Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of D700?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D90 of D700?

Na lang aarzelen heb ik dan toch gekozen voor de D90, de 18-200 VR, de Tokina 11-12 2.8 en nog wat randprodukten (flitser e.d). Eerst de handleiding eens doorgenomen en dan wat foto's van de poes en in het park naast de deur geschoten. Ik moet toegeven dat de kwaliteit van de opnames mijlenver boven die van mijn compactjes ligt en het feit dat je de parameters van de camera naar je hand kan zetten is een bevrijding uit het keurslijf van de 'point-and-shoot' toestelletjes. De afwerking van de RAW-bestanden op de PC geeft nog een extra dimensie aan deze controle.
    Na jarenlang analoog gewerkt te hebben in mijn jeugd is dit een echte openbaring.

Comment

Nu nog eentje van onze poes...(scherpgesteld op haar neus)

ISO 200
      F 3.5
      1/500

Comment

Misschien nog wat oefenen om de hoge lichten goed te krijgen. De neus van de kat geeft geen enkel detail, dat moet er wel kunnen zijn mits goed nabewerkt vanuit de NEF file.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oeps, te laat deze discussie gezien... Heb ze alletwee en ben vorig jaar negen maand met beide op reis geweest: de eerste vier maand met de D700 en het tweede deel met de D90.
          Reden van de switch: vond de D700 en de navenante lenzen te zwaar...

Aanvankelijk was het serieus wennen. En de beeldkwaliteit van een D700 is toch nog wel beter, maar aan de andere kant heb ik beelden gemaakt die ik anders niet gemaakt zou hebben omdat ik gewoon m'n camera niet mee zou genomen hebben.

Toen ik terug thuis kwam en de D700 met de 24-70 oppikte dacht ik: 'man, dit is een zwaar geval'... (Ondertussen ben ik 'm al weer gewoon...).

Anyway. Volgens mij geen slechte keuze. Eén lens die ik je absoluut kan aanraden voor de D90 is de Nikon 85 mm 1.8. In combinatie met de D90 een schitterende portretlens. Ik heb dan ook maanden niets anders dan portretten gemaakt op reis :-)
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

De 85 mm staat al in bestelling!
            Ik kan me inbeelden dat de D700 enkele klassen hoger staat dan de D90, het dynamisch bereik is op zich al stukken beter en met de juiste lenzen moet dit een prachtcombinatie zijn. Eerst veel oefenen met mijn D90 en met de adviezen en kritieken van de 'forumcracks' kan ik misschien het peil bereiken om een D700 echt op zijn waarde te benutten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Modaal Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie Zunoel, je hebt me overtuigd om eerst voor de D90 te gaan. Voor de prijs van de body D700 heb ik nu een toestel met drie lenzen en binnen een paar jaar kan ik voor iets beter gaan (D900s met nachtzicht en handverwarmers...). De foto's van Roosje bewijzen wel dat de D90 wat in zijn mars heeft, en Roosje zelf ook natuurlijk.

De fundamentele vraag is of je wel een DSLR wil.
              Ik gebruik nog enkel een Canon G10 en de D80 vangt maar wat stof. Genoeg resolutie voor 900x600 pixels.

Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
              X