Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 verkopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 verkopen

Ik ben nu reeds enkele jaren in het bezit van een D50 met kitlenzen.

Nu heeft mijn schoonbroer wel interesse om deze over te nemen (hij is nog zo goed als nieuw). Wat zou hiervoor een redelijke prijs zijn?

Ikzelf zou dan willen kijken om een nieuwe toestel aan te kopen (D5000?) met iets meer mogelijkheden dan de D50, maar wil hierin ook niet te ver gaan. Ik gebruik de instellingen al wel eens, maar merendeel trek ik op automaat ( ).

Wat zou de beste lens zijn om met 1 lens te kunnen werken ipv weer 2 kitlenzen?
    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

Re: D50 verkopen

Let alvast op dat een D5000 geen in-body focus motor heeft. D50 heeft in-body focus motor. Dus niet alle lenzen die op D50 gaan op D5000.

Qua prijs, ik denk dat je niet veel meer dan 250 euro kunt vragen (met kitlens). Maar als je je reflex niet optimaal benut, snap ik wel niet goed waarom je dan een andere wil. Je vriend kan beter voor niet veel meer een D3000 kopen of zo. Nu ja, not my business.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oh, maar de reflex wordt wel benut hoor, echter niet in die mate denk ik om naar een D90 of dergelijke te gaan... ook al is het prijsverschil ook niet overdreven...

Voor mijn schoonbroer zou het een eerste kennismaking zijn waar hij zeker niet te veel geld in wel steken...

Comment

Ik zie ook nog je vraag : Wat zou de beste lens zijn om met 1 lens te kunnen werken ipv weer 2 kitlenzen?

Dat hangt ervanaf wat je allemaal fotografeert natuurlijk. Voor landschappen of portretten dat is al een heel groot verschil.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

om het stom te stellen : 75% familiekiekjes, uitstappen, enz...

voor landschappen en dergelijke meer kan ik lenzen van mijn broer gebruiken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helsen Bekijk bericht
            Wat zou de beste lens zijn om met 1 lens te kunnen werken ipv weer 2 kitlenzen?
            Nikkor 10-500 F2.0

Comment

misschien toch liever iets binnen mijn budget...
              2 à 300€

Comment

Hey,

Een D50 met meer mogelijkheden is een D70(s), de opvolger hiervan is de D80 en nu de D90, kijk zeker ook eens verder naar die twee laatsten,
                Met de D5000 en D3000 het ik geen ervaring,

Als all-round lens voor "75% familiekiekjes, uitstappen, enz.." denk ik in de richting van een 18-200 van Tamron of Sigma (bij Tamron zijn duurdere versies te krijgen zoals de 18-250 of de 18-270),

De 18-200 heb ik zelf gehad, zeer goede lens,

Let wel dat, indien je voor een D3000 of D5000 zou gaan, niet alle 18-200 lenzen van Sigma of Tamron een ingeboude focus motor hebben, wat bij de D3000 en D5000 wel vereist is.

Vriendelijke groeten
                Tim

Comment

Een normale 2 de hands prijs voor de D50 body is volgens mij ongeveer een 175 euro.
                  Doe er dan nog eens tussen de 40 en 50 euro bij voor de kitlens, is volgens mij het haalbare bedrag een 225 euro.

Wat je kan doen is je D50 verkopen icm je 18-55 kitlens, en in de plaats een 18-105 VR van nikon kopen icm je D5000 (kit)
                  http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-105mm_vr.html
                  of
                  http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=28453
                  En je 55-200 behouden als je toch iets meer bereik nodig hebt.
                  Maar volgens mij ga je de 18-105 in 80% van de gevallen gebruiken. Een zeer goede standaard alround lens

Voor een alles in 1 zoom (als je dit toch wil doen) is deze tamron de beste oplossing.

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...vc_ld_nik.html

Wel iets duurder dan je budget.

Anders iets binnen je budget:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._os_nikon.html

Succes met je keuze
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

ik zou toch ook eens zien naar de D90 als ik u was....als je het budget ervoor hebt is de D90 een zeer goed toestel en als je weinig wil wisselen van lens raad ik je de 18-200mm van Nikon aan....heb ze zelf en al veel slecht over gehoord...maar voor mij is dit een zeer goede all-round lens voor familie enz...kiekjes.

Grtz Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                    X