Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen op een fullframe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lenzen op een fullframe?

Ik ben eens aan het rondkijken voor een nieuwe camera maar ik zit op enkele punten vast.
    Een Nikon D700 heeft een fullframe sensor maar welke lenzen passen daar op? Ik heb nu een D70 met enkele lenzen maar hoe herken ik nu zo een lens dat daar op kan passen?

mvg,
    Eric Verstraeten
    Next generation fotografeert met:
    Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

Re: Welke lenzen op een fullframe?

Als er DX op staat is het een lens voor een kleine sensor. Bij Sigma DC en Tamron Di-II.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je doorgeeft welke lenzen je hebt kunnen ze dat hier ook zeggen, maar zoals Nextgenerational schrijft weet je waarschijnlijk al genoeg.
      Welke er dan wel op kunnen zijn er ook al wat, van goedkoop tot zeer duur.
      Zelf heb ik een D700 met een Tamron 28-70mm f2.8 en een Nikon 70-300mm VR.
      Van de duurdere Nikon zou je een 24-70mm f2.8 en een Nikon 70-200 VRII f2.8 kunnen nemen maar die zijn wel flink duurder.
      Het is maar hoeveel je er aan wil besteden en wat je zoekt natuurlijk.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hallo,
        Ik bezet de volgende lenzen:
        Nikkor 18-70mm 3.5-4.5 (DX), Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 (ED), Nikkor 50mm 1.8 (D)
        Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nextgeneration Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik bezet de volgende lenzen:
          Nikkor 18-70mm 3.5-4.5 (DX), Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 (ED), Nikkor 50mm 1.8 (D)

Zowel de 28-200 als de 50 1.8 ga je perfect kunnen gebruiken op Fullframe (Fx)

de 18-70 niet. (werkt wel maar dan op cropmode @5mpixels)
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Bedankt voor de verduidelijking, denk dat ik dan maar een fullframe camera zal kopen.

MVG, eric

Comment

Bedankt voor de verduidelijking, denk dat ik dan maar een fullframe camera zal kopen.

MVG, eric

Je zal er geen spijt van hebben
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Nog een bijkomend vraagje, ik zie op de site van Fotokonijnenberg dat er niet zoveel verschil is tussen de D700 en de D3 (behalve dan de prijs). Ik zou die enkel gebruiken voor hobby maar ik ga er wel intensief gebruik van maken.
                Iemand tips?

Comment

Ik ben eens aan het rondkijken voor een nieuwe camera maar ik zit op enkele punten vast.
                  Een Nikon D700 heeft een fullframe sensor maar welke lenzen passen daar op? Ik heb nu een D70 met enkele lenzen maar hoe herken ik nu zo een lens dat daar op kan passen?

mvg,
                  Eric Verstraeten
                  Eric, bezint eer ge begint.
                  Fullframe heeft ontegensprekelijk de betere beeldkwaliteit, maar hou in gedachte:
                  Je 17_80 gaat niet werken op FF (wel beperkt, maar daar ben je weinig mee), en welke lens ga je in de plaats nemen? Niet goedkoop bij Nikon.
                  Je 200mm word veel korter dan nu, dus als jij veel fotos op die 200mm stand neemt, ga je om hetzelfde te bekomen, een 300mm lens moeten aanschaffen. En voor een beetje kwaliteit....

Eigenlijk moet je dan de FF kopen met minstens 2 extra lenzen, en om een mooi resultaat te halen, toch wel iets of wat kwaliteit hé....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Eric, bezint eer ge begint.
                    Fullframe heeft ontegensprekelijk de betere beeldkwaliteit, maar hou in gedachte:
                    Je 17_80 gaat niet werken op FF (wel beperkt, maar daar ben je weinig mee), en welke lens ga je in de plaats nemen? Niet goedkoop bij Nikon.
                    Je 200mm word veel korter dan nu, dus als jij veel fotos op die 200mm stand neemt, ga je om hetzelfde te bekomen, een 300mm lens moeten aanschaffen. En voor een beetje kwaliteit....

Eigenlijk moet je dan de FF kopen met minstens 2 extra lenzen, en om een mooi resultaat te halen, toch wel iets of wat kwaliteit hé....
                    Dat klopt en in zou wel liefst een goede basis hebben qua lenzen en camera. Ik zou denk ik eerder gaan voor de D700 samen met de Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG bijvoorbeeld.
                    Op wat moet ik eigenlijk letten bij sigma lenzen ivm het fullframe formaat, of is dit gewoon zoals het hierboven geschreven staat: alles behalve DC?

Comment

Working...
                    X