Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of 5D MK II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D of 5D MK II

Ik ben van plan een nieuw toestel te kopen.

Graag jullie raad inzake de pro en contra's van beide toestellen.

Dank u.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Re: Canon 7D of 5D MK II

zet er bij wat je precies wil , als je van wild fotografie houd is de 1,6 crop van de 7d handig , zo heeft de 5dmarkII ook weer voordelen.

een groot ding is wel het verschill in prijs
    Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

Comment

Als je graag "wild" fotografeert zou ik eerst en vooral een stevig toestel kopen, zoals een 1D III

Is idd wel handig als je wat specifieker bent in je vraagstelling wat betreft het soort fotografie dat je wilt doen en in welke mate (hobby - semi- pro)..
      Er staat ergens een topic om dit soort dingen in goede banen te leiden maar er wordt geen gebruik van gemaakt omdat het ondertussen alweer ver weg is in de topiclist.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Aan je link te zien zijn het vooral statische dingen die je trekt (landschappen, zee, bootjes enzo), behalve die ene vliegende vogel. Dus denk ik dat je beter een 5DII koopt.

Comment

Voor mij is het voornamelijk voor landschap, zeilwedstrijden, feesten, jeugdvoetbal.

Eerst ging ik een 10-22 bijkopen omdat ik vind dat de landschapsfoto's spectaculairder zijn.
          Op het forum heeft er mij iemand de raad gegeven niet verder te investeren in ef-s lenzen en stelde de 16-35 voor met een FF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
            Op het forum heeft er mij iemand de raad gegeven niet verder te investeren in ef-s lenzen en stelde de 16-35 voor met een FF.
            Wat een onzin er zijn enkele EF-S lenzen die hun waarde heel goed behouden, de 17-55 IS 2.8 is er daar ééntje van, de 10-22 is de tweede

Het is een super lens trouwens, ik heb ze ook, gebruik ze wel maar sporadisch maar zou ze zeker niet willen missen.

Trouwens voor het gebruik wat jij beschrijft zou ik een 7d kopen én de EF-S 10-22 ... kom je op ongeveer dezelfde prijs uit als een 5dII ... hou er rekening mee dat een 5dII en de 16-35 2.8 samen een serieus prijskaartje hebben hé.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik ben van plan een nieuw toestel te kopen.

Graag jullie raad inzake de pro en contra's van beide toestellen.

Dank u.

Als je een 5D koopt gaat er een héél ander prijskaartje aan hangen.
              Er is geen tegenhanger van de 17-55 IS, daar moet je naar de 24-105.
              Voor echt wide moet je dan de dusre 16-35 kopen (vergeet de 17-40, die voldoet niet echt op de 5DmkII)
              En dan het telwerk, voor wat je nu met je 70-200 4.0 hebt, moet je alweer een 300mm 4.0 L IS bijkopen.
              Duur grapje , niet? en dan maar de vraag of je met de "trage " 5D graag gaat werken, komende van een 40D.
              Dus, koop een 7D, eventueel een 10-22 van Canon, en je bent waarschijnlijk beter af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Als je een 5D koopt gaat er een héél ander prijskaartje aan hangen.
                Er is geen tegenhanger van de 17-55 IS, daar moet je naar de 24-105.
                Voor echt wide moet je dan de dusre 16-35 kopen (vergeet de 17-40, die voldoet niet echt op de 5DmkII)
                En dan het telwerk, voor wat je nu met je 70-200 4.0 hebt, moet je alweer een 300mm 4.0 L IS bijkopen.
                Duur grapje , niet? en dan maar de vraag of je met de "trage " 5D graag gaat werken, komende van een 40D.
                Dus, koop een 7D, eventueel een 10-22 van Canon, en je bent waarschijnlijk beter af.
                Bedankt. Denk ook dat dit de beste en goedkoopste oplossing zal zijn.

Comment

Bedankt. Denk ook dat dit de beste en goedkoopste oplossing zal zijn.
                  Ik heb mijn 5DmkII verkocht, nu met de 7D zie ik maar 1 nadeel, dat is de high iso, dta scheelt toch een stop (minimaal)
                  Voor de rest zie ik enkel voordelen in de 7D.
                  Overigens, er zijn wel wat 5d gebruikers overgestapt naar 7D, de body van de 7D met zijn AF is beter.
                  En het zwakke punt van vroeger (de breedhoekzijde) is perfekt opgevangen met de 10-22
                  Groeten
                  Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Aan je link te zien zijn het vooral statische dingen die je trekt (landschappen, zee, bootjes enzo), behalve die ene vliegende vogel. Dus denk ik dat je beter een 5DII koopt.
                    Ik heb vorige zomer met succes enkele meeuwen op de foto gezet aan f1.2 met de 5dII
                    Met de 7d zal zoiets wel makkelijker zijn maar ik wil maar zeggen dat een 5dII zeker niet waardeloos is voor dat soort shots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                      Ik heb vorige zomer met succes enkele meeuwen op de foto gezet aan f1.2 met de 5dII
                      Met de 7d zal zoiets wel makkelijker zijn maar ik wil maar zeggen dat een 5dII zeker niet waardeloos is voor dat soort shots.
                      vergeet ook niet dat 1.2 op full frame ook niet hetzelfde is als 1.2 op crop
                      Voordelen in mijn ogen van 5D mark II tov van 7D

- iq full frame sensor met inbegrip van resolutie en individuele pixelkwaliteit
                      - hoge iso
                      - zoeker

op alle overige vlakken is de 7D beter. Aan jou om uit te maken of deze voordelen van de 5D mark II cruciaal zijn ...

Ideaal is natuurlijk 7D body met full frame sensor van 5D mark II, the future will tell
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                        vergeet ook niet dat 1.2 op full frame ook niet hetzelfde is als 1.2 op crop
                        Tiens en waarom niet?
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                          Tiens en waarom niet?
                          De dof geeft een ander effect op een full frame omdat je korter op je object moet gaan staan om dezelfde compositie te krijgen in vergelijking met een 1.6 crop, daarom geeft een f-waarde van 1.2 op een FF een 'kortere' dof dan f1.2 op een crop.

Ik heb een tijd terug een 5dII kunnen testen voor een week, en ben overtuigd dat voor (auto)sport de 7d de betere keuze is, maar voor indoor events is de 5dII zeker aan te raden ... en daarom heb ik tijdens mijn kerstverlof beslist om beide te kopen

Mijn 7d is vorig jaar al besteld (en natuurlijk nog altijd in backorder ), en voor maart zal ik de 5dII kopen om mee te nemen naar het autosalon in Geneve.

Ik heb half december eindelijk een MacBook Pro met CS4 geleverd gekregen en dus pas tijdens mijn verlof de raw files van de 5dII kunnen openen ... miljaar die zijn scherp (de jpg uit de 5dII konden mij absoluut niet overtuigen en ik had de 5dII al helemaal uit mijn hoofd gezet )

Maar als ik moest kiezen zou ik nog altijd de 7d nemen omdat die voor mijn type fotografie meer all-round is

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            De dof geeft een ander effect op een full frame omdat je korter op je object moet gaan staan om dezelfde compositie te krijgen in vergelijking met een 1.6 crop, daarom geeft een f-waarde van 1.2 op een FF een 'kortere' dof dan f1.2 op een crop.
                            Ha OK, dacht dat het enkel over de lichtsterkte ging (er was nergens sprake van een brandpunts- of onderwerp-afstand in vorige reactie)...
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                              Tiens en waarom niet?
                              dankjewel LamboCars voor modererende uitleg
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X