Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje D90!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje D90!!

    Ik heb mijn D90 nu een jaar..Zeer tevreden van,maar nu ondervind ik de laatste tijd dat wanneer ik van lens wissel ik soms een "f" melding krijg op mijn klein schermpje vanboven.

    Alles zit dan vast...ik kan niet meer focussen of gelijk wat. Ik heb dan ondekt dat als ik de lens er even af haal en terug opzet alles weer naar behoren functioneert. heb nu gezien dat als de lens eraf haal,de vatting wat vettig is.

    Hoe kan ik deze best proper maken? Gewoon met doekje of moet dat met een produckt gebeuren...had gedacht aan een wattestokje van de oren.

    Graag advies,want ik denk dat het daaraan ligt dat ik soms die foutmelding krijg...

    Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Vraagje D90!!

    Bij de lenzen met diafragmaring er altijd op letten dat het diafragma gefixeerd zit op de kleinste waarde (grootste getal, bijvoorbeeld 22 of 36)

    Op de meeste lenzen zit daar ook een knopje op om dit vast te zetten. O.a. op de 50mm f1.8 die jij hebt.

    Zie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/...NIKAF5018D.jpg

    Op de foto staat diafragma dus op f5.6. Je krijgt die ERROR op je scherm al vanaf het moment dat de witte stip paar mm's van f22 komt. Rechts van de witte stip zie je ook het hendeltje om het op 22 te fixeren en dus die foutmelding te vermijden.

    Het is ofwel dat, of je contacten van je lens/camera zijn vuil. Of erger, er scheelt iets met je lens of camera.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje D90!!

      Een niet geblokkeerd diafragma geeft geen F melding, maar de FEE melding.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X