Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de zaken zijn veranderd :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de zaken zijn veranderd

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Inderdaad maar hou rekening met "verdoken" kosten zoals verzekering, sociale bijdrages, onkosten allerlei ...

Investeren kan je blijven doen, er is altijd wel iets die je wil aankopen

Een goed scherm is inderdaad erg belangrijk, dat zou voor mij een prioriteit zijn (samen met een backup body).
    als je nog wa tips hebt over die verzekering...altijd welkom....want daar moet ik dringend ook eens werk van maken
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
      als je nog wa tips hebt over die verzekering...altijd welkom....want daar moet ik dringend ook eens werk van maken
      Je moet maar eens bellen é Gert ...
      www.fotofolio.be

Comment

ivm opslag zou ik niet meer geheugen nemen in een vaste HD (wordt hij enkel maar trager van) maar eerder kijken voor externe HD's (1,5 terrabite kost 99€ in mediamakt)
        Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Je moet maar eens bellen é Gert ...
          okidoki

zal volgende week ergens een deftig uur uitzoeken
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik zou je trouwens zeker de 580EX II aanraden, je koopt een top of the line camera, zet daar dan ook een top of the line flitser op.
            Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat die 430 II iets bruikbaarder was voor strobist werk dan de 580 II. Maar ik zou niet meer weten wat het juist was.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Wow....zoveel duiten heb ik nu ook weer niet. Ik zou dan mijn kleine scherm houden en daarnaast een gekalibreerd scherm neerzetten. Eerst maar eens wat echte centjes verdienen en dan weer uitbreiden. Heerlijk als je je hobby zo kunt betalen
              Gewoon een HW-kalibrator kopen en je huidige scherm en eventueel printer daarmee kalibreren is toch voldoende. Een groter scherm is misschien leuk maar niet echt noodzakelijk, dat kan je nog even uitstellen.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Precies, dat zijn leuke dingen voor als er centjes in mijn hobbypot terecht komen.
                Maar het is wel handig om ook dat soort dingen even mee te nemen en te noteren op mijn lijstje.
                Net als een groothoek. Mijn mm's beginnen op dit moment pas bij 50mm en ik mis die groothoek nooit eigenlijk. (ik heb een sigma 18-50, maar die ligt altijd in de kast)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Jullie weten: ik twijfel nog steeds tussen de 7D (prachtig toestel, snel, vele focuspunten) en de 5D MII: FF, weinig ruis op hogere ISo standen en prachtige grote foto's
                  Nu zjn de zaken veranderd: ik ben een eigen bedrijfje begonnen: fotografie, omdat ik toch redelijk veel opdrachten kreeg en ik dit gewoon netjes via de kamer van koophandel wil doen en wit.
                  OMdat ik mijn bedrijfje begonnen ben, heb ik mijn spaarloon vrijgekregen. Deze wil ik heel graag investeren in een goede camera en lichtsterke L lenzen. Mijn budget gaat tot +/- 3500 Euro.

Nogmaals:
                  Kinderportretten zijn mijn ding, maar daar horen ouders en opa's en oma's bij, dus ook familieportretten doe ik. Straks ga ik een school met 150 kinderen op de klassefoto zetten en een foto van alle kinderen alleen in een ministudiootje.
                  Mijn werk bestaat vooral uit studioportretten en buitenportretten. Maar ik wil ook landschappen en dieren kunnen fotograferen en ooit (als ik daarin wat beter getrained ben huwelijken.

Stel je bent mij en je hebt een budget van 3500 Euro, en je fotografeert wat hier boven staat. Welke camera en welke lenzen zouden jullie aanschaffen?
                  Dan maak ik echt een definitieve keuze en zijn jullie van mijn gezeur af, dat beloof ik plechtig

Tx allemaal
                  Moon
                  Monica:
                  - ga in elk geval te rade bij een accountant, ik had slechts een 'boekhoudertje' en dat heeft me flink wat duiten gekost door haar slechte advies
                  - bij jouw plannen past een Canon (ik heb een D3 en een 1DMarkIII en je weet waarin ze uitblinken -dat heb ik je tenminste gezegd- )
                  - neem direct de beste camera (ik ben vanaf een opdracht naar huis teruggegaan en heb mijn D700 daar snel omgewisseld voor de D3, D700 vervolgens verkocht).
                  Henk
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                    - neem direct de beste camera (ik ben vanaf een opdracht naar huis teruggegaan en heb mijn D700 daar snel omgewisseld voor de D3, D700 vervolgens verkocht).
                    Henk
                    Ik snap jouw advies over de beste camera (die binnen je budget ligt ....) maar wat kon de D3 nu beter dan de D700 dat je snel hebt moeten wisselen voor een shoot?

