Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de zaken zijn veranderd :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de zaken zijn veranderd

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    Monica , denk dat je met al dat moois ietsje teveel van een 5d2 verlangt , zou in jou budget echt wel gaan voor een 5d omdat mij de zin van een markD2 ontgaat '(hoge Iso voor portretfotografie) , De camera kan je afschrijven over 5 jaar , denk dat je je budget beter in L lenzen steekt en lichtjes voor een shoot dan voor een camera , verschillende pro's werken steeds met twee toestellen , maar ken er slechts enkele die een dubbele serie lenzen hebben , vergeet ook niet dat al dat moois ook terug betaald moet worden via de klant .
    Maar laat dat je niet tegenhouden ik wens je alvast het allerbeste , zolang je maar enkele klanten voor mede BD'er overlaat
    Ps. Er is ook heel goed materiaal te huur , dan hoef je in et begin geen fortuin uit te geven . Let wel huren neemt een grote hap uit de opbrengst van je opdracht .
    Werk je enkel op locatie of plan je een eigen studio ?
    Beiden Micka (heb mijn eigen studiospullen, maar fotografeer ook heel graag buiten in natuurlijk licht), en ik merk juist dat ik een grote behoefte heb aan een camera die hogere ISO's aankan zonder al te veel ruis te geven (de 10D is echt een ruisbak). Ik fotografeer bv ook veel in het bos en wil liever niet teveel flitsen.
    LOL....voor zover ik weet wonen er in mijn dorp geen BD-ers, dus dat zit wel goed
    Tx!

Comment

verschillende pro's werken steeds met twee toestellen
      Voor mij zou dit een te overwegen optie zijn, je zal het maar voorhebben dat je tijdens een reportage een body hebt die plotseling faalt
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        De mensen die hier een 5DMII gebruiken:

welke flitser kan ik het beste aanschaffen? Hoeft niet het ingewikkelste ding te zijn hoor.
        Hey Monica,
        Allereerst proficiat met de beslissing een bijberoep te starten

Wat betreft uw materiaal. En hetgeen je nu van opdrachten voor ogen hebt:
        1. Body 5DmarkII
        2. 24-70 2.8L
        3. 70-200 2.8L
        4. 85 1.8 of 50 1.4
        5. 430ex of 580ex

Als je wilt mag je gerust eens wat materiaal komen uittesten hoor.
        Weet niet van waar je bent?
        Mocht je nog vragen hebben aangaande je bijberoep stuur gerust maar een Pm.

Grtz ,
        Peter.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

De mensen die hier een 5DMII gebruiken:

welke flitser kan ik het beste aanschaffen? Hoeft niet het ingewikkelste ding te zijn hoor.
          De 430 EX II en 580 EX II kunnen ingesteld worden vanaf de 5DII.

Dit is niet echt nodig maar dit kan toch een voordeel zijn.

De 430 EX II heeft een aantal beperkingen tegenover de 580 EX II.
          De belangrijkste instellingen, zoals high speed sync, zijn wel aanwezig.

Edit: Nog even opmerken dat bij een aantal oudere Canon flitsers de AF assist niet voor alle 9 AF punten werkt. Deze oudere flitsers zijn dus (voor AF assist) niet echt aan te raden.
          Last edited by Jan_10D; 26 december 2009, 00:18.

Comment

Jaaaaaa, dat was ik bijna vergeten. Mijn processor en intern geheugen kunnen het prima aan, maar mijn harde schijf vam 80Gig zit nu al vol. Dus heb ik vandaag een schijf van 400 Gig gekregen...weeeeee Daar kunnen weer heel wat foto's ook, ook die van de 5DMII
            Ik vrees dat je toch ook aan een nieuwe PC zal mogen denken hoor, ik heb momenteel een Dell van goed een jaar oud, niet de nieuwste processor gekocht toen (die zijn toch véél te duur, neem gerust een maatje kleiner) met 500Gb interne HD ... ik heb ondertussen 4 externe schijven van 500gb staan, en dit met een 40D (10mpx). Ik heb laatst een 5dII getest en die files zijn echt loodzwaar hoor, hou er ook rekening mee dat je PhotoShop CS4 nodig hebt om de 5dII raw files te kunnen lezen, de oudere ACR versies kunnen dit niet lezen, of je gebruikt DPP natuurlijk, dat kan ook.

Eens je events begint te doen zoals ik (autoshows ed) dan loopt het aantal GB's héél snel op, en ik probeer toch al de 'geslaagde' raw files bij te houden, je weet maar nooit, gebruik trouwens mijn externe HD's als raid, telkens twee schijven zijn een mirror van elkaar

Ik zou je trouwens zeker de 580EX II aanraden, je koopt een top of the line camera, zet daar dan ook een top of the line flitser op, en de 85mm 1.8 zou ik ook kopen op een 5dII eerlijk gezegd

Ik ben ook zo snel mogelijk (eerst wat inkomsten hebben natuurlijk) naar een 2e body gegaan ... eens je echt opdrachten aanvaardt moet je gewoon een backup camera hebben die ongeveer dezelfde beelden kan maken (je 10D voldoet dan niet echt vrees ik ), ik heb toen gekozen voor een 2e 40D omdat twee identieke camera's echt ideaal is, nu een tweede 5dII is misschien wat overdreven, maar eventueel een 5d als backup ?

