Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera?

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    Geef mij maar een cameraatje met meer grammetjes. Zo heb je het gevoel iets in je hand te hebben. En besparen op een camera omdat de batterij te zwaar wegen
    Hoe bedoel je, besparen op een camera omdat de batterijen te zwaar wegen? Ik heb meer betaald voor een camera die minder weegt, dat lijkt me niet echt een besparing. Als je wil gaan doen moet het wel logisch blijven hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
    Accessoires zoals een flits bijvoorbeeld? Een flits waar AA's inzitten die je met dezelfde lader zou kunnen opladen als de AA's van een K-x. Dus geen 2de lader meesleuren (die waarschijnlijk wel meer zal wegen dan 56 gram en een extra plaats in tas inneemt).
    Die lader neem je toch niet mee als je foto's gaat trekken? Nog zo'n halve redenering.

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    4 Penlites zijn niet voelbaar zwaarder dan de gebruikelijke Li-Ion accu's
    Definieer 'niet voelbaar'. Als je 4 AA batterijen vasthebt tegenover een Li-Ion accu (wat praktisch niets weegt), dan voel je erg duidelijk het verschil. Stop je ze in de camera's, dan is het al wat minder, maar zeker één reden waarom een Pentax Kx 10-15% meer weegt dan een 450D. En tel al die kleine beetjes op, en je zeult rondt met een tas van 3 kg. Leuk voor professionals, maar voor een amateur die gewoon wat betere kwaliteit wil dan een compactje is dat een echte turn-off.

En nu genoeg over gewicht, ik denk dat mijn oorspronkelijke uitleg helder geargumenteerd was en over veel meer dan AA batterijen ging (en ook toegeeft dat de K-x voor sommige de betere/slimmere keuze zal zijn), dus ik weet niet waarom de helft van het forum zich geroepen voelt de verdediging van de penlite op zich te nemen (nostalgie? werknemer bij Duracell?).

Comment

Re: welke camera?

Oorspronkelijk geplaatst door Dust44 Bekijk bericht

Definieer 'niet voelbaar'. Als je 4 AA batterijen vasthebt tegenover een Li-Ion accu (wat praktisch niets weegt), dan voel je erg duidelijk het verschil. Stop je ze in de camera's, dan is het al wat minder, maar zeker één reden waarom een Pentax Kx 10-15% meer weegt dan een 450D.
      Dit is te zot voor woorden, maar ik ga het toch proberen.
      Ik heb in 1 hand een Canon BP11 genomen en in de andere had 4x Penlite NiMH en het lukt me niet daar verschil in voelen.

10% van een 450D is 45 gram, jongens waar gaat het hier over.

Je weet wat een enigszins fatsoenlijke lens weegt?

Comment

Working...
      X