Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw camera, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw camera, maar welke?

    Hoi,

    Ik ben van zins een reflexcamera aan te schaffen maar heb hier echter geen of weinig ervaring mee.
    De één zegt dat Canon & Nikon HET beste is, anderen zeggen dat Sony ondertussen evenwaardig is.... Wat mag en kan ik er van geloven.

    Gezien dit mijn eerste reflex is ligt mijn vooropgestelde budget ergens rond de € 500.
    De camera moet zowat een all-rounder zijn en dienen voor het nemen van landschapsfoto's evenals het nemen van bewegende sport-foto's (lopen. mountainbiken, enz...) Natuurlijk zal hier en daar ook een geparkeerde exotic geschoten worden

    Na zelf wat te zoeken op het net viel mijn oog op de sony alpha 330 met de kitlens (of lenzen).
    Vooral de live view spreek me hierbij wel aan... en deze camera zit ook perfect in mijn budget.
    Grootste nadeel van deze camera zou de mindere prestatie zijn bij hogere iso waarden (+800)

    Wat denken jullie hiervan, of ben ik toch beter af met een 'gerenomeerder' merk?

  • #2
    Re: Nieuw camera, maar welke?

    Het voornaamste is dat de camera goed in de hand ligt... ongeacht merk of model....
    En dan moet voor een eerste toestel de gebruiksvriendelijkheid ook tellen...

    Wat wil je er verder mee doen??? Hou er rekening mee dat bij Sony er minder originele lenzen en accecoires zijn dan bij nen Canon of Nikon. Daarnaast is de service (moest er iets aan het toestel zijn) bij Canon en Sony beter dan bij Nikon...

    Veeeeeeeeel lezen en vooral revieuws van de toestellen binnen budget...

    Greetzzzzzz Mike

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw camera, maar welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door boeggie51 Bekijk bericht
      Het voornaamste is dat de camera goed in de hand ligt... ongeacht merk of model....
      Vind ik niet, een overschat iets.
      Wel eens een camera uit de 70er jaren in de hand gehad?
      Ging ook goed.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw camera, maar welke?

        Beste,

        Budget 500 € .
        Daarmee koop je een goede body met een kitlens.
        Canon, Nikon, Sony, Pentax, enz.......

        Je mag zelf kiezen wat het makkelijkste te bedienen is of in de hand ligt.

        Merken maken voor zo een budget geen enkel verschil.

        Alleen naar later toe, kan het belangrijk zijn als je overschakelt naar een hogere reeks en als je je een aantal lenzen wil aanschaffen.

        SUC6
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment

        Working...
        X