Comment

Monica , wat boekhouding betreft is het raadzaam enkele collega's te contacteren wie hun boekhouding doet . zoals henk aanhaalt is zo iets wel belangrijk en dan zeker als het een bijberoep betreft , liefst iemand die ook een beetje feeling heeft met specifieke verzekeringen , .
                      Ps vergeet zeker u werkgever niet hiervan op de hoogte te brengen .
                      Maar we dwalen af van de start .
                      OFF topic . henk47 waarom overgeschakeld van camera , heb ik het juist voor dat je zowel nikon als canon gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                        Monica , wat boekhouding betreft is het raadzaam enkele collega's te contacteren wie hun boekhouding doet . zoals henk aanhaalt is zo iets wel belangrijk en dan zeker als het een bijberoep betreft , liefst iemand die ook een beetje feeling heeft met specifieke verzekeringen , .
                        Ps vergeet zeker u werkgever niet hiervan op de hoogte te brengen .
                        Maar we dwalen af van de start .
                        OFF topic . henk47 waarom overgeschakeld van camera , heb ik het juist voor dat je zowel nikon als canon gebruik.
                        Ja die vraag had ik natuurlijk wel verwacht. Ik fotografeer regelmatig in de studio in opdracht. Daar blijkt dat de huidtonen door de Canon veel beter worden weergegeven. Zit je er bij de belichting eens langs, dan kan dat in de zoombrowser zonder schade aan het plaatje worden opgevangen, tot zeker anderhalve stop.... Helaas kan dat met de D3 niet. Nou moet ik zeggen dat ik de D3 beter in de hand vind liggen en de bediening me ook meer past. Daarom gebruik ik die voor opdrachten buiten. Het voorval waar ik op doelde was bij een demonstratiedag bij atletiek. De AF-snelheid van de D700 kon het gewoon niet bijbenen. De D3 is wat dat betreft veel beter. Ook de kwaliteit van de opnamen is beter, ze kunnen me vertellen wat ze willen over dezelfde chip en dezelfde af-module, er is gewoon een duidelijk verschil. Was er geen verschil dan liep ik niet met een D3 te zeulen. Van de andere kant, als je een batterypack onder de D700 zet is het gewicht echt niet veel minder.
                        groetens, Henk
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

Comment

Henk
                          Dat is te zien wel soort werk je beoogt als fotograaf, ik zal bv. de stap van mijn D700 naar een D3 nooit zetten ... misschien wel naar een D3x omwille van de resolutie.

De snelheid van de AF stoort me niet in mijn werk (wat ook hetgeen is dat Monica wil gaan doen).
                          www.fotofolio.be

Comment

Bedankt voor de duidelijke uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                              alleen één caveat: men nikonrumort http://nikonrumors.com/2009/12/15/le...nRumors.com%29 een nieuwe 85 1.4 AF-S die zou uitkomen in februari-maart 2010. De huidige 85 1.4 D is uiteraard ook een schitterende lens, maar ze riskeert wel meteen waarde te verliezen als de AF-S uitkomt. Bovendien zijn sinds een tweetal jaar de FF pro-klasse nieuwe Nikkors gewoon droomlenzen zoals de 14-24 F2.8, 24-70F2.8, de nieuwste 300 F2.8, en de 70-200 F2.8 VRII. Het zou dus kunnen dat een nieuwe 85 1.4 AF-S signifikant beter is dan de huiduge 85 1.4D. Anderzijds zal de 1.4 D op dat moment wel aan gunstprijzen te krijgen zijn, zowel nieuw als tweedehands.
                              Dit vind ik persoonlijk een hele goede bijdrage
                              Henk
                              (BD1383NL)

Comment

Ja die vraag had ik natuurlijk wel verwacht. Ik fotografeer regelmatig in de studio in opdracht. Daar blijkt dat de huidtonen door de Canon veel beter worden weergegeven. Zit je er bij de belichting eens langs, dan kan dat in de zoombrowser zonder schade aan het plaatje worden opgevangen, tot zeker anderhalve stop.... Helaas kan dat met de D3 niet. (...)
                                Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Dat de D3 geen speelruimte biedt in RAW? Of dat Zoombrowser niet met D3 files kan werken?

Het tweede kan ik begrijpen, het eerste eigenlijk niet.

Ivm huidtinten, één adres:

Comment

Working...
                                X