Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle bridge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snelle bridge

Hallo,

Ondanks de vele eerdere topics ben ik er nog altijd niet uit welke voor mij de beste bridge camera is om aan te schaffen.

Ik ben op zoek naar een bridge camera met volgende eigenschappen:

- veel zoom (voor surffoto's)
    - snel! (voor surffoto's)
    - goede beeldkwaliteit
    - prijs/kwaliteit (rond de 300 - 450€)

Dat zijn de belangrijkste vereisten die ik zou wensen van de bridge.

Alvast bedankt!

mvg
    Xavier
    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
    Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Re: snelle bridge

Fujifilm Finepix S200 EXR
    Panasonic Lumix DMC-FZ
    Canon Powershot SX1 IS
    Nikon Coolpix P90
    Deze vier toestellen voldoen aan de door u gestelde eisen, aan u de keuze.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt voor de reactie allesinds!

Zou de Sony HX1 hier ook tussen passen?
      Het is moeilijk een juiste keuze te maken.

De Fuji s200EXR, verschilt bijna niets van zijn voorganger s100fs, ofwel?
      Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack

Comment

Ik dacht ook direct aan de Fujifilm Finepix S200 EXR.
        Volgens mij de beste Bridge op de markt momenteel.
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Bijna niets verschil?

Fujifilm FinePix S200EXR verbeteringen
          • 1/1.6” 12 megapixel Super CCD EXR sensor
          • EXR voorkeurstanden en EXR Auto
          • Pro Focus en Pro Low-light standen
          • 5 filmsimulatiestanden (zwart-wit en sepia zijn toegevoegd)
          • Een nieuw contrastrijk 2.7” 230k pixel LCD-scherm
          • Nieuwe ‘Super Intelligent Flash'
          • Verbeterde levensduur van de batterij – bijna 50% langer dan bij de FinePix S100FS
          • Mogelijkheid voor gecombineerd opnemen van CCD-RAW (EXR) / JPEG

Comment

Dit zijn waarschijnlijk verbeteringen die de gewone 'fotograaf' misschien niet voelt?
            De prijs van de 200EXR ligt een pak hoger, maar is deze de meerprijs waard?

Comment

Met 10 beelden per seconden hoort de Sony er helemaal bij.

Comment

Dat spreekt mij zeker aan bij de Sony.
                Kan deze qua kwaliteit en beeld tippen aan een Fuji s100fs of de 200EXR?

Misschien dat ik mijn keuze kan beperken tussen de Sony HX1 en de Fuji broertjes...
                Maar welke is de betere?

Comment

Vergeet niet een aantal gewone eigenschappen in je overwegingen mee te nemen.

Kan er een externe flitser op?
                  Is er voorzien in een klapschermpje?
                  Handmatige zoom of aangedreven door middel van een motor?

Zet dan het aantal fps naast elkaar en vergeet niet een vergelijk te maken tussen de snelheid van wegschrijven, met andere woorden, hoe lang duurt het voor je opnieuw een foto kunt maken.

Vergelijk de resolutie, vooral belangrijk bij kleine details en neem kennis van de mate van detaillering bij hogere ISO waarden.

Van de meeste genoemde camera's is wel een test te vinden op het internet.

Comment

Bedankt!

Inderdaad ook belangrijke elementen.
                    Het wegschrijven moet ook wel redelijk snel gebeuren, hoe zie ik dat juist en wat is 'snel' hierbij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
                      Hallo,

Ondanks de vele eerdere topics ben ik er nog altijd niet uit welke voor mij de beste bridge camera is om aan te schaffen.

Ik ben op zoek naar een bridge camera met volgende eigenschappen:

- veel zoom (voor surffoto's)
                      - snel! (voor surffoto's)
                      - goede beeldkwaliteit
                      - prijs/kwaliteit (rond de 300 - 450€)

Dat zijn de belangrijkste vereisten die ik zou wensen van de bridge.

Alvast bedankt!

mvg
                      Xavier
                      -Veel zoom --> bijna elke bridge
                      -> geen enkele bridge is snel genoeg met het focussen om deftige sportfotografie te doen
                      dan mogen ze nog 20foto's per seconde aankunnen,de lens die erin zit kan het focussen niet aan
                      -goede beeldkwaliteit --> daar gaat een bridge weeral moeten toegeven ten opzichte van een dslr

mijn raad is, spaar iets door en koop je een dslr met een degelijke lens
                      dat gaat je frustraties besparen
                      ik heb een bridge gehad en ten opzichte van een dslr is dat dag en nacht verschil kwestie snelheid en kwaliteit bij slechtere lichtomstandigheden

Comment

Ja heb vroeger altijd een dslr gehad.
                        Nu wil ik terug de draad een beetje opnemen, maar heb denk ik het geld niet over om terug zoveel uit te geven.
                        Ook het wisselen van de lenzen (bv op strand, nat van het surfen, zout, ...) was niet mijn favoriete bezigheid

Welke bridge komt dan 'ongeveer' wel in de buurt qua snelheid?

Ben ik beter af met een van de Fuji'tjes? (s100fs / 200EXR) of de Sony HX1?
                        (of nog een andere?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          -Veel zoom --> bijna elke bridge
                          -> geen enkele bridge is snel genoeg met het focussen om deftige sportfotografie te doen
                          dan mogen ze nog 20foto's per seconde aankunnen,de lens die erin zit kan het focussen niet aan
                          Tachtig procent van alle dslrs met een budget lensje ook niet!

Comment

een dslr wordt het sowieso niet.

Nu enkel nog beslissen welke bridge...
                            Kan iemand mij hierbij helpen? Iemand die de Sony HX1 heeft of een van de Fuji's...
                            Andere zijn ook altijd welkom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                              Tachtig procent van alle dslrs met een budget lensje ook niet!
                              maar zeker geen enkele bridge is snel genoeg om deftig mee te volgen voor het focussen
                              ik zou richting een D3000 gaan in combinatie met een sigma 70-200 hsm of een nikon 70-300 vr (299€+620€ of 299+358€ bij cameranu.nl )
                              dat is mijn idee ervan
                              als je vroeger een dslr hebt gehad ga je wel snel teleur gesteld zijn met de snelheid met het focussen bij een bridge
                              bij dat standpunt blijf ik
                              ik heb ook regelmatig eens een bridge in mijn handen van collega's en aan het trage focussen en vele missers kwestie het focussen bij sport erger ik me mateloos

Comment

Working...
                              X