mijn vraag: is de D700 echt zoveel beter dan zijn concurrent en is zijn hogere kostprijs verantwoord voor een (weliswaar gepassioneerde) amateur? Alvast dank voor jullie reacties!
Ik twijfel tussen de Nikon D90 en D700 en raak er maar niet uit. Enerzijds trekt het compacte formaat van de eerste mij aan en anderzijds springen de kwaliteiten van de tweede er uit maar ook de ruime afmetingen en het forse gewicht (zeker met bv. een 24-70). Mijn hart wil de beste en mijn verstand gaat voor de handigste.
En nu mijn vraag: is de D700 echt zoveel beter dan zijn concurrent en is zijn hogere kostprijs verantwoord voor een (weliswaar gepassioneerde) amateur? Alvast dank voor jullie reacties!
Comment