Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de zaken zijn veranderd :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de zaken zijn veranderd :)

Jullie weten: ik twijfel nog steeds tussen de 7D (prachtig toestel, snel, vele focuspunten) en de 5D MII: FF, weinig ruis op hogere ISo standen en prachtige grote foto's
    Nu zjn de zaken veranderd: ik ben een eigen bedrijfje begonnen: fotografie, omdat ik toch redelijk veel opdrachten kreeg en ik dit gewoon netjes via de kamer van koophandel wil doen en wit.
    OMdat ik mijn bedrijfje begonnen ben, heb ik mijn spaarloon vrijgekregen. Deze wil ik heel graag investeren in een goede camera en lichtsterke L lenzen. Mijn budget gaat tot +/- 3500 Euro.

Nogmaals:
    Kinderportretten zijn mijn ding, maar daar horen ouders en opa's en oma's bij, dus ook familieportretten doe ik. Straks ga ik een school met 150 kinderen op de klassefoto zetten en een foto van alle kinderen alleen in een ministudiootje.
    Mijn werk bestaat vooral uit studioportretten en buitenportretten. Maar ik wil ook landschappen en dieren kunnen fotograferen en ooit (als ik daarin wat beter getrained ben huwelijken.

Stel je bent mij en je hebt een budget van 3500 Euro, en je fotografeert wat hier boven staat. Welke camera en welke lenzen zouden jullie aanschaffen?
    Dan maak ik echt een definitieve keuze en zijn jullie van mijn gezeur af, dat beloof ik plechtig

Tx allemaal
    Moon
    Last edited by Monica; 23 december 2009, 21:49.

Re: de zaken zijn veranderd

Nikon D700 met een Nikkor DC 105/2 en een flitsmeter
    Optioneel een Carl-Zeiss 50/1.4 ZF.2
    Ik ga er vanuit dat je met de nodige technieken vertrouwd bent.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Dat is als een sneltrein gegaan. Proficiat !! En das alvast een prachtige kerstcadeau dat jij daar gekregen hebt
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik hoop dat je de inschrijving pas op 1 januari laat ingaan, anders moet je voor de laatste drie maanden van dit jaar nog alles invullen en indienen, ook al begin je pas op 20 december bvb ... maar ik veronderstel dat je boekhouder of het zelfstandigen lokket dit toch uitgelegd zal hebben.

Voor jouw toepassing neem je toch de 5dII zeker
        Je spreekt hier over prachtige 'grote' foto's, maar het verschil tussen de 21mpx van de 5dII en de 18mpx van de 7d is maar klein in de praktijk hoor, toch zou ik voor de foto's die jij beschrijft voor de 5dII gaan ...

Zet hier een 24-70 2.8 en een 70-200 IS 2.8 op en je hebt een schitterende set waar je heel ver mee komt, nog een 580EX II erbij (want de 5dII heeft natuurlijk geen ingebouwde flits) en ik vrees dat je budget op zal zijn
        Duw hier dan nog even de BG-E6 grip onder (ik koop nooit nog een camera zonder grip) en je komt ex btw op 4173.21 Euro uit ... dus net ietsjes over budget, laat de grip nog even achterwege en je blijft binnen budget ... eerlijk gezegd vind ik 210 Euro voor deze grip echt wel veel.

Je spreekt over lichtsterke L lenzen, dus ik ga er van uit dat primes (nog) niet op het verlanglijstje staan ?

Anders kan je overwegen om die 24-70 2.8 te vervangen door een 50mm 1.4, een 85mm 1.8 en eventueel iets in de trend van 24mm 2.8 en 35mm 2.0... maar op een 5dII zou ik zeker een 70-200 2.8 zetten (al dan niet met IS)
        Deze primes bij elkaar komen op 1000.23 Euro Ex Btw, dus een kleine 175 Euro meer dan de 24-70 ... die ik eerlijk gezegd zou kopen

Ik geef je hier de prijzen ex btw omdat je die toch kan terugtrekken als zelfstandige, en daarna schrijf je de camera op drie jaar af en de lenzen op 5 jaar

Mark
        Last edited by LamboCars; 23 december 2009, 09:16.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Voor wat je zoekt lijkt mij volgende combinatie ideaal.

5DII + 24-70 f2.8 L

Dan heb je nog budget over. Nu ja ik ga er wel van uit natuurlijk dat je al je ministudio , flitsers en tripod hebt natuurlijk.

Met deze combinatie kan je alles doen wat je wilt doen enkel voor de dieren is die niet echt geschikt. Wil je dat al onmiddelijk ook willen doen kan je er nog een 70-200 f4 L bijdoen (zonder IS) en blijf je ook nog binnen budget.

Ideaal zou ik volgende combinatie nemen:

5DII of 1D(s) IV (III) + 24f 1.4L+ 50 f1.2L + 85 f1.2L + 135 f2.0L en dan als wandellens een 24-105L en voor de dieren waarschijnlijk een 400 f4 DO IS + 1.4TC en voor de kortere afstand een 70-200 IS F4 of F 2.8 naat behoefte.

Maar dat is natuurlijk veel duurder

Comment

Ik fotografeer soms ook een beetje kinderen, met mate

Uit mijn ervaring, wel Nikon.

Koop een 50mm (1.4), een 85mm (1.4) en een 70-200 (2.8) - op een FF body.

