Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mamiya 645 AFD en Pocketwizzard.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mamiya 645 AFD en Pocketwizzard.

Hallo forumers,
    ik heb onlangs 'n 2de hands Mamiya uit de states gekocht.
    Nu wil ik het ding laten synchronizeren met m'n pocketwizzards en nikon flitsen..
    Wel als ik de flits in de hotshoe schuif, werkt ie..maar via de connector langszijde, krijg ik er geen leven in..als ik m'n pockedwizzard er op aansluit.
    Misschien heb ik het een en ander onver 't hoofd gezien, iemand 'n verduidelijking?
    Mijn dank en fotopassie medeleven,
    Roger

Re: Mamiya 645 AFD en Pocketwizzard.

probeer eerst eens met een pc-cord?
    misschien is het contact defect.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hoe je een PW moet aansluiten op een Mamiya staat in de handleiding uitgelegd
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        probeer eerst eens met een pc-cord?
        misschien is het contact defect.

mm
        Je bedoelt via de 10 pins aansluiting? Via het normale contact heb ik het al geprobeerd en dit wil niet lukken. Misschien zit het in het feit dat de Pocketwizzards van Europese origine zijn en 't toestel van Amerikaanse afkomst. Ik heb gelezen dat er wel degelijk 'n radiofrequentie verschil zit in de wizzards die op de Amerikaanse markt verkocht worden.
        MVG,
        Roger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Hoe je een PW moet aansluiten op een Mamiya staat in de handleiding uitgelegd
          Wel ik gebruik ze ook op m'n D700 en studioflitsers, daar geven ze geen problemen.
          In de handleiding van de Pocketwizzards, staat er niets speciaals over 'n Mamiya. Idem in de handleiding van Mamiya..buiten de flitssynchronizatietijden..die heb ik al uitgetest..1/15, 1/30 en 1/125..camera ook op het rode x je gezet..nope!
          MVG,
          Roger

Comment

In de manual was het een Hasselblad

Verschil in radiofrequentie tussen USA en CE modellen is enkel voor onderlinge communicatie tussen 2 PW's van belang, heeft geen invloed op de werking met je camera.

Je hebt de PW toch correct in de hotshoe gezet hé, dus met de knoppen naar achter.

Normaal zou deze gewoon in de hotshoe moeten werken.

Comment

Wel,
              Stom van me, dat ik de pocketwizzard gewoon met het kabeltje had verbonden en los van de hotshoe..
              Het heeft dus wel nut om hem in de hotshoe te plaatsen, daar er dan 'n contact wordt gegeven ivm 'n aansluiting op de kabel..
              Bedankt voor jullie bijdrage...
              MVG,
              Roger

Comment

Al

Ofwel in de hotshoe, ofwel met kabel (maar dan in de opening Camera/flash op de PW steken).

Beide zouden moeten werken.

Als je de PW in de hotshoe zet, hoef je de kabel niet te gebruiken.

Comment

Working...
                X