Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de zaken zijn veranderd :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de zaken zijn veranderd

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    LOL....bizzar he. ls je je dan bedenkt dat we 10 jaar geleden een harde schijf van 1 Gb hadden en dat was de BLITS
    Om maar niet te spreken van een jaar of 20 geleden toen een harde schijf van 10Mb echt mega was ...

Comment

Volgens mij zaten er toen een handje vol mensen achter de Commodor 64 en had de rest van de mensen geen idee wat een computer was..laat staan een pc
      Bizar eigenlijk hoe snel ontwikkelingen gaan.

Comment

Mijn eerste PC had welgeteld 5mb ram en heb later een hard disk van 40mb (dat zijn megabytes hé, geen Gigabytes) ingebouwd ... was héél wat toen, heb er in die tijd al meer dan 100,000 bfr aan gegeven ... en maar knoeien met die 5.25" floppies en later de 3.5" inch harde schijfjes waar 1.44mb op kon ... wauw, nu lopen we rond met USB sticks waar 64Gb op kan en externe schijven van 1Tb die nauwelijks groter zijn dan een gsm.

Voor het internet zelfs nog met een BBS gespeeld, moest je via een modem 'inbellen' ... schitterend gewoon ... ik wordt oud

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

LOL...idd. Inbellen voor je internet met je 56kb modempje en per minuut afrekenen. Was verdorie een dure hobby Ik heb er wel mijn man aan overgehouden....net toen ik alle kerels afgezworen had (en een maandelijkse telefoonrekening van 550gulden/250 euro)

Time flies.....

Comment

heb er in die tijd al meer dan 100,000 bfr aan gegeven
            ik heb mijn eerste computer nog zelf ineengesoldeerd

met 8K BASIC op cassette van een zekere firma microsoft
            8 paginas handboek ligt nog op zolder

had ik voor dat geld toen aandelen van dat bedrijfje gekocht

toen ik bij IBM solliciteerde gaf men mij de vriendschappelijke raad "vergeet die microcomputers, dat wordt toch niets"

och kom, ik heb er mijn hele leven mijn brood mee verdiend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              (Nikon) D700 met een 24-70 2.8 en een SB900 flash

En idd die 85 1.4 (als je er niet tegenop ziet qua budget, 1.8 is trouwens ook een prachtlensje *)

* ik heb ze beide gehad (nu enkel nog de 1.4)
              Ik ben nog een volledige beginneling maar wat bedoelen jullie eigenlijk met 1.8, 1.4, 2.8??
              Nikon D90
              Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 VR - Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 G VR - Micro-Nikkor AF-S DX 85mm f/3.5G ED VR - SB 900

Comment

Dat is de grootst mogelijke diafragma opening die een lens heeft. Hoe kleiner dit getal, de diafragmaWAARDE (bv f/2.0) hoe groter de diafragmaOPENING, des te lichtsterker de lens is. Dat betekent dat je zelfs in donkere situaties zonder flits foto's kunt maken, want er kan veel licht de lens inkomen. (vergelijk het met de pupil van het oog)

Hoe lichtsterker de lens betekent vaak ook hoe duurder en hoe zwaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hamaruni Bekijk bericht
                  Ik ben nog een volledige beginneling maar wat bedoelen jullie eigenlijk met 1.8, 1.4, 2.8??
                  F-waarden zijn eigenlijk breuken, die zeer simpel gezegd, de grootte van de diameter van het diafragma voorstellen.

1/1.4, 1/1.8, 1/2, 1/2.8, 1/4, 1/5.6 .... 1/22 etc....

Dus 1/2 is duidelijk groter dan 1/22, want 1/2 is de helft en 1/22 is, tja één twintigste.

Het gaat om deze cirkel:

Daarom dat 1/22 ook minder licht laat door de lens, op de sensor of op de film.
                  Met gekend gevolg voor sluitertijd (langer), ISO waarde (hoger), scherptediepte (meer), (eventueel meer) kans op bewegingonscherpte en bijvoorbeeld nood aan statief.
                  Last edited by caleido; 2 januari 2010, 00:03.

Comment

Toch straf hoe een topic van iemand die een bedrijf wil opstarten nu ineens uitmond in de voorhistorie van de PC en een uitleg over diafragma. Of zoals de titel aangaf " De zaken zijn veranderd "
                    Monica veel plezier met je bedrijfje in het nieuwe jaar .

Iemand nog met Atari gewerkt voor muziek te componeren.

Comment

Working...
                    X