Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera laat remote capturing toe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera laat remote capturing toe?

Ik ben op zoek naar een compact camera die je vanaf je pc kan bedienen.

Wij hebben een Canon Powershot IS S3 en daar zat de nodige software bij (RemoteCapture). Door die via een adapter aan het stroomnet te hangen en te verbinden met de pc kan je eenvoudig op het pc-scherm zien wat er op de foto gaat komen, diafragme, sluitertijd, iso, zoom,... instellen en de foto nemen. Foto komt vanzelf op schijf van de pc terecht.

Iemand anders wilt nu hetzelfde systeem, maar blijkbaar wordt die RemoteCapture niet meer verder ontwikkeld? Zijn er nog (compact) camera's die zo'n software meeleveren? Ik vind nergens iets terug in dpreview,... Merk moet niet persé Canon zijn. Als de software te koop is van de producent is dat eventueel ook een optie.

Alvast bedankt!

Re: Welke camera laat remote capturing toe?

Ik denk dat je de vraag eerder omgekeerd moet stellen.
    Zoek eerst een goed programma dat remote-capture aankan en check daarna welke toestellen compatibel zijn met dat stukje software.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

En Google geeft dan "remote capture camera":

Wel een $ 75 ...
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
        Iemand anders wilt nu hetzelfde systeem, maar blijkbaar wordt die RemoteCapture niet meer verder ontwikkeld?

Ik werk heel vaak met mijn camera's in combinatie met mijn laptop.
        Een probleem duikt op wanneer men een recenter stuurprogramma installeert of een
        nieuwe laptop koopt want er wordt geen patch gemaakt voor die Canon-software.
        Is dat het probleem ? Zoniet ,dan weet ik geen oplossing.

Zo ja, dan kunt u dat gemakkelijk oplossen door het gratis downloaden
        van VIRTUAL PC op de site van Microsoft.
        Dat zal u toelaten oude (XP-compatibele) software op uw Vista of Win7 te laten draaien.

fwiw ...

groeten,
        Gurdy

Comment

Het probleem is dat ik een nieuwe camera zoek met remote capture mogelijkheden. Het systeem dat ik had werkt perfect, maar wordt niet meer verkocht.
          In verband met software: ik heb een zeer sterke voorkeur voor software van de fabrikant zelf, ipv software waar ik nauwelijks info over vind. Bovendien duwt betalende externe software het kostenplaatje weer omhoog. Zijn er echt geen compact camera's die geleverd worden met remote capturing software?

Comment

Working...
          X