Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor voorflits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monitor voorflits

Weet iemand hoe je de monitor voorflits inschakelt? Die is bij mij op onverklaarbare wijze verdwenen. Mijn ingebouwde flitser staat op TTL.
    Ik heb een Nikon D80

Veel merciekes!
    Bruno

Re: Monitor voorflits

Hoe konstateer je dit, want normaal zie je die niet of nauwelijks.

Zichtbaar maken voor flits:
    camera op M, sluitertijd op 2 sec, flitser op 2de gordijn, flitser erop of openklappen en foto maken, nu zul je de voorflits zien bij het afdrukken(net voor de sluiter open gaat) en na 2 sec(net voor de sluiter dichtgaat).

Doet die dat niet, dan is er wat kapot, want je kunt hem niet uitschakelen in de TTL stand.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voorflitsen gebeurt niet als je FV Lock aan staat (ook bij TTL). Check eens of dit het geval is.
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

Comment

Bij "niet computer lenzen" die geen informatie doorgeven aan de body, worden ook geen voorflitsen gegeven, deze lenzen kun je alleen in de stand "M" gebruiken.
        Misschien eens de contacten tussen lens en body afkuisen, het is mogelijk dat een slecht kontact dit veroorzaakt.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
        X