Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak V530 staakt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kodak V530 staakt

Op het moment dat ik een foto wilde maken, eerder vandaag, en bedacht om even te controleren of de accu niet opgeladen moest worden, sloeg het apparaat uit.
    En ja, accu was leeg aan het raken gezien het icoontje.
    Maar .. ook eenmaal opgeladen, reageert de camera niet meer.
    De lens is uitgeschoven, en er wordt op geen enkele knop gereageerd als die wordt ingedrukt.

Iemand tips ?

(Behalve het afschrijven en een nieuwe kopen dan )
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Re: Kodak V530 staakt

Als je nog garantie hebt, zo snel mogelijk binnenbrengen.
    Is de garantie verlopen (wat hier waarschijnlijk het geval is), dan kan je de camera binnenbrengen om die te laten repareren, maar hou er dan wel rekening mee dat zo'n reparatie meestal duurder is dan de huidige waarde van dat toestel.

Kan je de spanning van de accu meten? Het is ook mogelijk dat die stuk is, als je een reserve-accu hebt en de camera werkt daar ook niet mee, dan ben je wel zeker dat het aan de camera ligt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Andere accu ook in de camera opgeladen en geprobeerd; ligt dus gewoon aan de camera.
      Er wordt meen ik ook voor gewaarschuwd in de handleiding de camera te gebruiken bij een (bijna) lege aacu.
      Het probleem is alleen dat je alleen kunt zien of de accu leeg is, als je de camera aan zet ....

Echt jammer als de reparatie te begrotelijk is, want het cameraatje maakte mooie foto's.
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        ... want het cameraatje maakte mooie foto's.
        Zo zijn er nog wel meer, hoor. Het is jammer maar ik heb ook al een paar compacts
        verloren doordat de reparatiekosten hoger waren dan de waarde van het toestel. Dat is iets
        waar we mee zullen moeten leren leven, vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
          Er wordt meen ik ook voor gewaarschuwd in de handleiding de camera te gebruiken bij een (bijna) lege accu.
          Het probleem is alleen dat je alleen kunt zien of de accu leeg is, als je de camera aan zet ....
          De camera zou toch niet stuk mogen gaan als de accu leeg raakt, want dan zouden ze bij Kodak wel enorm veel garantiegevallen binnenkrijgen.

Met bijna alle compactjes die er tegenwoordig te koop zijn kan je gelijkaardige foto's maken, daarvoor hoef je niet erg veel geld uit te geven.

Je kan in de winkel wel vragen of ze een prijslijst hebben, de meeste merken hanteren een forfetaire prijs voor de reparaties (zolang ze niet teveel onderdelen moeten vervangen). Je kan ook vragen om een bestek op te maken, maar dat zal je dan ook altijd moeten betalen, ook al beslis je om de camera niet te laten repareren omdat de kosten te hoog oplopen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De camera zou toch niet stuk mogen gaan als de accu leeg raakt, want dan zouden ze bij Kodak wel enorm veel garantiegevallen binnenkrijgen.

Met bijna alle compactjes die er tegenwoordig te koop zijn kan je gelijkaardige foto's maken, daarvoor hoef je niet erg veel geld uit te geven.

Je kan in de winkel wel vragen of ze een prijslijst hebben, de meeste merken hanteren een forfetaire prijs voor de reparaties (zolang ze niet teveel onderdelen moeten vervangen). Je kan ook vragen om een bestek op te maken, maar dat zal je dan ook altijd moeten betalen, ook al beslis je om de camera niet te laten repareren omdat de kosten te hoog oplopen.
            Nou, ik vind het dus een verborgen gebrek .
            Kijken wat ze van die stelling vinden als ze me gaan bellen .

Mijn Kodak P880 heeft ook al kuren ....

Comment

Working...
            X