Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle bridge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: snelle bridge

Nee hoor, ik wil gewoon zeker zijn.
    Ik heb al een beslissing gemaakt uit vele mogelijkheden en er blijven er nu nog 2 over.
    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
    Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
      Ik heb al een beslissing gemaakt uit vele mogelijkheden en er blijven er nu nog 2 over.
      xavier, koop maar die fuji s200xr. Dat ding heeft tenminste een echt zoomring. Bij de Sony zal het knopjes duwen zijn. Ik verzeker je dat je, komende van een DSLR, zot zal worden van zoomen met knopjes....
      ah ja, en wordt het geen tijd om je handtekening te veranderen?
      5DmkIII en wat glas

Comment

Als je een dmc-fz18 zoekt... ik heb er hier anders nog ene liggen...

Comment

Bedankt Bart voor de leuke info!
          Toch nog één iemand die zeg bezig houdt met de kwestie van dit topic.
          De rest is maar wat op zijn eigen bezig over zijn/haar zoveel betere dslr

Iemand die de Sony HX1 misschien even kan toelichten? Qua snelheid,...
          De reden dat ik voor de Fuji heb gekozen is inderdaad de aanwezigheid van een zoomring. Want als ik iets irritant vind is het zoomen met knopjes, al is die van mijn vrouw dan wel razendsnel met inzoomen, doe ik dit liever met mijn handen.

De Sony heeft andere voordelen. Zo kun je een panoramafoto maken en filmen in HD, wat misschien ook handig voor je is als je een alles in een apparaat wil. Daarnaast heeft hij een bereik wat begint bij 28mm. De camera heeft echter geen mogelijkheden tot het aansluiten van een externe flits. Dit waren voor MIJ belangrijke argumenten om toch voor de Fuji te gaan.

Succes met je keuze en veel plezier met fotograferen.

Groeten,
          Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Stop RAW dan onder C1
            Viewfinder zou je zo vriendelijk willen zijn dit uit te leggen. Ik begrijp niet wat je hier bedoeld? Als je een goede rawconverter weet, die wel de Fuji RAW files kan inlezen, graag.....

Groeten,
            Bart

Comment

Het gaat om deze opmerking.

“De mogelijkheid om RAW te fotograferen is wat verstopt.”

Als je daarmee bedoelt dat je RAW via het menu in moet stellen, dan adviseer ik C1 op het keuzewieltje te gebruiken.

Een goeie gratis RAW converter is S7RAW, zie http://www.photo-freeware.net/s7raw.php

En TS adviseer ik de resolutie waarden van de S100FS en de HX1 te vergelijken, dit kan bij DPReview, die heeft deze waarden voor beiden vastgesteld.
              Je mist met de HX1 zomaar 400 LPH, en dat is toch een ruime 20%.

Comment

Ik heb de sony een poosje gehad, (mijn pa heeft die afgesnoept), maar dit is echt een razendsnel toestel, dat het dichtste tegen uw eisen aanleunt, mooit scherm, goede zoomlens, (die ook nog snel focussed op 20x (ongeveer 500Mm stel je voor), en die een redelijk beeldkwaliteit geeft.
                Twijfel niet, deze cam is zowat de snelste bridge van nu, en als je niet verder wil gaan kwa budget, vind je niks beters voor aktie. (al zal het nooit een dslr worden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik heb de sony een poosje gehad, (mijn pa heeft die afgesnoept), maar dit is echt een razendsnel toestel, dat het dichtste tegen uw eisen aanleunt, mooit scherm, goede zoomlens, (die ook nog snel focussed op 20x (ongeveer 500Mm stel je voor), en die een redelijk beeldkwaliteit geeft.
                  Twijfel niet, deze cam is zowat de snelste bridge van nu, en als je niet verder wil gaan kwa budget, vind je niks beters voor aktie. (al zal het nooit een dslr worden)
                  Dat zou best eens kunnen!
                  Moet je echter niet gaan zoomen, dan kom je bedrogen uit.

Comment

Ik heb er dinsdag één voor onze pa gekocht, zo'n HX1. Als A350 (dus een DSLR) gebruiker ben ik eerlijk gezegd zelf jaloers van en wou ik dat ik meteen één voor mezelf had gekocht als aanvulling op mijn DSLR met lensjes.

Autofocus is verdomd snel, het zoomen ook. En wat een bereik...
                    Klapbaar scherm werkt perfect en snel, de filmfunctie werkt zeer goed en snel. Goed elektronische zoeker. Batterijduur is meer dan goed. Bouwkwaliteit vind ik ook meer dan behoorlijk - de grip is beter dan de huidige instapcamera's van Sony (A230/330/380), denk ik zelfs.

Panoramafunctie is héél eenvoudig en werkt super.

In het algemeen: one hell of a camera. Niets dan lof erover. Snelle reactie als je afdrukt, autofocus is meer dan goed en het zoomen werkt ook uitstekend.

Over ViewFinder z'n vraag "Kan er een externe flitser op?" moet ik voorlopig nee antwoorden, ik zie niet meteen een mogelijkheid om een extra flitser te monteren. Geen 'hotshoe' of hoe heet dat, zichtbaar bovenaan. Het zou kunnen dat je er een kan aansluiten maar ik moet toegeven dat momenteel onze pa de handleiding heeft ingepikt.

Wat ik wel heb gezien - op de doos - is dat je een soort teleconverterlens dingetje zou kunnen monteren, ik begrijp alleen het nut er niet echt van als je a) al een enorm bereik hebt, en b) ik begrijp niet echt hoe je zo'n ding zou moeten monteren op de lens.

