Mij werd de Nikon D3000 afgeraden wegens te beperkt na een tijd en werd me de D90 aangeraden die ik dan weer te duur vind. (budget 600€)
Voor lens dacht ik aan een 18-105 of 18-125 omdat ik 2 lenzen niet ga zien zitten om te wisselen, toch niet in het begin.
Na veel gesurf had ik enkele voorkeuren mede door een videofunctie:
Nikon D5000
Canon Eos500D
Pentax K-x / Pentax K20D
Het grote veschil dat ik meen te kennen is dat bij die SLR's van Pentax de beeldstabilisatie in het toestel gebeurt maw de lenzen zijn goedkoper.
Over de K-x heb ik nog weinig gevonden omdat dat een recent toestel is denk ik?
(enige nadeel mss vind ik de AA-batt.)
Gebruik : gewoon algemeen, geen speciale fotografie amateurisme of zo.
PS: 2 kennisen van mij kochten bij konijnenberg maar ik vind camera.nl en cameraNU.nl
persoonlijk een stuk goedkoper, al verwacht ik van deze wel geen service achteraf,
iemand koopervaring met deze sites?
Dank alvast voor leuke reacties.
Voor lens dacht ik aan een 18-105 of 18-125 omdat ik 2 lenzen niet ga zien zitten om te wisselen, toch niet in het begin.
Na veel gesurf had ik enkele voorkeuren mede door een videofunctie:
Nikon D5000
Canon Eos500D
Pentax K-x / Pentax K20D
Het grote veschil dat ik meen te kennen is dat bij die SLR's van Pentax de beeldstabilisatie in het toestel gebeurt maw de lenzen zijn goedkoper.
Over de K-x heb ik nog weinig gevonden omdat dat een recent toestel is denk ik?
(enige nadeel mss vind ik de AA-batt.)
Gebruik : gewoon algemeen, geen speciale fotografie amateurisme of zo.
PS: 2 kennisen van mij kochten bij konijnenberg maar ik vind camera.nl en cameraNU.nl
persoonlijk een stuk goedkoper, al verwacht ik van deze wel geen service achteraf,
iemand koopervaring met deze sites?
Dank alvast voor leuke reacties.
Comment