Nikon d300s, geeft ruis op 800 asa bij tl- lamp, ondanks lichtcorrecties, wie heeft hier ook last van : groeten Jan
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon d300s
Collapse
X
-
- 23 juli 2007
-
Labels: Geen
-
-
Re: Nikon d300s
daar zijn veel elementen welke ruis veroorzaken, een ervan is het gebruikte licht.
ruis is verschillend in de 3 kanalen en primeert meestal in 1 kanaal, als door het gebruikte licht dit kanaal sterker aanwezig is dan de andere heb je meer ruis.
Een ander mogelijk probleem is dat je witbalans kadul slaagt, en dit is waarschijnlijk de hoofdoorzaak, juiste WB instelling gebruiken.
Verder heb ik nog enkel toestel gevonden dat geen ruis produceert op 800 ISO als je op pixel niveau gaat kijken.
De Pentax K-x zal momenteel zowat de standaard zijn wat ruis betreft, kijk is naar beelden gemaakt met die camera en vergelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtDe Pentax K-x zal momenteel zowat de standaard zijn wat ruis betreftNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtWat is dit nu weer voor rabiate opmerking!
Ik weet toch wel welke ik dan liever heb hoor... zeker met een beetje aanpassing achteraf. Die scherpte haal je niet terug, de ruis er wat uitdoen is geen probleem!
Conclusie: rabiate opmerking indeed!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk berichtGa maar op Imaging-resource kijken. Bijvoorbeeld de 1Ds III vertoont voor dezelfde foto, uitvergroot tot op dezelfde factor (flessen in de opstelling even groot in beeld) een klein tikje meer ruis dan de Pentax K-x op ISO3200. Maar de Pentax is wel zeer flou op die foto, van scherpte blijft er op de 1D nog een massa over, terwijl die op de Pentax nogal verdwijnt!
Ik weet toch wel welke ik dan liever heb hoor... zeker met een beetje aanpassing achteraf. Die scherpte haal je niet terug, de ruis er wat uitdoen is geen probleem!
Conclusie: rabiate opmerking indeed!
heb de d300 gebruikt, weet niet hoeveel dat toestel wat beeldkwaliteit betreft verschilt met de d300s, maar wat ruis op 800ISO in betreft lag dat volgens mij in lijn met de toestellen van de concurrentie.
wat ik wel gezien heb is dat de d300 storende ruis geeft op lage ISo (200) in studio als je detail wenst zowel in donkere als lichte delen van een onderwerp, als je de ruis verwijdert is het detail ook weg.Last edited by puerte; 24 januari 2010, 12:25.
Comment
-
-
Comment