Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 50d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop 50d

    Beste allen,

    Het is zover! Ik ga een canon EOS 50d aanschaffen.
    Ik ben voornemens om volgende lens te kopen:
    Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM + ET-74 (zonnekap),
    en mogelijk de:
    Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + EW-83F (zonnekap),
    of:
    Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS + EW-83H (zonnekap),

    Wat denken jullie hiervan en welke is beter 24-70 (lage f-waarde geen stabilisatie) of
    de 24-105 (iets hogere f-waarde met stabilisatie).

    Alvast bedankt voor jullie moeite en een prettige jaarwisseling.
    Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

  • #2
    Re: Aankoop 50d

    Hou er rekening mee dat die zonnekap bij een L-lens inbegrepen is hé, die moet je niet apart kopen hoor.

    Ik ben voor de 24-105 IS gegaan omdat ik toch meestal op f5.6 en f8.0 werk en de IS voor mij belangrijker was dan de 2.8 ... en ik vond 24-70 nogal een klein bereik eerlijk gezegd

    Het hangt er een beetje van af wat je juist fotografeert, beide lenzen zijn heel goed maar ik vond IS de doorslag geven ... en ik heb ook nog de 17-55 2.8 IS, dus als ik echt 2.8 nodig heb kan ik die gebruiken, of de 70-200 2.8 IS afhankelijk van de afstand.

    Je neemt aan de ene kant de 70-200 F4.0, dan zou ik eerlijk gezegd ook de 24-105 F4.0 IS nemen, heb je f4.0 over de hele lijn ... denk toch ook even na of je niet de IS versie van de 70-200 4.0 zou nemen ... ik vind de meerprijs van IS geen probleem, desnoods spaar ik wat langer.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop 50d

      Bedankt voor je reactie. Alternatief van de 70 - 200mm met IS kost me ongeveer 500 Eurootjes meer. Ik weet niet zeker of dit het wel waard is. Het is nl. een aardige aanslag op het huidige budget
      Wel is het overdenken waard om over gehele linie een f-waarde te hebben van 4.0
      Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop 50d

        Uit ervaring zou ik kiezen voor een 17-55 2.8 ipv de 24-70.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop 50d

          Oorspronkelijk geplaatst door El-Hombre Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie. Alternatief van de 70 - 200mm met IS kost me ongeveer 500 Eurootjes meer. Ik weet niet zeker of dit het wel waard is. Het is nl. een aardige aanslag op het huidige budget
          Wel is het overdenken waard om over gehele linie een f-waarde te hebben van 4.0
          Zoals ik al aangaf vind ik IS héél belangrijk, en de meerprijs heb ik er echt wel voor over, zeker op een tele zoals de 70-200.
          Ik heb toen ik pas begon ook de 70-200 4.0 gekocht ... en na twee weken terug verkocht omdat ik op 200mm redelijk weinig scherpe foto's had op sluitertijden onder de 1/640 ... en een statief meenemen is niet altijd handig voor mijn soort fotografie ... dus ikke sparen ... en sparen, en dan nog verder sparen om de 70-200 2.8 IS te kopen.

          Ik ga van het principe uit als ik nu een lens koop die ik later weer ga verkopen dan verlies ik geld, dus wacht ik liever wat langer en koop ik gelijk het beste wat er te krijgen is, voor mij was dit de 70-200 2.8 IS ... een loodzwaar ding, maar de foto's zijn subliem, zelfs beter dan die met mijn 17-55, 24-105 of 100-400, terwijl dit toch allemaal ook toplenzen zijn, maar de 70-200 2.8 IS zet ze in de schaduw hoor

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Uit ervaring zou ik kiezen voor een 17-55 2.8 ipv de 24-70.
          Hangt er een beetje van af wat je juist fotografeert hé, toegegeven 24mm is niet breed op een crop camera, maar je kan altijd nog een 10-22 erbij nemen in een later stadium.

          Als ik een feestje met de kinderen fotografeer zal ik altijd de 24-105 monteren, dan is 24mm breed genoeg, ga ik naar een auto salon zal ik altijd de 17-55 gebruiken omdat je anders te ver weg moet staan ... alles is afhankelijk van wat je ermee van plan bent ... eigenlijk moet je te veel lenzen hebben hé

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop 50d

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Hangt er een beetje van af wat je juist fotografeert hé, toegegeven 24mm is niet breed op een crop camera, maar je kan altijd nog een 10-22 erbij nemen in een later stadium.
            Ik had een 10-20 en een 28-70 en in die tijd gebruikte ik de 10-20 vrij vaak. Later een nog een 17-55 aangeschaft, resultaat: gebruik 28-70 niks, 10-20 veel mindert als vroeger en alleen voor de extremen, 17-55 vrijwel altijd. Ik heb het gat tussen 55 en 70(80)-200 nooit als hinderlijk ervaren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop 50d

              Oorspronkelijk geplaatst door El-Hombre Bekijk bericht
              Wel is het overdenken waard om over gehele linie een f-waarde te hebben van 4.0
              Dat zijn dingen die per dag 100000 keer op forums worden gedebiteerd, maar 99999 keer berusten op napraterij.
              In de praktijk van geen enkel belang....

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop 50d

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Dat zijn dingen die per dag 100000 keer op forums worden gedebiteerd, maar 99999 keer berusten op napraterij.
                In de praktijk van geen enkel belang....
                Yep, daarom dat zowat iedere pro een set 24-70 2.8 en 70-200 2.8 gebruikt zeker ... beetje kort door de bocht vind ik hoor, sorry.

                Vind de combinatie 24-105 4.0 met 70-200 4.0 (al dan niet IS) een schitterende set die perfect op elkaar afgestemd is, TS mist alleen nog wat groothoek op zijn crop camera, maar verder kan je voor de prijs van deze set zeker niet beter vinden

                Persoonlijk vind ik dat je lenzen een beetje moeten overlappen, anders blijf je wisselen, maar dat is ieder zijn gedacht hé.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop 50d

                  uit ervaring zou ik zeker doorsparen voor de is versie !! ik heb namelijk voor ik mijn 70-200 L 2.8 is usm de non is f4 eens mogen gebruiken en die foto's trokken echt op niks je moet echt een heel vaste hand hebben !! voor de standaard zoomlens 24-70 L 2.8 heb je die is functie niet echt nodig aangezien het onderwerp veel dichter ligt, staat !!
                  canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

                  Comment

                  Working...
                  X