Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of 5D MK II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D of 5D MK II

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ik heb mijn 5DmkII verkocht, nu met de 7D zie ik maar 1 nadeel, dat is de high iso, dta scheelt toch een stop (minimaal)
    Voor de rest zie ik enkel voordelen in de 7D.
    Overigens, er zijn wel wat 5d gebruikers overgestapt naar 7D, de body van de 7D met zijn AF is beter.
    En het zwakke punt van vroeger (de breedhoekzijde) is perfekt opgevangen met de 10-22
    Groeten
    Rudy
    Nu hoor je het eens van iemand die de wereld is rondgegaan om aan de overkant van de straat aan te komen

Je hebt alvast veel plezier gehad, Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Ik heb half december eindelijk een MacBook Pro met CS4 geleverd gekregen en dus pas tijdens mijn verlof de raw files van de 5dII kunnen openen ... miljaar die zijn scherp (de jpg uit de 5dII konden mij absoluut niet overtuigen en ik had de 5dII al helemaal uit mijn hoofd gezet )

Maar als ik moest kiezen zou ik nog altijd de 7d nemen omdat die voor mijn type fotografie meer all-round is

Mark
      Ik begrijp dit niet. Scherpte is toch een instelling ?

Je moet dus eerst een 7D kopen (of een RAW converter) om op te merken dat de jpg scherpte instelling van de 5DII te laag staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Je moet dus eerst een 7D kopen (of een RAW converter) om op te merken dat de jpg scherpte instelling van de 5DII te laag staat.
        O heilige Adobe !
        Een spijtige bron van slechte kritieken wanneer een nieuw toestel uitkomt (alhoewel de 5DII ?)

Ik installeer de aangepaste versie van de Canon DPP raw converter VOORALEER ik een nieuw toestel koop
        Het is trouwens opvallend hoeveel dingen plots beter en sneller gaan met raws van je bestaande toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Ik werk nooit in jpg, maar omdat noch mijn CS3 noch mijn DxO 6 op mijn PC de 5dII raws kon verwerken moest ik wel de jpg gebruiken, en die vielen enorm tegen
          (om 5dII raw met DxO te verwerken moet je de Elite versie kopen ipv de Standard versie ... en die is twee keer zo duur, dus zolang ik geen 5dII heb doe ik de upgrade van DxO niet)

Nu ik de raw files op mijn Mac kan zien ben ik overtuigd dat de beelden meer detail bevatten dan die van de 7d, maar de tegenvallende AF van de 5dII als je niet het middelste punt gebruikt wil nog altijd zeggen dat voor autosport de 7d de betere keuze blijft, maar voor een event zoals het autosalon is de 5dII dan weer beter

Bottom line ... eigenlijk heb je ze beide nodig want beide hebben ze hun voor- en nadelen afhankelijk van welk type fotografie je doet ... de 1dIV zal ze waarschijnlijk beide overtroeven ... maar ik heb weer de lotto niet gewonnen

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
          X