Waarschijnlijk boven je start budget maar aangezien je alles kan afschrijven een goede investering
            Je moet niet alles meteen kopen, mijn 85mm gebruik ik voor 90% van mijn werk.

NIET TE VERGETEN:

Een bedrijfsverzekering (schade). --> ook een belangrijke investering.
            Last edited by Fotofolio; 23 december 2009, 09:31.
            www.fotofolio.be

Comment

(Nikon) D700 met een 24-70 2.8 en een SB900 flash

En idd die 85 1.4 (als je er niet tegenop ziet qua budget, 1.8 is trouwens ook een prachtlensje *)

* ik heb ze beide gehad (nu enkel nog de 1.4)
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Ik fotografeer soms ook een beetje kinderen, met mate

Uit mijn ervaring, wel Nikon.

Koop een 50mm (1.4), een 85mm (1.4) en een 70-200 (2.8) - op een FF body.

Waarschijnlijk boven je start budget maar aangezien je alles kan afschrijven een goede investering
                Je moet niet alles meteen kopen, mijn 85mm gebruik ik voor 90% van mijn werk.
                ja, hier ook! D700 met 85mm 1.4 lens voor 90% van het werk, daarnaast ook de 70-200, de 50mm gebruik ik niet graag...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Dan maak ik echt een definitieve keuze en zijn jullie van mijn gezeur af, dat beloof ik plechtig

Tx allemaal
                  Moon

Ik lees veel liever jouw gezeur dan dat van een hele hoop anderen hier

Voor wat jij hier opnoemt denk ik dat je bij Canon niet beter kan zijn dan met de 5d2 en de 24-70 2.8 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ja, hier ook! D700 met 85mm 1.4 lens voor 90% van het werk, daarnaast ook de 70-200, de 50mm gebruik ik niet graag...
                    alleen één caveat: men nikonrumort http://nikonrumors.com/2009/12/15/le...nRumors.com%29 een nieuwe 85 1.4 AF-S die zou uitkomen in februari-maart 2010. De huidige 85 1.4 D is uiteraard ook een schitterende lens, maar ze riskeert wel meteen waarde te verliezen als de AF-S uitkomt. Bovendien zijn sinds een tweetal jaar de FF pro-klasse nieuwe Nikkors gewoon droomlenzen zoals de 14-24 F2.8, 24-70F2.8, de nieuwste 300 F2.8, en de 70-200 F2.8 VRII. Het zou dus kunnen dat een nieuwe 85 1.4 AF-S signifikant beter is dan de huiduge 85 1.4D. Anderzijds zal de 1.4 D op dat moment wel aan gunstprijzen te krijgen zijn, zowel nieuw als tweedehands.
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Voor het werk dat je vernoemt absoluut gaan voor de 5D MKII
                      Zoomlenzen of primes zal een persoonlijke keuze worden vrees ik, maar hierboven zijn er al enkele vernoemd. In studiogebruik heb je de lichtsterkte niet zo nodig maar de bouwkwaliteiten van een L lens tellen daarom ook wel mee om als pro te gebruiken.
                      Moest ik het zijn zou ik voor hetvolgende gaan;

5D MKII (met grip)
                      24-70 en 70-200

als eventuele primes verkozen worden;

50 f1,2
                      85 f1.2
                      135 f2

als all-round wandellens

24-105 f4

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Soms is het gewoon leuk om een nieuwe camera te kopen, ik weet niet of TS filosofie over het uitbaten van een bedrijf nodig heeft en ik denk dat de TS vooral plezier aan een nieuwe camera in gedachten heeft. Ze zal wel weten waar ze mee bezig is.
                        Ik ken niets van Canon Monica, dus daar kan ik geen advies geven, maar ik zou zeggen: enjoy. Als je het budget echt niet opkrijgt zal ik mijn bankrekeningnummer doorgeven
                        Last edited by LamboCars; 23 december 2009, 21:32. Reden: Off topic quote verwijderd ...

Comment

@35a ... Monica wil een BIJBEROEP starten ... Géén multinational runnen
                          www.fotofolio.be

Comment

Dank Lambo....ik heb mijn reply verwijderd, want idd...ik hoef natuurlijk niets te verantwoorden.
                            Ik denk dat de opmerking van deze BD-er niet verkeerd was bedoeld...het komt er alleen af en toe wat beroerd uit
                            Last edited by Monica; 23 december 2009, 21:52. Reden: Off topic quotes verwijderd

Comment

Yep een zee aan vrije tijd.....en wat wil je dan doen ah foto's maken natuurlijk dat doe ik graag. En ik zou wel eens een nieuw toestel willen......oeps we staan weer op hetzelfde punt.

Dit geld gaat ze uiteindelijk uitgeven want daar heeft ze zin in. Niet omwille van het bedrijfje dat ze opstart maar omwille van de hobby. Als je dan wat van je onkosten kan terugwinnen terwijl je jouw hobby beoefent is dat denk ik al beter dan wat de meeste van ons doen. Als het je broodwinning is heb je overschot van gelijk. Maar in dit geval sla je de bal mis.

De ROI moet je in dit geval niet enkel in geldwaarde bekijken maar ook in het genot en plezier dat je er van hebt.
                              Last edited by LamboCars; 23 december 2009, 21:34. Reden: Off topic quote verwijderd !

Comment

Working...
                              X