Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje met mijn canon ef 24-70 f2.8 L usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleempje met mijn canon ef 24-70 f2.8 L usm

Al van de eerste dag van aankoop voelde ik bij het inzoomen van 24mm naar 28mm een klein schokje en de draairing stremde een beetje, nu drie maanden later voelde ik twee schokken, vandaag dan maar terug naar de winkel om dit te melden, tot mijn verbazing wist de verkoper mij te vertellen dat dit normaal blijkt te zijn.
    Ik geloofde zijn verhaal niet en stond er op om dit te laten onderzoeken bij canon, en ben dus hierbij mijn lens voor minstens 4 a 5 weken kwijt.
    Nu is mijn vraag, heeft er iemand ook al zo'n mankementje gehad met zijn lens, of is dit toch normaal wat ik betwijfel.

digiron

Dat een lens bij het uitdraaien, zeker aan het kortste eind, stroef en met schokjes draait, kan ik aannemen. Maar het zou door het gebruik vlotter en vlotter moeten gaan, en blijkbaar is dat bij jou niet het geval. Voor een lens van dit niveau mag je volgens mij best wel eisen dat ze dit nakijken. Vier tot vijf weken is wel lang...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by digiron
      Al van de eerste dag van aankoop voelde ik bij het inzoomen van 24mm naar 28mm een klein schokje en de draairing stremde een beetje, nu drie maanden later voelde ik twee schokken, vandaag dan maar terug naar de winkel om dit te melden, tot mijn verbazing wist de verkoper mij te vertellen dat dit normaal blijkt te zijn.
      Ik geloofde zijn verhaal niet en stond er op om dit te laten onderzoeken bij canon, en ben dus hierbij mijn lens voor minstens 4 a 5 weken kwijt.
      Nu is mijn vraag, heeft er iemand ook al zo'n mankementje gehad met zijn lens, of is dit toch normaal wat ik betwijfel.

Ja, er was een bepaalde lot die dat probleem had. Werd door Canon Europe binnen twee weken vervangen door nieuwe lenzen voor mijn klanten.
      digiron
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by Otto Knap
        Originally posted by digiron

digiron
        Ja, er was een bepaalde lot die dat probleem had. Werd door Canon Europe binnen twee weken vervangen door nieuwe lenzen voor mijn klanten.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bedankt voor je reactie Otto en Pieter, goed dat ik de lens binnen heb gebracht want in begin dacht ik ook dat het wel zou beter maar integendeel.

digiron

Comment

Working...
          X