=> Voor jou, Xavier, geen probleem want je wil geen lens wisselen enz. Wat dat zoomen betreft met knopjes, ik dacht dat het een hel zou zijn als je een Sony G SSM lens gewoon bent, maar het gaat buitengewoon snel en goed.

@ de rest, in plaats van te discussiëren (ja, forums dienen er nu eenmaal voor, maar niet om een topic te hijacken) over al dat gezever van vroeger, nog geen autofocus en wat dan ook. Help liever Xavier een beetje (met z'n keuze te maken). Schrijf eens een nuttige bijdrage.

Enne, ViewFinder, zoals Monica zei, dat kon best op een aangenamer toontje .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Dat zou best eens kunnen!
                      Moet je echter niet gaan zoomen, dan kom je bedrogen uit.
                      Hoe bedoel je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

@ de rest, in plaats van te discussiëren (ja, forums dienen er nu eenmaal voor, maar niet om een topic te hijacken) over al dat gezever van vroeger, nog geen autofocus en wat dan ook. Help liever Xavier een beetje (met z'n keuze te maken). Schrijf eens een nuttige bijdrage.
                        Pas op, voor je het weet beginnen ze hier ook over hun antieke fietsen ;-)

Comment

Het grootste nadeel van de Sony vind ik dat je moet in- en uitzoomen met een knopje, voor de rest zijn de resultaten zeer goed, ik ben samen met Rudy ( hierboven ) ooit eens naar de Olmense Zoo gegaan, en als ik me goed herinner vond hij de resultaten van de Fuji iets beter, aan de andere kant vond ik dan weer de extra zoom van de Sony zeer verleidelijk. De Fuji heeft ook minder last van ruis tov de sony, die heeft een pixeldensity van 33 MP/cm² terwijl de Fuji 19 MP/cm² heeft en hoe minder MP/cm² hoe minder ruisvorming.
                          Last edited by Franciskine; 2 januari 2010, 12:29.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Het grootste nadeel van de Sony vind ik dat je moet in- en uitzoomen met een knopje, voor de rest zijn de resultaten zeer goed, ik ben samen met Rudy ( hierboven ) ooit eens naar de Olmense Zoo gegaan, en als ik me goed herinner vond hij de resultaten van de Fuji iets beter, aan de andere kant vond ik dan weer de extra zoom van de Sony zeer verleidelijk.
                            En de snelheid (focus en fps) van de Sony niet vergeten hé.
                            Ik heb hem deze voormiddag nog eens in mijn handen gehouden, en het is toch een snel machieneke zenne...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Ik heb er dinsdag één voor onze pa gekocht, zo'n HX1. Als A350 (dus een DSLR) gebruiker ben ik eerlijk gezegd zelf jaloers van en wou ik dat ik meteen één voor mezelf had gekocht als aanvulling op mijn DSLR met lensjes.

Autofocus is verdomd snel, het zoomen ook. En wat een bereik...
                              Klapbaar scherm werkt perfect en snel, de filmfunctie werkt zeer goed en snel. Goed elektronische zoeker. Batterijduur is meer dan goed. Bouwkwaliteit vind ik ook meer dan behoorlijk - de grip is beter dan de huidige instapcamera's van Sony (A230/330/380), denk ik zelfs.

Panoramafunctie is héél eenvoudig en werkt super.

In het algemeen: one hell of a camera. Niets dan lof erover. Snelle reactie als je afdrukt, autofocus is meer dan goed en het zoomen werkt ook uitstekend.

Over ViewFinder z'n vraag "Kan er een externe flitser op?" moet ik voorlopig nee antwoorden, ik zie niet meteen een mogelijkheid om een extra flitser te monteren. Geen 'hotshoe' of hoe heet dat, zichtbaar bovenaan. Het zou kunnen dat je er een kan aansluiten maar ik moet toegeven dat momenteel onze pa de handleiding heeft ingepikt.

Wat ik wel heb gezien - op de doos - is dat je een soort teleconverterlens dingetje zou kunnen monteren, ik begrijp alleen het nut er niet echt van als je a) al een enorm bereik hebt, en b) ik begrijp niet echt hoe je zo'n ding zou moeten monteren op de lens.

=> Voor jou, Xavier, geen probleem want je wil geen lens wisselen enz. Wat dat zoomen betreft met knopjes, ik dacht dat het een hel zou zijn als je een Sony G SSM lens gewoon bent, maar het gaat buitengewoon snel en goed.

Enne, ViewFinder, zoals Monica zei, dat kon best op een aangenamer toontje .
                              ~ 5 milliseconden per millimeter, dat is honderd milliseconden per twintig millimeter.
                              En het duurt nog even voordat er 'echt' gezoemt gaat worden als je het zoomhendeltje activeert.

En wat die toon betreft.. kijk eens naar je eigen laatdunkende opmerking over handmatige focus en neem die van Rudy mee over ouwe fietsen.
                              Ik voel me niet aangesproken, en lees nog maar eens terug en wijs me op één niet zinnige bijdrage.

Comment

Mr. ViewFinder, voor zover ik weet is 'zinnig' geen exact synoniem voor 'nuttig'. FYI, die laatste zin was het enige dat aan jou gericht was, vandaar dat je gebruikersnaam ervoor stond. Als je gaat uitweiden over zo'n dingen als "ik kom uit de tijd van..." heet dat off-topic. Het gaat hier over een nieuwe camera.

Men vraagt hier advies over camera's, geef dan daar antwoord op in plaats van in te gaan op zo'n dingen. Als nu iedereen eens de topicstarter zou helpen...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X