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik vrees dat je toch ook aan een nieuwe PC zal mogen denken hoor, ik heb momenteel een Dell van goed een jaar oud, niet de nieuwste processor gekocht toen (die zijn toch véél te duur, neem gerust een maatje kleiner) met 500Gb interne HD ... ik heb ondertussen 4 externe schijven van 500gb staan, en dit met een 40D (10mpx). Ik heb laatst een 5dII getest en die files zijn echt loodzwaar hoor, hou er ook rekening mee dat je PhotoShop CS4 nodig hebt om de 5dII raw files te kunnen lezen, de oudere ACR versies kunnen dit niet lezen, of je gebruikt DPP natuurlijk, dat kan ook.

Eens je events begint te doen zoals ik (autoshows ed) dan loopt het aantal GB's héél snel op, en ik probeer toch al de 'geslaagde' raw files bij te houden, je weet maar nooit, gebruik trouwens mijn externe HD's als raid, telkens twee schijven zijn een mirror van elkaar
              Een nieuwe PC is natuurlijk nooit weg maar ik denk dat in het algemeen snelheid bij het bewerken van foto's bij evenementenfotografie eerder prioriteit zal hebben dan bij studiofotografie. Gaat het om tientallen of duizenden foto's, en mag oplevering enkele uren of enkele dagen op zich laten wachten? Allemaal factoren die bepalen of een PC-upgrade noodzakelijk of gewenst is.

Comment

Zou wat HDD betreft geen zorgen maken en een plaatsje ergens huren om te hosten , beter beschermd en langere tijd geen overbelasting van eigen HDD , ge kent dat wel ... na een half jaar komt een trouwer nog met de vraag om een foto en heeft hij zijn moeder- dvd uitgeleent aan verre familie in een ver land
                Trouwens een eigen webstek is een maandelijkse kost . Kwestie van de centjes in het begin niet te snel uit te geven .
                En vergeet niet SERVICE kost weinig in vergelijk met wat het opbrengt .

Comment

Zou wat HDD betreft geen zorgen maken en een plaatsje ergens huren om te hosten
                  Wow ... dat zal dan wel een grote host mogen zijn

Ik heb snel even mijn mapje "afgeleverde" beelden bekeken voor 2009 en ik kom aan 289GB!
                  www.fotofolio.be

Comment

Zou wat HDD betreft geen zorgen maken en een plaatsje ergens huren om te hosten , beter beschermd en langere tijd geen overbelasting van eigen HDD , ge kent dat wel ... na een half jaar komt een trouwer nog met de vraag om een foto en heeft hij zijn moeder- dvd uitgeleent aan verre familie in een ver land
                    Trouwens een eigen webstek is een maandelijkse kost . Kwestie van de centjes in het begin niet te snel uit te geven .
                    En vergeet niet SERVICE kost weinig in vergelijk met wat het opbrengt .
                    Mijn man is programmeur en heeft zijn eigen bedrijf. Omdat hij veel aplicaties, maar ook websites (met allerlei functionaliteiten erin gebakken) bouwt, heeft hij zijn eigen servers en ook hostingbedrijf. Dus dat zit wel goed
                    Mijn PC is op zich prima, maar ik heb wel een extra harde schijf van 400 Gb geregeld. Die zal ik idd hard nodig hebben met die grote bestanden van de 5DMII. Een goede monitor met een kalibratie systeem moet ik wel nog wel hebben, want dat ding van mij is bagger. (ik zit op een lullig oud 17 inch schermpje te koekeloeren) Hoe groot zijn jullie beeldschermen? 22 inch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Ik heb snel even mijn mapje "afgeleverde" beelden bekeken voor 2009 en ik kom aan 289GB!
                      LOL....bizzar he. ls je je dan bedenkt dat we 10 jaar geleden een harde schijf van 1 Gb hadden en dat was de BLITS

Comment

Hoe groot zijn jullie beeldschermen? 22 inch?
                        1x 24" IPS gekalibreerd
                        1x 22" TN ongekalibreerd (om te zien hoe mijn klanten mijn beelden zien)
                        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

En hoe bewaar je ze nu ? en je back-up's ?
                          Ps. duur ? maandelijks 500 mb totaal 1 tera €24 lijk toch niet duur .liquidnet om te verduidelijken met een vb.

Comment

En hoe bewaar je ze nu ? en je back-up's ?
                            Ps. duur ? maandelijks 500 mb totaal 1 tera €24 lijk toch niet duur .liquidnet om te verduidelijken met een vb.
                            Ik heb die systemen al allemaal bekeken en het is (voor mij) niet ideaal. Ik heb nu voldoende backup hier thuis en off-site.
                            www.fotofolio.be

Comment

Wow....zoveel duiten heb ik nu ook weer niet. Ik zou dan mijn kleine scherm houden en daarnaast een gekalibreerd scherm neerzetten. Eerst maar eens wat echte centjes verdienen en dan weer uitbreiden. Heerlijk als je je hobby zo kunt betalen

Comment

Heerlijk als je je hobby zo kunt betalen
                                Inderdaad maar hou rekening met "verdoken" kosten zoals verzekering, sociale bijdrages, onkosten allerlei ...

Investeren kan je blijven doen, er is altijd wel iets die je wil aankopen

Een goed scherm is inderdaad erg belangrijk, dat zou voor mij een prioriteit zijn (samen met een backup body).
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X